вторник, 7 февруари 2017 г.

НИКОЙ ЧОВЕК НЕ Е ГОВОРЕЛ, КАКТО ТОЗИ ЧОВЕК



Йоана 7:46 -"Служителите отговориха: Никога човек не е така говорил, [както тоя човек]."
Ø За едни този говор бе богохулство
Ø За други - тежко учение
Ø За трети това бяха - Думи на Живот
I. НИКОЙ ЧОВЕК НЕ Е ГОВОРЕЛ, КАКТО ТОЗИ ЧОВЕК - ОЩЕ ОТ ДЕТСТВОТО СИ
Защото Той не бе само човек, а Богочовек - Бог, въплотен в човешка плът!
Лука 2:46-47 -"И след три деня Го намериха в храма, седнал между законоучителите, та ги слушаше и ги запитваше. И всички, които Го слушаха се удивяваха на разума и на отговорите Му."
II. НИКОЙ ЧОВЕК НЕ Е ГОВОРЕЛ, КАКТО ТОЗИ ЧОВЕК - В ЗАЩИТА НА СПРАВЕДЛИВОСТТА
Защото Той не е бе само човек, а Богочовекът Христос Исус!
Йоана 8:7 -"Но, като постоянствуваха да Го питат, изправи се и рече им: Който от вас е безгрешен (*невинен), нека пръв хвърли камък на нея."
III. НИКОЙ ЧОВЕК НЕ Е ГОВОРЕЛ, КАКТО ТОЗИ ЧОВЕК - ЗА НОВИЯ ОБРАЗ НА ЦЪРКВАТА
Защото Той бе повече от човек. Той бе Богочовек!
Матей 5:13-14 -"Вие сте солта на земята. Но ако солта обезсолее, с какво ще се осоли? Тя вече за нищо не струва, освен да се изхвърли вън и да се тъпче от хората. Вие сте виделината на света. Град поставен на хълм не може да се укрие."
IV. НИКОЙ ЧОВЕК НЕ Е ГОВОРЕЛ, КАКТО ТОЗИ ЧОВЕК ЗА НОВИЯ ПРОСПЕРИТЕТ НА ЧОВЕКА
Защото Той бе повече от човек. Той бе Богочовек!
Йоана 15:5 -"Аз съм лозата, вие сте пръчките; който пребъдва в Мене, и Аз в него, той дава много плод; защото отделени от Мене, не можете да сторите нищо."
V. НИКОЙ ЧОВЕК НЕ Е ГОВОРЕЛ, КАКТО ТОЗИ ЧОВЕК - ЗА ГЛАДУВАЩИТЕ ХОРА
Защото Той бе повече от човек! Той бе Богочовек!
Йоана 6:51 -"Аз съм живият хляб, който е слязъл от небето. Ако яде някой от тоя хляб, ще живее до века; Да! И хлябът, който аз ще дам, е моята плът [която аз ще дам] за живота на света."
VI. НИКОЙ ЧОВЕК НЕ Е ГОВОРЕЛ, КАКТО ТОЗИ ЧОВЕК - ЗА ЖАЖДАТА НА ЧОВЕКА
Защото Той бе повече от човек. Той бе Богочовек!
Йоана 7:37-38 -"А в последния ден, великия ден на празника, Исус застана та извика казвайки: Ако е някой жаден, нека дойде при Мене и да пие. Ако някой вярва в Мене, реки от жива вода ще потекат от вътре му..."
VII.НИКОЙ ЧОВЕК НЕ Е ГОВОРЕЛ, КАКТО ТОЗИ ЧОВЕК - ЗА ДУХОВНАТА СВЕТЛИНА
Защото Той бе повече от човек. Той бе Богочовек!
Йоана 8:12 -"Тогава Исус пак им говори казвайки: Аз съм светлината на света; който Ме следва няма да ходи в тъмнината, но ще има светлината на живота."
VIII.НИКОЙ ЧОВЕК НЕ Е ГОВОРЕЛ, КАКТО ТОЗИ ЧОВЕК - ЗА ВЪЗКРЕСЕНИЕТО И ЖИВОТА
Защото Той бе повече от човек. Той бе Богочовек!
Йоана 11:25 -"Исус й рече: Аз съм възкресението и животът; който вярва в Мене, ако и да умре, ще живее."
IХ. НИКОЙ ЧОВЕК НЕ Е ГОВОРЕЛ, КАКТО ТОЗИ ЧОВЕК ЗА ОБРАЗА НА НОВИТЕ ПОКЛОННИЦИ
Защото Той бе повече от чове. Той бе Богочовек!
Йоана 4:23-24 -"Но иде час, и сега е, когато истинските поклонници ще се покланят на Отца с дух и истина; защото такива иска Отец да бъдат поклонниците Му. Бог е дух; и ония, които Му се покланят, с дух и истина трябва да се покланят."
Х. НИКОЙ ЧОВЕК НЕ Е ГОВОРЕЛ, КАКТО ТОЗИ ЧОВЕК - за истинското политическо и социално отношение МЕЖДУ Хората
Защото Той бе повече от човек. Той бе Богочовек!
Матея 7:12 -"И тъй, всяко нещо, което желаете да правят човеците на вас, така и вие правете на тях; защото това е същината на закона и пророците."
ХI. ТОЗИ ЧОВЕК, КОЙТО Е ГОВОРИЛ И ГОВОРИ, КАКТО НИКОЙ ДРУГ НА ТОЗИ СВЯТ, Е - ГОСПОД ИСУС ХРИСТОС
Лука 23:47 -"И стотникът, като видя станалото, прослави Бога, като каза: Наистина тоя човек бе праведен."

Няма коментари: