събота, 1 април 2017 г.

БОЖИЯТА МИСИЯ ЧРЕЗ ХРИСТА НА ТАЗИ ЗЕМЯ



Евреи 13:8 –“Исус Христос е същият вчера днес и до века. ”
Какво по-точно ще трябва да разбираме при прочита на това Слово? Разбирането е следното:
Всичко тук се променя, само Той не се мени!
Ø Христос бе изпратен за нас! – Това не се мени и днес!
Ø Христос бе разпнат за нас! – Това не се мени и днес!
Ø Христос ще дойде за нас! – Това не се мени и днес!
I. Христос бе изпратен за нас
Йоан 3:16 –“Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя
Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот:”
1.     Христос бе изпратен за нас, поради нашите слабости
Римляни 7:24-25 –“но в телесните си части виждам различен закон, който воюва против закона на ума ми, и ме заробва под греховния закон, който е в частите ми. Окаян аз човек! кой ще ме избави от тялото на тая смърт? ”
Ø Войната помежду двете естества
2.     Христос бе изпратен за нас, поради нашите лични криволичещи пътища, далече от Бога
Исая 53:6 –“Всички ние се заблудихме както овце, Отбихме се всеки в своя път; И Господ възложи на Него беззаконието на всички ни.”
3.     Христос бе изпратен за всички:
А. Христос бе изпратен за децата
Лука 18:16 –“Но Исус ги повика и рече: Оставете дечицата да дойдат при Мене и не ги възпирайте; защото на такива е Божието царство. ”
1 Йоаново 2:12 –“Пиша вам, дечица, защото ви се простиха греховете заради Неговото име. ”
Б. Христос бе изпратен за младежите
1 Йоаново 2:14-17 –“...Писах вам, младежи, защото сте силни, и Божието слово пребъдва във вас, и победихте лукавия. Не любете света, нито каквото е на света. Ако люби някой света, в него няма любов към Отца. Защото всичко що е в света, - похотта на плътта, пожеланието на очите, и тщеславието на живота, - не е от Отца, но е от света; и светът преминава, и неговите похоти; а който върши Божията воля, пребъдва до века. ”
Псалми 25:7 –“Недей помни греховете на младостта ми, нито престъпленията ми; Помни ме, Господи, според милосърдието Си и заради благостта Си. ”
В. Христос бе изпратен за всеки татко и майка на тази земя
1 Йоаново 2:13, 15 –“Пиша вам, бащи, защото познавате Този, Който е отначало. Пиша вам, младежи, защото победихте лукавия. Писах вам, дечица, защото познавате Отца... Не любете света, нито каквото е на света. Ако люби някой света, в него няма любов към Отца. ”
II. Христос бе изпратен за нас, като пътеводна звезда в настоящето
1.     Пътеводна звезда в настоящето - чрез Словото Божие
Йоан 1:1-5 –“В началото бе Словото; и Словото беше у Бога; и Словото бе Бог. То в начало беше у Бога. Всичко това чрез Него стана; и без Него не е ставало нищо от това, което е станало. В Него бе животът и животът бе светлина на човеците. И светлината свети в тъмнината; а тъмнината я не схвана. ”
Псалми 119:105 –“Твоето слово е светилник на нозете ми, И виделина на пътеката ми. ”
2.     Пътеводна звезда в Новозаветната диспенсация - чрез Святия Божий Дух
Йоан 16:7-8 –“Обаче Аз ви казвам истината, за вас е по-добре да отида Аз, защото, ако не отида, Утешителят няма да дойде на вас; но ако отида, ще ви го изпратя. И той, когато дойде, ще обвини света за грях, за правда и за съдба; ”
Римляни 8:26-27 –“Така също и Духът ни помага в нашата немощ: понеже не знаем да се молим както трябва; но самият Дух ходатайствува в нашите неизговорими стенания; а тоя, който изпитва сърцата, знае какъв е умът на Духа, защото той ходатайствува за светиите по Божията воля. Но знаем, че всичко съдействува за добро на тия, които любят Бога, които са призовани според Неговото намерение.”
3.     Христос бе изпратен за нас, като Пътеводна звезда - в ролята Му на Добрия Пастир
Йоан 10:11, 4 –“Тогава Исус пак рече: Истина, истина ви казвам, Аз съм вратата на овцете... Когато е изкарал всичките свои, върви пред тях; и овцете го следват, защото познават гласа му. ”
4.     Христос бе изпратен за нас, като Пътеводна звезда – Светлината на Живота
Йоан 8:12 –„Тогава Исус пак им говори, казвайки: Аз съм светлината на света; който Ме следва няма да ходи в тъмнината, но ще има светлината на живота.“
III. Христос бе изпратен за нас, като Живата Врата към Вечността
Йоан 10:7 –„Тогава Исус пак рече: Истина, истина ви казвам, Аз съм вратата на овцете.“
1.     Вратата към Вечността, Божията мисия, чрез Христа на тази земя
Лука 23:42-43 –“И каза: [Господи] Исусе, спомни си за мене, когато дойдеш в Царството Си. А [Исус] му рече: Истина ти казвам, днес ще бъдеш с Мене в рая.”
2.     Вратата на спасените - Божията мисия, чрез Христа на тази земя
Матей 25:14-15, 19-21 –“Защото е както, когато човек при тръгването си за чужбина, свиква своите слуги, и им предаде имота си. На един даде пет таланта, на друг два, на трети един, на всеки според способността му; и тръгна... След дълго време дохожда господарят на тия слуги и прегледа сметката с тях, И когато се приближи тоя, който бе получил петте таланта, донесе още пет таланта, и рече: Господарю, ти ми предаде пет таланта; ето, спечелих още пет. Господарят му рече: Хубаво, добри и верни слуго! в малкото си бил верен, над многото ще те поставя; влез в радостта на господаря си.“

3. Вратата на Възкресението - Божията мисия, чрез Христа
на тази земя
Откровение 3:8- Ето, поставих пред тебе ОТВОРЕНИ ВРАТА, които никой не може да затвори, понеже, имайки само малко сила, пак си опазил Моето слово, и не си се отрекъл от името Ми.“

Римляни 8:11 –„ И ако живее във вас Духът на Този, Който е възкресил Исуса от мъртвите, то Същият, Който възкреси Христа Исуса от мъртвите, ще съживи и вашите смъртни тела чрез Духа Си, който обитава във вас.“
1Коринтяни 6:14 - „А Бог, Който е възкресил Господа, ще възкреси и нас със силата Си.“
 


Матей 25:10 –“А когато те отидоха да купят, младоженецът пристигна; и готовите влязоха с него на сватбата, И ВРАТАТА СЕ ЗАТВОРИ. ”

Ще завърша с думите на стара евангелска песен.
·         Сладка вест дойде до всеки, нявга от небе:
Вчера днеска и във веки Исус същий е!
Грешниците той спасява; болните цели.
Всички бури усмирява, скръбните теши!
·         Той – Приятелят на грешни – и днес пак зове:
Грешниче, ти уморений, вярвай от сърце!
Тоз`, що каза:“Иди, жено! Веч` недей греши!“ –
Днес и (на) тебе съвършено може да прости
·         Скърби, болести целеше с мощна си ръка.
Пълен с благодат Той беше! Пълен - и сега!
Бликна сила за целене, от допир един. -
Няма място за съмнение -Той е Божий Син!
·         Към Емаус Той, кат Странник, двама придружи,
Днеска с тебе, кат Избраник, всякога върви.
Иде час, кога ще видим същия Господ!
Нас ще вземе да наследим вечния живот!
·         Вчера, днеска и във веки Исус същий е,
Всичко тук се променява - Той не се мени.
Слава на Христа! Слава на Христа!
Всичко тук се променява, - Той не се мени.

Няма коментари: