неделя, 21 април 2024 г.

НА ОПРЕДЕЛЕНОТО ОТ БОГА МЯСТО

Псалми 1:1-3 –„Блажен оня човек, Който не ходи по съвета на нечестивите, И в пътя на грешните не стои, И в събранието на присмивателите не седи; Но се наслаждава в закона на Господа, И в Неговия закон се поучава ден и нощ. Ще бъде като дърво посадено при потоци води, Което дава плода си на времето си, И чийто лист не повяхва; Във всичко що върши ще благоуспява.“

ü Бог Си има определено време

ü Бог Си има определено място

ü Бог си има определени хора

ü Бог си има определена цел

І. БЛАГОСЛОВЕНИЕТО НА МЯСТОТО, ОПРЕДЕЛЕНО ОТ БОГА

Битие 12:1 –„Тогава Господ каза на Аврама: Излез от отечеството си, измежду рода си и из бащиния си дом, та иди в земята, която ще ти покажа.“

Псалми 23:1-6 –„Господ е Пастир мой; Няма да остана в нужда. На зелени пасбища ме успокоява; При тихи води ме завежда. Освежава душата ми; Води ме през прави пътеки заради името Си. Да! и в долината на мрачната сянка ако ходя Няма да се уплаша от зло; Защото Ти си с мене; Твоят жезъл и Твоята тояга, те ме утешават. Приготвяш пред мене трапеза в присъствието на неприятелите ми, Помазал си с миро главата ми; чашата ми се прелива. Наистина благост и милост ще ме следват През всичките дни на живота ми; И аз ще живея за винаги в дома Господен.“

1.    Пасбището на мястото, определено от Бога

2.    Водата на мястото, определено от Бога
3.  
Трапезата на мястото, определено от Бога
4.    Мирът на мястото, определено от Бога
5.    Помазанието на мястото, определено от Бога
6.    Вярата на мястото, определено от Бога
7.    Разликата помежду Авраам и Лот
А. Лот погледна, не на Природосъздателя, а на природата - и загуби
Б. Авраам погледна, не на природата, а на Природосъздателя – и спечели

ІІ. ЗАКРИЛАТА НА ОПРЕДЕЛЕНОТО ОТ БОГА МЯСТО

1.    Закрилата на Седрах, Месах и Авдинаго

Даниил 3:24-25 –„Тогава цар Навуходоносор ужасен, стана бърже, и като продума рече на съветниците си: Не хвърлихме ли всред огъня трима мъже вързани? Те отговаряйки рекоха на царя: Вярно е, царю. В отговор той рече: Ето, виждам четирима мъже развързани, които ходят всред огъня, без да имат някаква повреда; и по изгледа си четвъртият прилича на син на боговете.“

2.    Закрилата на Даниил в рова на лъвовете

Даниил 6:16а –„Тогава царят заповяда, та докараха Даниила и го хвърлиха в рова на лъвовете...“

3.    Закрилата на апостол Петър, поставен на определеното от Бога място

Д.А.12:6-8 –„И през същата нощ, когато Ирод щеше да го изведе, Петър спеше между двама войника, окован с две вериги; и стражари пред вратата вардеха тъмницата. И, ето, един ангел от Господа застана до него, и светлина осия килията; и като побута Петра по ребрата, разбуди го и рече му: Ставай бърже. И веригите паднаха от ръцете му. И ангелът му рече: Опаши се и обуй сандалите си. И той стори така. Тогава му каза: Облечи дрехата си и дойди подир мене.“

ІІІ. ЦЕЛТА НА ОПРЕДЕЛЕНОТО ОТ БОГА МЯСТО

Марк 16:15 –„И рече им: Идете по целия свят и проповядвайте благовестието на всяка твар.“

Господ е казал:

1.    Аз ще бъда с вас в пустинята
     Примерът с Агар и пророк Илия
2.    Аз ще бъда с вас през нощта
3.    Аз ще бъда с вас през деня
4.    Аз ще бъда с вас в затвора

Д.А.16:25-26 –„Но по среднощ, когато Павел и Сила се молеха с химни на Бога, а затворниците ги слушаха, внезапно стана голям трус, така че основите на тъмницата се поклатиха и веднага всички врати се отвориха, и оковите на всичките се развързаха.“

5.    С нас – да бъдем сол

Матей 5:13 –„Вие сте солта на земята. Но ако солта обезсолее, с какво ще се осоли? Тя вече за нищо не струва, освен да се изхвърли вън и да се тъпче от хората.“

6.    С нас - да бъдем светлина

Матей 5:14-16 –„Вие сте виделината на света. Град поставен на хълм не може да се укрие. И когато запалят светило, не го турят под шиника, а на светилника, и то свети на всички, които са в къщи. Също така нека свети вашата виделина пред човеците, за да виждат добрите ви дела, и да прославят вашия Отец, Който е на небесата.“

7.     С нас – да бъдем посланици

2 Коринтяни 5:20 –„И тъй от Христова страна сме посланици, като че Бог чрез нас умолява; молим ви от Христова страна, примирете се с Бога,“

Малахия 2:7 –„Понеже устните на свещеника трябва да пазят знание, И от неговите уста трябва людете да искат закона. Защото той е посланик на Господа на Силите.“

ü Посланици без право на избор

ІV. ОБЕЩАНИЕТО ДО ИЗПРАТЕНИТЕ ОТ БОГА МИСИОНЕРИ НА ОПРЕДЕЛЕНОТО ОТ НЕГО МЯСТО

1.    Индивидуалното обещание на Бога

Битие 12:1 –„Яка кула за закрила от неприятеля.“

2.    Вселенското обещание на Бога до изпратените от Него мисионери

Псалми 1:3 –„Ще бъде като дърво посадено при потоци води, Което дава плода си на времето си, И чийто лист не повяхва; Във всичко що върши ще благоуспява.“

Псалми 61:3б –„Яка кула за закрила от неприятеля.“

 


Няма коментари: