четвъртък, 6 март 2008 г.

АПОСТОЛСКАТА ИЗПОВЕД

2Тим.4:7 –“Аз се подвизах в доброто войнствуване, попрището свърших, вярата упазих;”
[ Не началото, а края спасява ]

І. АПОСТОЛСКАТА ИЗПОВЕД ЗА СВЪРШЕНИЯ ОТ НЕГО ПЪТ

2Тим.4:7 –“Аз се подвизах в доброто войнствуване, попрището свърших, вярата упазих;”

Едно от нещата, с които човекът се различава от останалото животинско царство са многоразличните му пътища. Животните за разлика от човека имат само един път.

1. Изповедта на апостола за пътя на грешника
Рим.7:21-24 –“И тъй, намирам, че при мене, който желая да върша доброто, злото е близо. Защото, колкото за вътрешното ми естество, аз се наслаждавам в Божия закон; но в телесните си части виждам различен закон, който воюва против закона на ума ми, и ме заробва под греховния закон, който е в частите ми. Окаян аз човек! Кой ще ме избави от тялото на тая смърт?”
Пс.1:1 –“Блажен оня човек, който не ходи по съвета на нечестивите; И в пътя на грешните не стои; И в събранието на присмивателите не седи;”
Пр.14:12 -“Има път, който се вижда прав на човека; Но краят му е пътища към смърт.”

2. Изповедта за пътя на Божията любов
Йн.3:16 –“Защото Бог толкоз възлюби светът, щото даде своя Единороден Син,за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот.”
Йн.14:12 –“Истина, истина ви казвам: Който вярва в Мене, делата, които върша Аз, и той ще ги върши; и по-големи от тях ще върши; защото Аз отивам при Отца.”

3. Изповедта за пътя на Божия мир
Рим.3:17 –“И те не знаят пътя на мира.”
Рим.5:1 –“И тъй, оправдани чрез вяра, имаме мир с Бога чрез нашия Господ Исус Христос;”

4. Изповедта на патриарх Яков за свършека на неговия път
Бит.48:15-16 –“И като благослови Иосифа рече:Бог, пред Когото ходиха бащите ми Авраам и Исаак, Бог, Който ме е пасъл през целия ми живот до тоя ден; Ангелът, Който ме откупи от всяко зло, нека благослови момчетата; и нека се наричат с моето име и с името на бащите ми Авраама и Исаака; и нека нарастат в множество всред земята.”

ІІ. АПОСТОЛСКАТА ИЗПОВЕД ЗА ОПАЗЕНАТА ОТ НЕГО ВЯРА
2Тим.4:7 –“Аз се подвизах в доброто войнствуване, попрището свърших, вярата упазих;”

1. Изповедта на апостола за опазване не на суеверната вяра, а на вярата, която изхожда от Словото Божие
Словото Божие, оазисът на нашата вяра
Рим.10:17 –“И тъй, вярването е от слушане, а слушането - от Христовото слово.”
Мт.13:3-4 –“И говореше им много с притчи, казвайки: Ето, сеячът излезе да сее; и като сееше някои зърна паднаха край пътя: птиците дойдоха и ги изкълваха”
Як.2:19-20 –“Ти вярваш, че има само един Бог. Добре правиш! И бесовете вярват и треперят. Обаче искаш ли да познаеш, о, суетни човече, че вяра без дела е безплодна?”

2. Изповедта на апостола за опазената вяра в Христа Исуса Христос, оазисът на нашата вяра
Йн.6:57 –“Както живият Отец Ме е пратил, и Аз живея чрез Отца, така и онзи, който се храни с Мене, ще живее чрез Мене.”
Йн.11:25 –“Исус й рече: Аз съм Възкресението и Животът; който вярва в Мене, ако и да умре, ще живее.”
Йн.14:19 –“ Още малко, и светът няма да Ме вижда, а вие Ме виждате; понеже Аз живея и вие ще вижеете.”

3. Изповедта на апостола за опазената вяра чрез Святия Дух
1Кор.12:9 –“на друг вяра чрез същия Дух, а пък на друг изцелителни дарби чрез единия Дух.”
Кор.4:13 –“А като имаме същия дух на вяра, според писаното:"Повярвах, за това и говорих", то и ние, понеже вярваме, затова и говорим;”

ІІІ. ИЗПОВЕДТА НА АПОСТОЛА ЗА ОЧАКВАНАТА ОТ НЕГО НАГРАДА

2Тим.4:7-8 –“Аз се подвизах в доброто войнствуване, попрището свърших, вярата упазих; отсега нататък се пази за мене венецът (правдата), който праведният Съдия, ще ми въздаде в оня ден; и не само на мене, но и на всички, които са обикнали Неговото явление.”


1. Обещаната от Бога земна награда на Християнина
Пс.1:1-3 ––“Блажен оня човек, който не ходи по съвета на нечестивите; И в пътя на грешните не стои; И в събранието на присмивателите не седи; Но се наслаждава в закона на Господа; И в Неговия закон се поучава ден и нощ. Ще бъде, като дърво, посадено при потоци води, което дава плода си на времето си, И чийто лист не повяхва; Във всичко, що върши ще благоуспява.”

2. Обещаната от Бог вечна награда
Мт.25:21 –“Господарят му рече: Хубаво, добри и верни слуго! В малкото си бил верен, над многото ще те поставя; влез в радостта на господаря си.”

3. Пророчеството за наградата на Християнина
А. Наградата за небесното облекло (тоалетът) на Християнина
От.3:4 –“Но имаш няколко души в Сардис, които не са осквернили дрехите си, и те ще ходят с мене в бели дрехи, защото са достойни.”
Б. Наградата за юридическата дарба на Християнина
1Кор.6:1-3 –“Когато някой от вас има нещо против другиго, смее ли да се съди пред неправедните, а не пред светиите? Или не знаете, че светиите ще съдят света? Ако, прочее, вие ще съдите света, не сте ли достойни да съдите ни най-малките работи? Не знаете ли, че ние ще съдим ангели, а колко повече житейски работи?”
В. Наградата на Християнина, наречена “Божият нетленен венец”
1Кор.9:24-25 –“Не знаете ли, че които тичат на игрището, всички тичат, а само един получава наградата? Така тичайте, щото да я получите. И всеки гимнастик се въздържа от всичко. Те вършат това за да получат тленен венец, а ние нетленен.”
Йн.17:24 –“Отче, желая гдето съм Аз, да бъдат с Мене и тия, които си Ми дал, за да гледат Моята слава, която си Ми дал; защото си Ме възлюбил преди създанието на света.”

Няма коментари: