четвъртък, 18 април 2024 г.

ПОСАДЕНИЯТ ОТ ГОСПОДА ЧОВЕК (МЕТАФОРИЧНО)

Исая 61:3б –„…за да се наричат дървета на правда. Насадени от Господа, за да се прослави Той.“

Насадени - от Кого? Къде? Защо?

І. ПОСАДЕНИЯТ ОТ БОГА АВРАМ

Битие 2:1 –„Тогава Господ каза на Аврама: Излез от отечеството си, измежду рода си и из бащиния си дом, та иди в земята, която ще ти покажа.“

1.  "Излез"

Исая 61:1б –„… Да  проглася освобождение на пленниците, И отваряне затвора на вързаните;“

2.    Характерът на новия пленник

А. Пленник на чувствата си

Б. Пленник на бизнеса си

В. Пленник на системата

3. Освободен, пуснат на свобода, преди да бъде посаден)
ü Не изхвърлен
ü Не изоставен
üА посаден

ІІ. ПОСАДЕНИЯТ ОТ БОГА ХРИСТОС

Лука 1:34-35 –„А Мария рече на ангела: Как ще бъде това, тъй като мъж не познавам? И ангелът в отговор й рече: Светият Дух ще дойде върху ти, и силата на Всевишния ще те осени; за туй, и светото Онова, Което ще се роди от тебе, ще се нарече Божий Син.“

1.    На определеното от Бога място

Михей 5:2 –„А ти, Витлеем Ефратов, Макар и да си малък за да бъдеш между Юдовите родове, От тебе ще излезе за Мене Един, Който ще бъде владетел в Израиля, Чийто произход е от начало, от вечността“

2.    На определеното от Бога време

Галатяни 4:4 –„а когато се изпълни времето, Бог изпрати Сина Си, Който се роди от жена, роди се и под закона,“

3.    За определената от Бога цел

Исая 61:1-3 –„Духът на Господа Иеова е на мене; Защото Господ ме е помазал да благовествувам на кротките, Пратил ме е да превържа сърцесъкрушените, Да проглася освобождение на пленниците, И отваряне затвора на вързаните; Да проглася годината на благоволението Господно, И деня на въздаянието от нашия Бог; Да утеша всичките наскърбени; Да наредя за наскърбените в Сион, Да им дам венец вместо пепел, Миро на радост вместо плач, Облекло на хваление вместо унил дух; За да се наричат дървета на правда Насадени от Господа, за да се прослави Той.“

ІІІ. ПОСАДЕНИТЕ ОТ БОГА ХРИСТИЯНИ (МЕТАФОРИЧНО),  НАРЕЧЕНИ ОЩЕ ДЪРВЕТА НА ПРАВДАТА

Йоан 15:1 –„Аз съм истинската лоза, и Отец ми е земеделецът.“

Марк 16:15 –„И рече им: Идете по целия свят и проповядвайте благовестието на всяка твар.“

1.    Посаден, не в пустинята, а при реката на Живата вода

2.    Посаден, не върху камъните, а върху почвата, наречена Исус Христос

3.    Посаден, не, за да бъде декоративно дърво, а да бъде плодоносно дърво

            А. Съдбата на безплодното дърво
Римляни 1:21-24 –„Защото, като познаха Бога, не Го прославиха като Бог, нито Му благодариха; но извратиха се чрез своите мъдрувания, и несмисленото им сърце се помрачи. Като се представяха за мъдри, те глупееха, и славата на нетленния Бог размениха срещу подобие на образ на смъртен човек, на птици, на четвероноги и на гадини. Затова, според страстите на сърцата им, Бог и ги предаде на нечистота, щото да се обезчестят телата им между сами тях,“          

Б. Божията не дискриминираща благодат, чрез характера на посаденото от Бога дърво
Галатяни 5:22-23 –„А плодът на Духа е: любов, радост, мир, дълготърпение, благост, милост, милосърдие, вярност, кротост, себеобуздание; против такива неща няма закон.“


4.    Посаденото от Бога дърво означава – да стоим, където Бог ни е посадил
Матей 14:22, 30 –„И на часа Исус накара учениците да влязат в ладията и да отидат преди Него на отвъдната страна, докле разпусне народа… Но като виждаше вятъра [силен], уплаши се и, като потъваше, извика, казвайки: Господи избави ме!“

ü Нашето място не е да ходим по водата, а да бъдем в лодката

ü От лодката има много работа, която трябва да се свърши

А. Да проповядваме от лодката

Б. Да храним гладните чрез лодката

В. Да пътуваме за отвъдната страна чрез лодката

Матей 14:22 –„И на часа Исус накара учениците да влязат в ладията и да отидат преди Него на отвъдната страна, докле разпусне народа“

ü Колкото сме по-близко до Бога, толкова сме по-близко до реката, по която тече Живата вода

ІV. БЛАГОСЛОВЕНИЕТО НА ПОСАДЕНОТО ОТ БОГА ДЪРВО
(МЕТАФОРИЧНО)

Псалми 1:3 –„Ще бъде като дърво посадено при потоци води, Което дава плода си на времето си, И чийто лист не повяхва; Във всичко що върши ще благоуспява.“

1.    Зеленото пасбище на посаденото от Бога дърво на правдата
Псалми 23:2 –„На зелени пасбища ме успокоява; При тихи води ме завежда.“

2.   
Живата вода на посаденото от Бога дърво на правдата

3.   
Трапезата на посаденото от Бога дърво на правдата
Псалми 37:25 –„Млад бях, ето, остарях, Но не съм видял праведният оставен, Нито потомството му да проси хляб.“

4.    Мирът на посаденото от Бога дърво
Псалми 23:4 –„Да! и в долината на мрачната сянка ако ходя Няма да се уплаша от зло; Защото Ти си с мене; Твоят жезъл и Твоята тояга, те ме утешават.“

5.    Помазанието от Бога на посаденото от Него дърво на правдата

Псалми 23:6б – Помазал си с миро главата ми; чашата ми се прелива.“
("Хамбарите", "житниците" ми се преливат…)

6.    Благословението от Бога на посаденото от Него дърво на правдата
Псалми 23:6 –„Наистина благост и милост ще ме следват През всичките дни на живота ми; И аз ще живея за винаги в дома Господен.“

 

 

Няма коментари: