вторник, 22 януари 2008 г.

АЗ СЪМ С НЕГО И ТОЙ Е С МЕН

Мт.28:20б –“…Аз съм с вас през всичките дни до свършването на века. [Амин].”
Лк.23:34 –“А [Исус] му рече: Истина ти казвам, днес ще бъдеш с мене в рая.”

Благословен е не този човек, който може да каже: “Аз имам много пари в банката.”
Благословен е не този човек, който може да каже: “Аз имам много имоти - ниви, гори, къщи.
Благословен е и не този, който може да каже: “Аз имам няколко дипломи от елитни университети.”
Истински благословен и блажен е този човек, който може да каже:”Аз съм с Него и Той е с мен.”

Пример с анимационен клип:
На екрана на фона на кошара се появява кръвожаден свиреп вълк, който е препречил входа й. Към вратата на кошарата се е запътила овца, която желае да влезе вътре, но вълкът й прегражда пътя. Зад овцата се появява Христос. Овцата (овенът) казва:”Аз съм с Него!” Христос казва на вълка:”Той е с мен!” И вълкът побягва.”

І. АЗ СЪМ С НЕГО И ТОЙ Е С МЕН
ОТ ПРЕДИ СЪЗДАНИЕТО НА СВЕТА

Бит.1:26а –“ И Бог каза: Да създадем човека по Нашия образ, по Наше подобие…”
Еф.1:4 –“Както ни е избрал в Него преди създанието на света, да бъдем свети и без недостатък пред Него в любов;”

ІІ. АЗ СЪМ С НЕГО И ТОЙ Е С МЕН
ОТ УТРОБАТА НА МАЙКА МИ

Пс.22:10 –“На Тебе бях оставен от рождението си; от утробата на майка ми Ти си мой Бог.”
Пс.139:16 –“Твоите очи видяха необразуваното ми вещество; И в твоята книга бяха записани Всичките ми определени дни, Докато още не съществуваше ни един от тях. ”

ІІІ. АЗ СЪМ С НЕГО И ТОЙ Е С МЕН
ПРЕЗ ДЕТСТВОТО МИ

Мт.19:14 –“А Исус рече: Оставете дечицата да дойдат при Мене, защото на такива е небесното царство.”

Пример с популярна всред Християнските среди картина.
На картината са изобразени две малки дечица (момиченце и момченце), които вървят по едно тясно дървено мостче, поставено над буйна река. Реалната опасност е ясно отразена от художника. Зад децата върви ангел, бранител, който е разперил над тях крилата си и ги пази. Свързвам тази картина с обещания, залегнали в Словото Божие.
Псалом 91:4 –“С перата си ще те покрива; И под крилата Му ще прибегнеш; Неговата верност е щит и закрила.”

ІV.АЗ СЪМ С НЕГО И ТОЙ Е С МЕН
ПРЕЗ ЮНОШЕСТВОТО МИ

Екл.11:9-10 –“Весели се, младежо, в младостта си; И нека те радва сърцето ти в дните на младостта ти; И ходи по пътищата на сърцето си; и според каквото гледат очите ти! Но знай, че за всичко това Бог ще те доведе до съд. Затова отмахни от сърцето си досадата; И отдалечи от плътта си всичко, що докарва неволя; защото младостта и юношеството са суета.”

1Йн.2:12-14 –“Пиша вам дечица, защото ви се простиха греховете, заради Неговото име. Пиша вам, бащи, защото познавате Този, Който е отначало. Пиша вам младежи, защото победихте лукавия. Писах вам, дечица, защото познавате Отца. Писах вам бащи, защото познавате Този, Който е отначало. Писах вам, младежи, защото сте силни, и Божието слово пребъдва във вас, и победихте лукавия.”

V. АЗ СЪМ С НЕГО И ТОЙ Е С МЕН
В КЛАСНАТА СТАЯ

Пс.1:1-3 –“Блажен оня човек, който не ходи по съвета на нечестивите; И в пътя на грешните не стои; И в събранието на присмивателите не седи; Но се наслаждава в закона на Господа; И в Неговия закон се поучава ден и нощ. Ще бъде, като дърво, посадено при потоци води, което дава плода си на времето си, И чийто лист не повяхва; Във всичко, що върши ще благо-успява.”

VІ. АЗ СЪМ С НЕГО И ТОЙ Е С МЕН
В ДОЛИНАТА НА МРАЧНАТА СЯНКА

Пс.23:4 –“Да! И в долината на мрачната сянка, ако ходя, няма да се уплаша от зло; Защото Ти си с мене.; Твоят жезъл и Твоята тояга, те ме утешават”

VІІ.АЗ СЪМ С НЕГО И ТОЙ Е С МЕН
НА ТРАПЕЗАТА, ПРИГОТВЕНА ОТ НЕГО ЗА МЕН

Пс.23:5 –“Приготвяш пред мене трапеза в присъствието на неприятелите ми; Помазал си с миро главата ми; чашата ми се прелива.”

VІІІ.АЗ СЪМ С НЕГО И ТОЙ Е С МЕН
ПРЕЗ РАЗВЪЛНУВАНОТО МОРЕ

Мт.14:28 –“И Петър в отговор Му рече: Господи, ако си Ти, кажи ми да дойда при Тебе по водата. А Той рече: Дойди! И Петър слезе от ладията и ходеше при водата да иде при Исуса.”

ІХ. АЗ СЪМ С НЕГО И ТОЙ Е С МЕН
НА БОЛНИЧНОТО ЛЕГЛО

Ис.53:5 –“Но той биде наранен поради нашите престъпления, Бит биде поради нашите беззакония; На него дойде наказанието докарващо нашият мир. И с Неговите рани ние се изцелихме.”

Х. АЗ СЪМ С НЕГО И ТОЙ Е С МЕН
В ПРЕКЛОННАТА МИ ВЪЗРАСТ

1Йн.2:14 –14 –“Писах вам бащи, защото познавате Този, Който е отначало. Писах вам, младежи, защото сте силни, и Божието слово пребъдва във вас, и победихте лукавия.”

ХІІ.АЗ СЪМ С НЕГО И ТОЙ ЩЕ Е С МЕН
В СМЪРТТА

Лк.16:19-22 –“Имаше някой си богаташ, който се обличаше в мораво и висон, и всеки ден се веселеше бляскаво. Имаше и един сиромах, на име Лазар, покрит със струпеи, когото слагаха да лежи пред портата му, като желаеше да се нахрани от падналото на трапезата на богаташа; а и кучетата идваха, та лижеха раните му. И сиромахът умря; и ангелите го занесоха в Авраамовото лоно. Умря и богаташът, и бе погребан.”

ХІІІ.АЗ СЪМ С НЕГО И ТОЙ ЩЕ БЪДЕ С МЕН
И ВЪВ ВЕЧНОСТТА

Д.А.1:9-11 –“И като изрече това, и те Го гледаха, Той се възнесе, и облак Го прие от погледа им. И като се взираха към небето, когато възлизаше, ето, двама човека в бели дрехи застанаха при тях; които и рекоха: Галилеяни, защо стоите, та гледате към небето? Тоя Исус, Който се възнесе от вас на небето, така ще дойде, както Го видяхте да отива на небето.”

Помни и в най-трудните моменти на живота си, че Той е твой и ти си Негов.
“Аз съм с Него и Той е с мен.” – Това е единствената инвестиция, която ще премине заедно с нас във вечността.

Няма коментари: