сряда, 19 април 2023 г.

ЩЕ КАЖА

Псалми 42:11 -„Защо си отпаднала, душe моя? И защо се смущаваш дълбоко в мене? Надявай се на Бога; защото аз още ще Го славословя; Спасителя мой и Бога мой (Той е помощ на лицето ми и Бог мой.)

( Княз Твърда воля )
І. ЩЕ КАЖА - НА КОГО?
ЩЕ КАЖА НА СЕБЕ СИ
Много пъти ние имаме нужда да говорим, не на другите, а на себе си.
Спомен, от дните на младостта ми, са думите на един Пастир, предназначени против духа на унинието.
В проповедта си той предаде свой разговор между него и човек, с който се срещнали. Познатият му казал:“Виж се! Червата ти се влачат по земята...“
А той му отговорил:“О, не! Това не са червата ми! Това е поясът ми (коланът ми).“
ІІ. ЩЕ КАЖА НА СЕБЕ СИ:
„ЗАЩО СИ ОТПАДНАЛА, ДУШE МОЯ?“
(Псалми 42:11а)
В настоящата проповед ще спрем нашите мисли, не върху отпадналостта на другите, а върху нашата лична отпадналост.
Ще говорим:
1.  За отпадналостта на нашата молитва
2. За отпадналостта на нашето Богословие
3.  За отпадналостта на нашето благовестие
4.  За отпадналостта на нашето хваление и пр...

ІІІ. ЩЕ КАЖА, И ТО НА СЕБЕ СИ:
„ЗАЩО СЕ СМУЩАВАШ ДЪЛБОКО В МЕНЕ?“
(Псалми 42:11б)
Смущението е дарба на дявола!
1. Смущаващите се мисли
2. Смущаващите се чувства
Много често ние сме изпадали в това състояние на смущение:
- Ти не можеш да направиш това!
- Ти не можеш да кажеш това!
- Ти не можеш да отидеш там и пр...
ІV. ЩЕ КАЖА НА СЕБЕ СИ:„НАДЯВАЙ СЕ НА БОГА“
(Псалми 42:11в)
1. Надявай се на Бога, защото - това, което е невъзможно за човека, за Бога е възможно
2. Надявай се на Бога, защото - там, където ти не можеш да отидеш, Той е там
3. Надявай се на Бога, защото - това, което ти не можеш да кажеш, Бог ще го каже, вместо теб

V. ЩЕ КАЖА НА СЕБЕ СИ - НА СВОЕТО СЪРЦЕ:
„аз още ще Го славословя“
(Псалми 42:11г)
1. Ще Го славословя, като Творец на всичко видимо и невидимо!
2. Ще Го славословя, като Спасител на моята душа!
3. Ще Го славословя, като Бог!
„СпасителЯ мой и Бога мой“!!!


                         

Няма коментари: