събота, 29 април 2023 г.

ПРИ ИСУСА

Матей 11:28 -„Елате при Мене всички отрудени и обременени, и Аз ще ви успокоя.“

Ø При Исуса, а чрез Исуса - при всичко онова, от което се нуждаем

І. ПРИ ИСУСА, А ЧРЕЗ ИСУСА -
ПРИ ТВОРЕЦА НА ВСИЧКО ВИДИМО И НЕВИДИМО
Колосяни 1:16 -„понеже чрез Него бе създадено всичко, което е на небесата и на земята, видимото и невидимото, било престоли или господства, било началства или власти, всичко чрез Него и за Него бе създадено;“
Йоан 1:1-4 -„В началото бе Словото; и Словото беше у Бога; и Словото бе Бог. То в начало беше у Бога. Всичко чрез Него стана; и без Него не стана нищо от това, което е станало. В Него бе животът и животът бе светлината на човеците.“

ІІ. ПРИ ИСУСА, А ЧРЕЗ ИСУСА -
ПРИ СПАС
ИТЕЛЯ НА ЧОВЕШКАТА ДУША
Исая 6:8 -„После чух гласа на Господа, който казваше: Кого да пратя? И кой ще отиде за Нас? Тогава рекох: Ето ме, изпрати мене.“
Йоан 3:16 -„Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот:“
Йоан 1:29 -„На другия ден Йоан вижда Исуса, идещ към него, и казва: Ето Божия Агнец, Който носи греха на света!“

ІІІ. ПРИ ИСУСА, А ЧРЕЗ ИСУСА -
ПРИ ЛЕКАРЯ НАД ЛЕКАРИТЕ
Исая 53:5б -„... и с Неговите рани ние се изцелихме.“
Йоан 19:17-18, 34 -„И така, взеха Исуса; и Той сам носейки кръста Си, излезе; и дойде на мястото наречено Лобно, което по еврейски се казва Голгота, където Го разпнаха, и с Него други двама, от едната и от другата страна, а Исуса посредата... Обаче, един от войниците прободе
с копие ребрата Му; и веднага изтече кръв и вода.“

ІV. ПРИ ИСУСА, А ЧРЕЗ ИСУСА - ПРИ ДОБРИЯ ПАСТИР
Йоан 10:11, 9 -„Аз съм добрият пастир; добрият пастир живота си дава за овцете... Аз съм вратата; през Мене ако влезе някой, ще бъде спасен и ще влиза, и ще излиза, и паша ще намира.“

V. ПРИ ИСУСА, А ЧРЕЗ ИСУСА -
В БОЖИЕТО НЕБЕСНО ЦАРСТВО
1 Солунци 4:13-17 -„Не желаем, братя, да останете в неведение за онези, които умират, или пък да скърбите, както другите, които нямат надежда. Защото, ако вярваме, че Исус умря и възкръсна, така и починалите в Исуса Бог ще приведе заедно с Него. Защото това ви казваме чрез Господнето слово, че ние, които останем живи до Господнето пришествие, няма да изпреварим починалите. Понеже сам Господ ще слезе от небето с повелителен вик, при глас на архангел и при Божия тръба; и първо ще възкръснат мъртвите в Христа; после ние, които сме останали живи, ще бъдем грабнати заедно с тях в облаците да посрещнем Господа във въздуха; и така ще бъдем винаги с Господа.“
Йоан 14:3 -„И като отида и ви приготвя място, пак ще дойда и ще ви взема при Себе Си, така че, където съм Аз, да бъдете и вие.“

VІ. ПРИ ИСУСА, А ЧРЕЗ ИСУСА - ПРИ ХЛЯБА НА ЖИВОТА
Йоан 6:48 -„Аз съм хлябът на живота.“

VІІ. ПРИ ИСУСА, А ЧРЕЗ ИСУСА -
ПРИ ИЗВОРА НА ЖИВАТА ВОДА
Йоан 4:10 -„Исус в отговор й каза: Ако би знаела Божия дар, и Кой е Онзи, Който ти казва: Дай Ми да пия, ти би поискала от Него и Той би ти дал жива вода?“

VІІІ. ПРИ ИСУСА, А ЧРЕЗ ИСУСА -
ПРИ СВЕТЛИНАТА НА ЖИВОТА
Йоан 8:12 -„Тогава Исус пак им говори, казвайки: Аз съм светлината на света; който Ме следва, няма да ходи в тъмнината, но ще има светлината на живота.“

ІХ. ПРИ ИСУСА, А ЧРЕЗ ИСУСА - ПРИ ПЪТЯ НА ЖИВОТА
Йоан 14:6 -„Исус му казва: Аз съм пътят и истината, и животът; никой не идва при Отца, освен чрез Мене.“

Х. ПРИ ИСУСА, А ЧРЕЗ ИСУСА - ПРИ СЛАВНАТА НАДЕЖДА
Колосяни 1:27 -„на които Бог пожела да открие, какво е превъзходното богатство на тази тайна сред езичниците, тоест Христос във вас, надеждата на славата.“*

Ø Парапетът на Славната Надежда
Евреи 6:18б -„...които сме прибягнали да се държим за предстоящата надежда.**

-------------------------------------------
Според превода от 1924:
* Колосяни 1:27 -„на които Божията воля беше да яви, какво е между езичниците богатството на славата на тая тайна, сиреч, Христос между вас, надеждата на славата.“
**
Евреи 6:18б -„...които сме прибягнали да се държим за поставената пред нас надежда.

Няма коментари: