сряда, 19 март 2008 г.

ВЪЗНЕСЕНИЕТО НА ХРИСТОС - СИЛАТА НА ЦЪРКВАТА

Деяния на апостолите 1:9 –“И като изрече това, и те Го гледаха, Той се възнесе, и облак Го прие от погледа им.”

І. ВЪЗНЕСЕНИЕТО НА БОГОУГОДНИТЕ

1. Възнесението на Енох
Евреи 11:5 –“С вяра Енох бе преселен, за да не види смърт, и не се намираше, защото Бог го пресели; понеже преди неговото преселване беше засвидетелствувано за него, че е бил угоден на Бога.”
2. Възнесението на Илия
4Царе:2:11 –“И докато те още ходеха и се разговаряха, ето огнена колесница и огнени коне, които ги разделиха един от друг; и Илия възлезе с вихрушка на небето.”
3. Възнесението на Мойсей
Второзаконие 34:5 –“И тъй,Господният слуга Моисей умря там, в Моавската земя, според казаното от Господа. И Господ го погреба в долината в Моавската земя срещу Ветфегор; а до днес никой не знае где е гробът му.”
4. Възнесението на Христос
Деяния на апостолите 1:9 –“И като изрече това, и те Го гледаха, Той се възнесе, и облак Го прие от погледа им.”
5. Възнесението на Църквата по примера на Христовото Възнесение, силата на Църквата
Йоана 14:34 -“И като отида и ви приготвя място, пак ще дойда и ще ви взема при Себе Си, тъй щото гдето съм Аз да бъдете и вие. И вие знаете за къде отивам и пътя [знаете].”

ІІ. ХРИСТОВОТО ВЪЗНЕСЕНИЕ В ОБЛАКА, ИЗЯВЛЕНИЕ НА БОЖИЯТА СЛАВА

1. Картината на Христовото Възнесение, изявление на Божията слава
“…те Го гледаха, Той се възнесе, и облак Го прие от погледа им.” (Д.А.1:9б)

2. Божието водителство чрез Облака на Неговата слава:
А. Божието водителство чрез Облака в пустинята
1). Говорещ в Облака
Числа 11:25 –“Тогава Господ слезе в облака и говори с него, и като взе от духа, който беше на него, тури го на седемдесетте старейшини; и като застана на тях духът, пророкуваха, но не повториха.”
Псалом 90:7–“В облачния стълб Той им говореше; Те опазиха свидетелствата Му И повеленията, които им даде.”
2). Вървящ в Облака
Изход 13:21-… -“ И Господ вървеше пред тях, денем в облачен стълб, за да ги управя из пътя, а нощем в огнен стълб, за да им свети, та да пътуват денем и нощем.”

Б. Божието водителство чрез Облака при Христовото кръщение
Матея 16:16-17 –“И като се кръсти, Исус веднага излезе от водата; и, ето, отвориха Му се небесата… и ето глас от небесата, който казваше: Този е възлюбеният Ми Син, в Когото е Моето благоволение.”

В. Божието водителство чрез Облака на Планината на преображението
Лука 9:34-35 –“И докато казваше това, дойде облак та ги засени; и учениците се уплашиха като влязоха в облака. И дойде из облака глас който каза: Този е Моят Син, Избраник Мой; Него слушайте.”
Марка 9:7-8 -“И яви се облак и ги засени; и глас дойде из облака,който каза: Този е Моят възлюблен Син; Него слушайте. И внезапно, като се озърнаха, не видяха вече никого при себе си, освен Исуса.”

Г. Божието водителство чрез Облака при Христовото Възнесение
Деяния на апостолите 1:9-11 –“И като изрече това, и те Го гледаха, Той се възнесе, и облак Го прие от погледа им. И като се взираха към небето, когато възлизаше, ето, двама човека в бели дрехи застанаха при тях, които и рекоха: Галилеяни, защо стоите та гледате към небето? Тоя Исус, Който се възнесе от вас на небето, така ще дойде както Го видяхте да отива на небето.”

Д. Облакът при пришествието
1). Седящ на Облак
Откровение 14:14 -15 –“И видях, и ето бял облак, и на облака седеше един, който приличаше на Човешкия Син, имайки на главата си златна корона и в ръката си остър сърп. И друг ангел излезе от храма и викаше със силен глас на този, който седеше на облака: Простри сърпа си и жъни защото е настанал часът да жънеш, понеже земната жетва е презряла. ”
2). Идещ с Облак
Откровение 1:7 –“Ето, иде с облаците; и ще Го види всяко око, и ония, които го прободоха; и всички земни племена ще възридаят за Него. Така е. Амин.”
Марка 13:26 -“Тогава ще видят Човешкият Син идещ на облаци с голяма сила и слава.”

ІІІ. СЪБИТИЯТА, ПРЕДИ И СЛЕД ХРИСТОВОТО ВЪЗНЕСЕНИЕ


1. Църквата, преди Христовото възнесение
А. Срещата с учениците по пътя за Емаус
Лука 24: 13, 31-32 –“И, ето, в същия ден двама от тях отиваха в едно село на име Емаус, шестдесет стадии далеч от Ерусалим… И очите им се отвориха и Го познаха; а Той стана невидим за тях. И рекоха помежду си: Не гореше ли в нас сърцето, когато ни говореше по пътя и когато ни тълкуваше писанията? ”
Б. Срещата с учениците при заключена врата
Лука 24:36-40 –“И когато говореха за това, сам Исус застана посред тях и каза им: Мир вам! А те се стреснаха и се уплашиха, като мислеха, че виждат дух. И Той им рече: Защо се смущавате? и защо се пораждат такива мисли в сърцата ви? Погледнете ръцете Ми и нозете Ми, че съм Аз същият; попипайте Ме и вижте, защото дух няма меса и кости, както виждате, че Аз имам. И като рече това, показа им ръцете и нозете Си.
В. Срещата с Тома
Йоана 20:24-29 –“А Тома, един от дванадесетте наречен Близнак, не беше с тях, когато дохожда Исус. Затова другите ученици му казаха: Видяхме Господа. А той им рече: Ако не видя на ръцете Му раните от гвоздеите, и не туря ръката си в ребрата Му, няма да повярвам. И подир осем дни учениците Му пак бяха вътре, и Тома с тях. Исус дохожда, като беше заключена вратата, застана насред, и рече: Мир вам! Тогава каза на Тома: Дай си пръста тука и виж ръцете Ми, и дай ръката си и тури я в ребрата Ми; и не бъди невярващ, а вярващ. Тома в отговор Му рече: Господ мой и Бог мой! Исус му казва: Понеже Ме видя, [Томо], ти повярва, блажени ония, които, без да видят, са повярвали.”
Г. Срещата с учениците при Тивериадското езеро
Йоана 21:1, 4, 6-7 –“Подир това Исус пак се яви на учениците на Тивериадското езеро; и ето как им се яви:…А като се разсъмваше вече Исус застана на брега; учениците, обаче, не познаха, че е Исус… А Той им рече: Хвърлете мрежата отдясно на ладията и ще намерите. Те, прочее, хвърлиха; и вече не можаха да я) извлекат поради многото риби. Тогава оня ученик, когото обичаше Исус, казва на Петра: Господ е…”

2. Църквата при Христовото възнесение
А. Обещаната сила на Църквата в служението
Лука 24:48-53 –“Вие сте свидетели на това. И, ето, Аз изпращам върху вас обещанието на Отца Ми; а вие стойте в града [Ерусалим] докато се облечете със сила от горе. И ги заведе до едно място срещу Витания; и дигна ръцете Си да ги благослови; И като ги благославяше, отдели се от тях, и се възнесе на небето. И те Му се поклониха, и върнаха се в Ерусалим с голяма радост;и бяха постоянно в храма [хвалещи и] благославящи Бога. [Амин].”
Б. Обещаното повторно идване на Христос, силата на Христовата Църква
Деяния на апостолите 1:9 -"И като изрече това, и те Го гледаха, Той се възнесе, и облак Го прие от погледа им. И като се взираха към небето, когато възлизаше, ето, двама човека в бели дрехи застанаха при тях, които и рекоха: Галилеяни, защо стоите та гледате към небето? Тоя Исус, Който се възнесе от вас на небето, така ще дойде както Го видяхте да отива на небето.”
3. Църквата след Христовото възнесение
Облечената в сила Църква, след Христовото Възнесение чрез изявлението на Святия Дух
Деяния на апостолите 1:8 –“Но ще приемете сила, когато дойде върху вас Светият Дух, и ще бъдете свидетели за Мене както в Ерусалим, тъй и в цяла Юдея и Самария, и до края на земята.”
А. Срещата със Савел
Деяния на апостолите 22:6-8 -“И когато вървях и приближих Дамаск, къде пладне, внезапно блесна от небето голяма светлина около мене. И паднах на земята и чух глас, който ми каза: Савле, Савле, защо Ме гониш. А аз отговорих: Кой си Ти, Господи? И рече ми: Аз съм Исус Назарянинът, Когото ти гониш.
Б. Дръзновението на свидетелите на Христовото възнесение
Лука 24:48-53 –“Вие сте свидетели на това. И, ето, Аз изпращам върху вас обещанието на Отца Ми; а вие стойте в града [Ерусалим] докато се облечете със сила от горе
Деяния на апостолите 4:13 –“А те, като гледаха дързостта на Петра и Иоана и бяха вече забележили, че са неграмотни и неучени човеци, чудеха се; и познаха, че са били с Исуса.”
В. Съживлението в Ранната Църква след Христовото Възнесение
Деяния на апостолите 2:33, 43, 47б -“И тъй, като се възвиси до Божията десница, и взе от Отца обещания Свети Дух, Той изля това, което виждате и чувате… И страх обзе всяка душа; и много чудеса и знамения ставаха чрез апостолите… А Господ всеки ден прибавяше на църквата ония, които се спасяваха. "
Г. Единството в Ранната Църква след Христовото Възнесение
Деяния на апостолите 2:44-47 –“И всичките вярващи бяха заедно, и имаха всичко общо; и продаваха стоката и имота си, и разпределяха парите на всички, според нуждата на всекиго. И всеки ден прекарваха единодушно в храма, и разчупваха хляб по къщите си, и приемаха храна с радост и простосърдечие, като хвалеха Бога, и печелеха благоволението на всичките люде…”

ІV. ЗНАЧЕНИЕТО НА ХРИСТОВОТО ВЪЗНЕСЕНИЕ, СИЛАТА НА ЦЪРКВАТА

1. Създателят на Новото небе и Новата земя, Силата на Христовата Църква
Йоана 14:1-3 -“Да се не смущава сърцето ви; вие вярвате в Бога, вярвайте и Мене. В дома на Отца Ми има много обиталища; ако не беше така, Аз щях да ви кажа, защото отивам да ви приготвя място. И като отида и ви приготвя място, пак ще дойда и ще ви взема при Себе Си, тъй щото гдето съм Аз да бъдете и вие.”

2. Ходатаят Христос, силата на Христовата Църква
1 Йоана 2:1-2 “Дечица мои, това ви пиша, за да не съгрешите; но ако съгреши някой, имаме ходатай при Отца, Исуса Христа праведния. Той е умилостивение за нашите грехове, и не само за нашите, но и за греховете на целия свят.”
Застъпническата молитва на Христа, силата на Църквата
Йоана 17:9-10, 24-“Аз за тях се моля; не се моля за света, а за тия, които си Ми дал, защото са Твои. И всичко Мое е Твое, и Твоето Мое, и Аз се прославям в тях. Отче, желая гдето съм Аз, да бъдат с Мене и тия, които си Ми дал, за да гледат Моята слава, която си Ми дал; защото си Ме възлюбил преди създанието на света.

3. Подкрепителят Христос, силата на Христовата Църква
Филипяни 4:13 –“За всичко имам сила чрез Оногова, Който ме подкрепява. “
Колосяни 1:11 –“подкрепявани с пълна сила, според Неговото славно могъщество, за да издържите и дълготърпите всичко с радост
А.“Стоящ отдясно на Бога”
Деяния на апостолите 7:55-56 -“А Стефан, бидейки пълен със Светия Дух, погледна на небето, и видя Божията слава и Исуса стоящ отдясно на Бога; и рече: Ето, виждам небесата отворени, и Човешкият Син стоящ отдясно на Бога.”
Б.“Даде ми се всяка власт”
Матея 28:18 –“Тогава Исус се приближи към тях и им говори, казвайки: Даде Ми се всяка власт на небето и на земята.”

4. Утешителят след Христовото Възнесение, силата на Църквата
Йоана 16:7 -“Обаче Аз ви казвам истината, за вас е по-добре да отида Аз, защото, ако не отида, Утешителят няма да дойде на вас; но ако отида, ще ви го изпратя.”
5. Възнесението на Църквата по примера на Христовото възнесение
Йоана 14:27 –“Мир ви оставям; Моя мир ви давам; Аз не ви давам както светът дава. Да се не смущава сърцето ви, нито да се бои. Чухте как Аз ви рекох, отивам си, и пак ще дойда при вас. Ако Ме любехте, бихте се зарадвали за гдето отивам при Отца; защото Отец е по-голям от Мене… В дома на Отца Ми има много обиталища; ако не беше така, Аз щях да ви кажа, защото отивам да ви приготвя място. И като отида и ви приготвя място, пак ще дойда и ще ви взема при Себе Си, тъй щото гдето съм Аз да бъдете и вие. И вие знаете за къде отивам и пътя [знаете].”

Няма коментари: