сряда, 1 февруари 2017 г.

НОВАТА ЛОЗА



Йоан 15:1-7 –"Аз съм истинската лоза и Отец ми е земледелецът. Всяка пръчка в мене, която не дава плод, Той я отрязва и всяка що дава плод, очиства я, за да дава повече плод. Вие сте вече чисти чрез учението, което ви говорих. Пребъдвайте в Мене и Аз във вас. Както пръчката не може да даде плод от самосебе си, ако не остане на лозата, така и вие не можете, ако не пребъдвате в Мене. A3 СЪМ ЛОЗАТА, ВИЕ СТЕ ПРЪЧКИТЕ; който пребъдва в Мене и Аз в него, Той дава много плод, защото отделени от Мене, не можете да сторите нищо. Ако не пребъде някой в Мене, той бива изхвърлен навън както пръчка изсъхва и събират ги, та ги хвърлят в огъня и те изгарят. Ако пребъдвате в Мене и думите Ми пребъдват във вас, искайте каквото и да желаете и ще ви бъде."
I. ЛОЗАТА СИМВОЛ НА ВЯРА, НАДЕЖДА И ВДЪХНОВЕНИЕ
Числа 13:23 - "И като дойдоха до долината Есхол, от там отрязоха една лозова пръчка с един грозд, който двама носеха на върлина..."
II. ЛОЗАТА НА РАЗОЧАРОВАНИЕТО
1. Лозата на разочарованието може да бъде наречена - Съпруг
2. Лозата на разочарованието може да бъде наречена - Съпруга
3. Лозата на разочарованието могат да бъдат наречена - Деца
4. Лозата на разочарованието може да бъде наречена - Приятел
5. Лозата на разочарованието може да бъде наречена - Богатство
6. Лозата на разочарованието може да бъде наречена - Власт
7. Лозата на разочарованието може да бъде наречена – Талант и пр.
III.ПРЕДНАЗНАЧЕНИЕТО НА НОВАТА ЛОЗА
1. Свързани в едно - чрез Истинската Лоза
Йоан 15:1, 5 -"Аз съм истинската Лоза... вие сте пръчките; който пребъдва в Мене и аз в Него, той дава много плод, защото отделени от Мене, не можете да сторите нищо."
Йоан 17:9, 21 -"Аз за тях се моля...да бъдат всички едно, както Ти Отче си в Мене и Аз в Тебе, тъй и те да бъдат във Нас, за да повярва света, че Ти Си Ме пратил."
2. Хранещи се от една трапеза - чрез Истинската Лоза
Йоан 15:4 -"Пребъдвайте в Мене и Аз във вас. Както пръчката не може да даде плод от самосебе си, ако не остане на лозата, така и вие не можете, ако не пребъдвате в Мене."
Йоан 6:35 -"Исус им рече: Аз съм хлябът на живота, който дойде при Мене, никак няма да огладнее...."
3. Пиещи от извора на Живата вода - чрез Истинската Лоза
Йоан 7:37-38 -"А в последния ден, великия ден на праздника, Исус застана та извика казвайки: Ако някой е жаден, нека дойде при мене и да пие; ако някой вярва в мене, реки от жива вода ще протекат от вътре му..."
Йоан 15:5-6 -"Аз съм Лозата "Изворът"; вие сте пръчките, който пребъдва в мене и аз в него, той дава много плод... Ако не пребъдва някой в мене...изсъхва и събират ги та ги хвърлят в огъня и те изгарят."
Йоан 6:53 "За това Исус им рече:Ако не ядете плътта на Човешкия Син и не пиете кръвта му, нямате живот в себе си."
IV. ПРОВЕРКАТА НА НОВАТА ЛОЗА
1.Инспекцията на безплодната лозова пръчка
Йоан 15:2 -"Всяка пръчка в мене, която не дава плод, тоя я отрязва."
А. Безплодната пръчка се отрязва
Б. Безплодната пръчка се изхвърля
В. Безплодната пръчка изсъхва
Г. Безплодните пръчки се събират
Д. Безплодните пръчки се изгарят
Матей 25:30 -"А тоя безполезен слуга, хвърлете във външната тъмнина, там ще бъде плач и скърцане със зъби."
2.Инспекцията на плодоносната лозова пръчка
Йоан 15:1-2 -"Аз съм Истинската Лоза и Отец Ми е земледелецът. Всяка пръчка в Мене... що дава плод, очистя я, за да дава повече плод."
Матей 25:20-21 –„И когато се приближи тоя, който бе получил петте таланта, донесе още пет таланта, и рече: Господарю, ти ми предаде пет таланта; ето, спечелих още пет. Господарят му рече: Хубаво, добри и верни слуго! в малкото си бил верен, над многото ще те поставя; влез в радостта на господаря си.“
3. Неизменяемото правило на Новия Кодекс
Матей 25:29 -"Защото на всекиго, който има ще се даде, и той ще има изобилие. А от тогова, който няма, от него ще се отнеме и това, което има."
(Насърчение на трудолюбието - зародишът или началото на капиталистическата система.)
V. НОВАТА ЛОЗА СИМВОЛ НА ЕВАНГЕЛИЗИРАНЕТО НА СВЕТА
Mapк 16:15-16 -"И рече им: Идете по целия свят и проповядвайте благовестието на всяка твар. Който повярва и се кръсти ще бъде спасен, а който не повярва ще бъде осъден."
Ако човек желае да си посее лоза, той не може да направи това чрез гроздовото семе, така както - при ябълката, прасковата, орехът. Ако човек желае да посее лоза, трябва да се отреже пръчка от лозата и на определеното време, на подходящо място, да се закопае в земята; и тогава се ражда новата лоза.
Точно така става и с Новозаветната Лоза! Когато Бог иска Истинската Лоза да поникне някъде, Той изпраща някой от Неговите чада на определеното време и място; и чрез тях се ражда Истинската Лоза, която Лоза ние наблюдаваме в целия свят.
VI.ОПАСНОСТТА ЗА БОЖИЯТА ЛОЗА
1. Подценената опасност
Песен на песните 2:15 -"Хванете лисиците, МАЛКИТЕ лисици, които погубват лозето...."
2. Потъпканото лозе
Еремия 12:10 -"Много овчари развалиха лозето Ми. ПОТЪПКАХА Моя дял. Обърнаха любимия Ми дял в непроходима пустиня."
3. Забранената гроздова беритба
Левит 25:5 -"..нито да обираш грозде от нерязано лозе"
Да не береш грозде от нерязано лозе - ще рече: Да не се храниш от плодовете (от проповедите) на сърдечно необрязания човек, който не е Новороден проповедник, Божий служител, в чието сърце не живее Божият Дух!

Проповедта е проповядвана, преди 1980 г. ( в радиопредаване ) и публикувана в книгата „Библейски проповеди“ – том 5.

Няма коментари: