вторник, 11 април 2017 г.

ТРАПЕЗАТА НА ВЪЗПОМЕНАТЕЛИТЕ



Лука 22:14-20 „И като дойде часът, Той седна на трапезата, и апостолите с Него. И рече им: Твърде много съм желал да ям тази пасха с вас преди да пострадам; защото ви казвам, че няма вече да я ям докле се не изпълни в Божието царство. И като прие чаша, благодари и рече: Вземете това и разделете го помежду си; защото ви казвам, че няма вече да пия от плода на лозата, докато не дойде Божието царство. И взе хляб, и, като благодари, разчупи го, даде им, и рече: Това е Моето тяло, което за вас се дава; това правете за Мое възпоминание. Така взе и чашата подир вечерята, и рече: Тази чаша е новият завет в Моята кръв, която за вас се пролива.“
I. ХАРАКТЕРЪТ НА УЧАСТВУВАЩИТЕ В ТРАПЕЗАТА НА ВЪЗПОМЕНАНИЕТО
1. Възпоменателите на негативните неща:
А. Възпоменателите на злото
Б. Възпоменателите на болестите
В. Възпоменателите на беднотията
Хора
та, които възпоменават злото, са негативно мислещи – неблагодарни, недоволни, песимисти, роптатели…
2. Характерът на възпоменателите на Христа чрез Господната трапеза:
А. Възпоменателите на Христа чрез Господната трапеза са - хора на любовта
Б. Възпоменателите на Христа чрез Господната трапеза са - хора на признателността
В. Възпоменателите на Христа чрез Господната трапеза са - хора на уважението
Г. Възпоменателите на Христа чрез Господната трапеза са - хора на благодарението
Възпоменанието на Христа чрез Духа, който раздухва огнището на вярата, надеждата, любовта
II. ВЪЗПОМЕНАНИЕ НА ХРИСТА, КАТО АГНЕЦ ГОСПОДЕН
1.     Агнец Господен, Който бе предопределен
Исая 53:6-7 -"Всички ние се заблудихме, както овци. Отбихме се всеки в своя път; И Господ възложи на Него беззаконието на всинца ни. Той бе угнетяван, но смири Себе Си; И не отвори устатата Си, както агне, водено на клане; И както овца пред стригачите си не издава глас, така Той не отвори устатата Си."
2.     Агнец Господен, Който бе прикован на Голготския кръст
Йоан 13: 13-15 -"И никой не е възлязъл на небето, освен Тоя, Който е слязъл от небето, сиреч, Човешкият Син, Който е на небето. И както Моисей издигна змията в пустинята, така трябва да бъде издигнат Човешкият Син, та всеки, който вярва в Него [да не погине, но] да има вечен живот."
3.     Агнец Господен, Който проля кръвта Си за нас
Матей 26:27-28 -"Взе и чашата, и като благодари, даде им, и рече: Пийте от нея всички; Защото това е Моята кръв на [Новия] Завет, която се пролива за мнозина, за прощаване на греховете. Но казвам ви, че от сега нататък няма вече да пия от тоя плод на лозата, до оня ден, когато ще го пия с вас нов в царството на Моя Отец."
III. ЗА ВЪЗПОМЕНАНИЕ НА ХРИСТА, КАТО БОГ
1. Той се роди, като Бог
2. Той живя, като Бог
3. Той служеше, като Бог
4. Той възкръсна, като Бог
5. Той се възнесе, като Бог
6. Той е помежду нас, като Бог
Йоан 14:12-20 -"Истина, истина ви казвам, който вярва в Мене, делата, които върша Аз, и той ще ги върши; защото Аз отивам при Отца. И каквото и да поискате в Мое име, ще го сторя, за да се прослави Отец в Сина. Ако поискате нещо в Мое име, това ще сторя. Ако Ме любите, ще пазите Моите заповеди. И Аз ще поискам от Отца, и Той ще ви даде друг Утешител, за да пребъдва с вас до века. Духът на истината, когото светът не може да приеме, защото го не вижда нито го познава. Вие го познавате, защото той пребъдва във вас, и във вас ще бъде. Няма да ви оставя сираци; ще дойда при вас. Още малко, и светът няма вече да Ме вижда, а вие Ме виждате; понеже Аз живея и вие ще живеете. В оня ден ще познаете, че Аз съм в Отца Си, и вие в Мене, и Аз във вас. "

Няма коментари: