понеделник, 15 април 2024 г.

МИР ВАМ

 Йоан 20:21 –„И Исус пак им рече: Мир вам! Както Отец изпрати Мене, така и Аз изпращам вас.“

Йоан 20:19 –„А вечерта на същия ден, първия на седмицата, когато вратата на стаята, гдето бяха учениците, беше заключена поради страха от юдеите, Исус дойде, застана посред, и каза им: Мир вам!“

Йоан 20:26 –„И подир осем дни учениците Му пак бяха вътре, и Тома с тях. Исус дохожда, като беше заключена вратата, застана насред, и рече: Мир вам!“

І. НУЖДАТА ОТ БОЖИЯ МИР

1.    Това е лична нужда
ü Няма човек който да не го е страх от нещо или от някого

2.    Това е семеен мир
üНяма семейство, което да не спи при заключени врати
ü Някои семейства отглеждат кучета, за да ги пазят
ü Други поставят аларми, за да ги предупреждава
ü Трети си купуват оръжие и пр…
Но мирът не идва само чрез тези неща, а чрез Бога който е в сърцето ни.

3.    Международен мир

ü Днес се произвежда оръжие, повече от всякога

ü Днес на нашата планета има най-много войници, от всеки род

ü Днес най-много се говори за глобален мир

ü А в същото време - днес мирът е най-далеч от нас, отколкото всеки друг път

ІІ. ХАРАКТЕРЪТ НА МИРА, ОТ КОЙТО СЕ НУЖДАЕМ

1.    Телесен или физически мир

2.    Икономически мир

3.    Духовен мир

(В тази проповед ние няма да говорим за политическия мир, за светския мир, за мира без Бога.)

ІІІ. МИСИОНЕРИТЕ НА МИРА

1.    Божият мир

Битие 9:12-13 –„Бог рече още: Ето белегът на завета, който Аз поставям до вечни поколения между Мене и вас и всичко живо, което е с вас: поставям дъгата Си в облака, и тя ще бъде белег на завет между Мене и земята.“

2.    Христовият мир

А. При рождението на Христа

Лука 2:14 –„Слава на Бога във висините, И на земята мир между човеците, в които е Неговото благоволение.“

Б. При служението на Христа

Йоан 14:27 –„Мир ви оставям; Моя мир ви давам; Аз не ви давам както светът дава. Да се не смущава сърцето ви, нито да се бои.“

Римляни 5:1 –„И тъй, оправдани чрез вяра, имаме мир с Бога, чрез нашия Господ Исус Христос;“

В. След Възкресението на Христа

Йоан 20:26 –„И подир осем дни учениците Му пак бяха вътре, и Тома с тях. Исус дохожда, като беше заключена вратата, застана насред, и рече: Мир вам!“

3.    Святият Дух и плодовете на мира

Галатяни 5:22-23 –„А плодът на Духа е: любов, радост, мир, дълготърпение, благост, милост, милосърдие, вярност, кротост, себеобуздание; против такива неща няма закон.“

4.    Църквата, благовестителят на Божия Мир

Исая 40:1 –„Утешавайте, утешавайте людете Ми, Казва вашият Бог.“

Матей 25:31-37 –„А когато дойде Човешкият Син в славата Си, и всичките [свети] ангели с Него, тогава ще седне на славния Си престол. И ще се съберат пред Него всичките народи; и ще ги отлъчи един от други, както овчарят отлъчва овцете от козите; и ще постави овцете от дясната Си страна, а козите от лявата. Тогава царят ще рече на тия, които са от дясната Му страна: Дойдете вие благословени от Отца Ми, наследете царството, приготвено за вас от създанието на света. Защото огладнях и Ме нахранихте; ожаднях и Ме напоихте; странник бях и Ме прибрахте; гол бях и Ме облякохте; болен бях и Ме посетихте; в тъмница бях и Ме споходихте. Тогава праведните в отговор ще Му кажат: Господи, кога Те видяхме гладен, и Те нахранихме; или жаден, и Те напоихме?“

1 Йоан 3:17-18 –„Но ако някой, който има световните блага, вижда брата си в нужда, а заключи сърцето си от него, как ще пребъдва в него любов към Бога? Дечица, да не любим с думи нито с език, но с дело и в действителност.“

Матей 5:9 –„Блажени миротворците, защото те ще се нарекат Божии чада.“

Яков 3:18 –„А плодът на правдата се сее с мир от миротворците.“

Няма коментари: