Ø Пожертвователността - белегът на Християнина
Ø Жертвоприношението - условието за задълбочения
Християнски живот
Матей 6:33-44 -“И като
отидоха, людете ги видяха, и мнозина ги познаха; и от всичките градове се
стекоха там пеша, и ги изпревариха. И Исус като излезе, видя едно голямо
множество, и смили се за тях, понеже бяха като овце, които нямат пастир ; и
почна да ги поучава много неща. И когато беше станало вече късно, учениците Му
се приближиха при Него и казаха: Мястото е уединено, и вече е късно; разпусни
ги да отидат по околните колиби и села и да си купят нещо за ядене. А Той в
отговор им рече: Дайте им вие да ядат. А те Му казаха: Да идем ли да купим за
двеста пенязи хляб и да им дадем да ядат? А Той им каза: Колко хляба имате?
Идете вижте. И като узнаха, казаха: Пет и две риби. И заповяда им да насядат
всички на групи по зелената трева. И те насядаха на редици, по сто и петдесет.
И като взе петте хляба и двете риби, Исус погледна към небето и благослови; и
разчупи хлябовете, и даваше на учениците да наслагат отпреде им; раздели и
петте риби на всичките. И всички ядоха и се наситиха. И дигнаха къшеи,
дванадесет пълни коша, така и от рибите. А ония, които ядоха хлябовете, бяха
пет хиляди мъже.”
Д.А.10:1-4 -“Имаше в Кесария един човек на име Корнилий, стотник от
така наречения италийски полк. Той беше благочестив и се боеше от Бога с целия
си дом, раздаваше много милостиня на людете, и непрестанно се молеше на Бога.
Около деветия час през деня той видя ясно във видение един ангел от Бога, който
влезе при него и му рече: Корнилие! А той, като се взря в него, уплашен рече:
Що е, Господи? И ангелът му каза: Твоите молитви и твоите милостини възлязоха
пред Бога за спомен. ”
I. Жертвоприношението в Стария И В НОВИЯ ЗАВЕТ
1. Жертвоприношение за грях
А. Жертвоприношението за грях - в Старозаветната
диспенсация
Левит 4:13-14 -“Ако цялото общество израилтяни съгрешат от незнание, като
сторят нещо, което Господ е заповядал да се не струва, та стават виновни, а
това нещо се укрие от очите на обществото, когато се научи греха, който са
сторили, тогава обществото да принесе юнец в принос за грях и да го
приведе пред шатъра за срещане.”
Б.
Жертвоприношението за грях - в Новозаветната диспенсация
Йоан 3:16
–Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине
ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот:
Иоан 1:29 –„На
следния ден Иоан вижда Исуса, че иде към него, и казва: Ето Божият Агнец, Който
носи греха на света!“
2. Жертвоприношение за
престъпление
А. Жертвоприношението за
престъпление - в Старозаветната диспенсация
Левит 5:14-15 -“Господ още
говори на Мойсея, казвайки: Ако някой наруши закона, като от незнание съгреши
относно просветените Господу вещи, то за престъплението си да принесе Господу
овен от стадото без недостатък, според твоята оценка в сребърни сикли по сикъла
на светилището, за принос за престъпление.”
Б. Жертвоприношението за престъпление - в Новозаветната
диспенсация
Исая 53:5-6 -“Но Той биде наранен поради нашите
престъпления, Бит биде поради нашите беззакония;... И Господ възложи на Него
беззаконието на всички ни.”
3. Примирително жертвоприношение
А Примирителното
жертвоприношение - в Старозаветната диспенсация
Левит 6:12 –“А да се
направи огъня, който е върху олтара, да гори на него непрекъснато;не бива да
угасва; всяка заран свещеникът да тури дърва на него да горят, и да нарежда
всеизгарянето на него, и да изгаря на него тлъстината на примирителните приноси.”
Б. Примирителното жертвоприношение - в
Новозаветната диспенсация
Римляни
5:8-11 –“Но Бог препоръчва Своята към нас
любов в това, че, когато още бяхме грешници, Христос умря за нас. Много повече,
прочее, сега като се оправдахме чрез кръвта Му, ще се избавим от Божия гняв
чрез Него. Защото, ако бидохме примирени с Бога чрез смъртта на Сина Му,
когато бяхме неприятели, колко повече сега, като сме примирени, ще се избавим
чрез Неговия живот! И не само това, но и се хвалим в Бога чрез нашия Господ
Исус Христос, чрез Когото получихме сега това примирение.”
4. Жертвоприношение за
мир
А. Жертвоприношението за мир
- в Старозаветната диспенсация
Левит 7:28-30 -“Господ още говори на Мойсея, казвайки:
Говори на израилтяните, като речеш: Който принася примирителни жертви Господу,
нека принесе приноса си Господу от примирителната си жертва. Със своите ръце
да принесе Господните чрез огън приноси; да донесе тлъстината с гърдите,
щото гърдите да се движат за движим принос пред Господа.”
А. Жертвоприношението за мир
- в Новозаветната диспенсация
Ø Световният мир – чрез Новозаветното
жертвоприношение
Лука 2:11, 13-14 –“Защото днес ви се роди в Давидовия град
Спасител, Който е Христос Господ… И внезапно заедно с ангела се намери множество
небесно войнство, което хвалеше Бога, казвайки: Слава на Бога във висините, И на
земята МИР между човеците, в които е Неговото благоволение.”
Римляни 5:1 –„И тъй, оправдани чрез вяра, имаме мир с
Бога, чрез нашия Господ Исус Христос;“
Ø
Вътрешният
мир на човека - чрез Новозаветното жертвоприношение
Исая
53: 5 –„Но Той биде наранен поради нашите
престъпления, Бит биде поради нашите беззакония; На Него дойде наказанието
докарващо нашия мир,”
Ø Общественият мир чрез Новозаветното жертвоприношение
Матей
5: 23 -“И тъй, като принасяш дара си на
олтара, ако там си спомниш, че брат ти има нещо против тебе, остави дара си там
пред олтара, и иди, първо се помири с брата си, тогава дойди и принеси дара си.”
5. Жертвоприношение при
ръкополагане
А. Жертвоприношение при
ръкополагане – в Старозаветната диспенсация
Левит 8:1-13 -“Господ още говори на Моисея, казвайки:
Вземи Аарона и синовете му с него, и одеждите, мирото за помазване, юнеца на
приноса за грях, двата овена и коша с безквасните; и събери цялото общество при
входа на шатъра за срещане. И Моисей стори според както му заповяда Господ;... След
това Моисей взе мирото за помазване и, като помаза скинията и всичко в нея,
освети ги. С него поръси и върху олтара седем пъти, и помаза олтара с всичките
му прибори, и умивалника с подложката му, за да ги освети. Тогава от мирото за
помазване изля на главата на Аарона та го помаза, за да го освети. После Моисей
приведе Аароновите синове, облече ги с хитони, опаса ги с пояси, и тури им
гъжви, според както Господ бе заповядал на Моисея. ”
Б. Жертвоприношение при
ръкополагане – в Новозаветната диспенсация
Матей
10:37-39 –„Който люби баща или майка
повече от Мене, не е достоен за Мене; и който люби син или дъщеря повече от
Мене, не е достоен за Мене; и който не вземе кръста си и не върви след Мене, не
е достоен за Мене. Който намери живота си, ще го изгуби; и който изгуби живота
си, заради Мене, ще го намери.“
Матей
4:18-22 –„И като ходеше край галилейското
езеро, видя двамата братя, Симона, наречен Петър и брат му Андрея, че хвърляха
мрежа в езерото, понеже бяха рибари. И казва им: Дойдете след Мене и Аз ще ви
направя ловци на човеци. И те веднага оставиха мрежите и отидоха след Него. И
като отмина от там, видя други двама братя, Якова Заведеев и брат му Иоана, че
кърпеха мрежите си в ладията с баща си Заведея; и ги повика. И те на часа
оставиха ладията и баща си, и отидоха след Него.“
6. Хвалебствено
жертвоприношение – в Старозаветната и в Новозаветната диспенсация
Псалми 30:11-12 -“Обърнал си
плача ми на играние за мене; Съблякал си ми вретището и препасал си ме с
веселие. За да Ти пее хвала душата ми и да не млъква. Господи Боже мой, до
века ще Те хваля.”
Хвалебствената ода на Дева Мария –
олицетворение на неразделната връзка между Старозаветното и Новозаветното
хвалебствено жертвоприношение.
Лука 1:46-55 -„И Мария каза: - Величае душата ми Господа,
И зарадва се духът ми в Господа Спасителя мой. Защото погледна милостиво на
низкото положение на слугинята Си; И, ето, от сега ще ме облажават всичките
родове. Защото Силният извърши за мене велики дела; И свето е Неговото име. И,
през родове и родове, Неговата милост. Е върху ония които Му се боят. Извърши
силни дела със Своята мишца; Разпръсна ония, които са горделиви в мислите на
сърцето си. Свали владетели от престолите им. И въздигна смирени. Гладните
напълни с блага. А богатите отпрати празни. Помогна на слугата Си Израиля. За
да помни да покаже Милост. (Както бе говорил на бащите ни). Към Авраама и към
неговото потомство до века. “
Евреи 13:15- „Прочее, чрез Него нека принасяме на Бога
непрестанно хвалебна жертва, сиреч, плод от устни, които изповядват Неговото
име.“
Ефесяни5:19 –„и разговаряйте се с псалми и химни и
духовни песни, като пеете и възпявате Господа в сърцето си,“
7. Благодарствено
жертвоприношение – в Старозаветната и в Новозаветната диспенсация
Левит
22:29, 31 -„И когато принесете
благодарствена жертва Господу, да я принесете така щото да ви бъде приета... И
тъй, да пазите заповедите Ми и да ги вършите. Аз съм Господ.“
Ефесяни 5:20– „и като винаги благодарите за всичко на Бога и Отца в
името на нашия Господ Исус Христос, “
1 Солунци 5:18 –„Винаги се радвайте. Непрестанно се молете. За всичко
благодарете, защото това е Божията воля за вас в Христа Исуса.“
8.
Социалното жертвоприношение – в Старозаветната и в Новозаветната диспенсация
Социалното жертвоприношение е морален и
духовен дълг на всеки човек!
А. Социалното жертвоприношение в Старозаветната
диспенсация
Левити
19:9-10 -„Когато жънете жетвата на земята
си, да не дожънеш краищата на нивата си и да не събереш падналите в жетвата си
класове. Да не обираш повторно лозето си, нито да събираш пабирък от лозето; да
го оставиш на сиромаха и на чужденеца. Аз съм Господ вашият Бог.“
Б. Социалното жертвоприношение в Новозаветната
диспенсация
Матей
25:34-40 -“Тогава Царят ще рече на тия,
които са от дясната Му страна: Дойдете вие благословени от Отца Ми, наследете
царството, приготвено за вас от създанието на света. Защото огладнях и Ме нахранихте;
ожаднях и Ме напоихте; странник бях, и ме прибрахте; гол бях и Ме облякохте;
болен бях и Ме посетихте; в тъмница бях и Ме споходихте. Тогава праведните в
отговор ще Му кажат: Господи, кога Те видяхме гладен и Те нахранихме; или жаден
и Те напоихме? И кога Те видяхме болен или в тъмница и Те споходихме? А царят в
отговор ще им рече: Истина ви казвам: Понеже сте направили това на един от тия
най-скромните Мои братя, на Мене сте го направили.”
ІI. ОЛТАРЪТ НА ЖЕРТВОПРИНОШЕНИЕТО В НОВИЯ ЗАВЕТ
1. Не! - на гробището!
Това е олтарът на езическото, будисткото жертвоприношение.
2. Не! - на капището!
Това е олтарът на дяволското жертвоприношение.
Това е олтарът на езическото, будисткото жертвоприношение.
2. Не! - на капището!
Това е олтарът на дяволското жертвоприношение.
3. Да! - на Бога чрез човека!
Притчата за Добрия самарянин:
Лука 10:30-37 -“В отговор Исус каза: Някой си човек слизаше от Ерусалим в
Ерихон; и налетя на разбойници, които го съблякоха и нараниха и отидоха си,
като го оставиха полумъртъв. А случайно някой си свещеник слизаше по път, и,
като го видя, замина си от срещната страна. Също и един левит, като стигна на
това място и го видя, замина си от срещната страна. Но един самарянин, като
пътуваше дойде на мястото дето беше той, и като го видя, смили се, приближи се
и превърза раните му, като изливаше на тях масло и вино. После го качи на
собственото си добиче, закара го в една гостилница и се погрижи за него. И на
следния ден извади два динара и ги даде на гостилничаря и рече: Погрижи се за
него; и каквото повече иждивиш, на връщане аз ще ти заплатя. Кой от тия трима
ти се вижда да се е показал ближен на изпадналия всред разбойниците? Той рече:
Онзи, който му показа милост. Исус му каза: Иди и ти прави също така.”
Евреи 13: 16- „А не забравяйте да правите благодеяния и
да споделяте с другите благата си; защото такива жертви са угодни на Бога.“
IІІ. РЕЗУЛТАТЪТ ОТ ЖЕРТВОПРИНОШЕНИЕТО
1. Спасението, след жертвоприношението
Лука 19:8-10 -“А Закхей стана и рече на Господа: Господи, ето от сега
давам половината от имота си на сиромасите; и ако някак съм ограбил някого,
връщам му четверократно. И Исус му рече: Днес стана спасение в този дом; защото
и този е Авраамов син. Понеже Човешкият Син дойде да потърси и спаси
погиналото.”
А. Преди спасението на Закхей - хората бяха негова жертва
Б. След спасението - той се превърна в доброволен пожертвователен дарител
2. Благословението, след жертвоприношението на петте хляба и двете риби
А. Празните торби, преди жертвоприношението
Б. След спасението - той се превърна в доброволен пожертвователен дарител
2. Благословението, след жертвоприношението на петте хляба и двете риби
А. Празните торби, преди жертвоприношението
Йоан 6:5-9 -“Исус,като повдигна очи и видя, че иде към Него народ, каза
на Филипа: Отгде да купим хляб да ядат тия. (А това каза за да го изпита;
защото Той си знаеше какво щеше да направи.) Филип му отговори: За двеста
динария хляб не ще им стигне, за да вземе всеки по малко. Един от учениците Му,
Андрей, брат на Симона Петра, Му каза: Тук има едно момченце, у което се намират
пет ечемичени хляба и две риби; но какво са те за толкова хора. ”
Б. Пълните кошове, след жертвоприношението
Марк 6:43 -“И Дигнаха къшеи, дванадесет пълни коша, така и от рибите.
А ония, които ядоха хлябовете, бяха пет хиляди мъже. ”
Йоан 6:13 -“И тъй, от петте ечемичени хляба събраха, и напълниха дванадесет
коша с къшеи, останали на тия, които бяха яли. ”
3. Възнаграждението, след жертвоприношението
Ø Всеки пожертвователен човек има опитности с Божиите
благословения в своя личен живот.
Ø Ако човек е откликвал на нуждите на хората, според
Божията повеля – рано или късно Божието благословение ще го намери
Еклесиаст 11:1 -“Хвърли хляба си по
водата, Защото след много дни ще го намериш!“
4. Божият отчет на жертвоприношението
Д.А.10:1-4 - “ Имаше в Кесария един човек на име Корнилий, стотник от
така наречения италийски полк. Той беше благочестив и се боеше от Бога с целия
си дом, раздаваше много милостиня на людете, и непрестанно се молеше на Бога.
Около деветия час през деня той видя ясно във видение един ангел от Бога, който
влезе при него и му рече: Корнилие! А той, като се взря в него, уплашен рече:
Що е, Господи? И ангелът му каза: Твоите молитви и твоите милостини възлязоха
пред Бога за спомен. ”
Бог, както води всеки грях на отчет, така Той води на
отчет всяка милостиня и жертвоприношение.
Псалми 51:15-19 –“Господи,
отвори устните ми; И устата ми ще разгласят Твоята хвала. Защото не щеш да Ти
принеса жертва; Всеизгаряния не Ти са угодни. Жертви на Бога са дух съкрушен;
Сърце съкрушено и разкаяно, Боже, Ти няма да презреш. Стори добро на Сион
според благоволението Си; Съгради стените на Ерусалим. Тогава благоволението Ти
ще бъде в жертви на правда...“
Няма коментари:
Публикуване на коментар