сряда, 27 април 2016 г.

ТРАПЕЗАТА НА НОВАТА ЕРА



Лука 22:8-11 -"И Исус прати Петра и Иоана, и рече: Идете, та ни пригответе, за да ядем пасхата. А те му казаха: Где искаш да приготвим? А той им рече: Ето, като влезете в града, ще ви срещне човек, който носи стомна с вода; идете подир него в къщата, в която влезе; и кажете на стопанина на къщата: Учителят казва: Где е приемната стая, където ще ям пасхата с учениците Си?"
І. НОВОЗАВЕТНАТА ГОСПОДНА ВЕЧЕРЯ (ТРАПЕЗА), СИМВОЛИЗИРАНА ОТ НОВОГОДИШНАТА ВЕЧЕРЯ
1. На Новогодишната вечеря се обявява Новата календарна година
2. На Господната вечеря се обяви:
·        Новото утро
·        Новия ден
·        Новата година
·        Новата диспенсация
·        Новата ера
·        Новия живот
·        Новия завет
·        Новото летоброене
II. ГОСПОДНАТА ТРАПЕЗА - ТРАПЕЗАТА НА ЕДИНСТВОТО И РАЗДЯЛАТА
Господната трапеза е трапезата на Богочовешкото единство и раздялата със света, греха и Сатана.
Йоан 17:11-12 -"Не съм вече на света, а тия са на света, и Аз ида при Тебе. Отче святи, пази в името Си тия, които си ми дал, за да бъдат едно, както сме и ние. Докато бях с тях, аз пазех в Твоето име тия, които ми даде; упазих ги, и ни един от тях не погина, освен предадения на погибел, за да се изпълни написаното."
1. Единството на Църквата
2. Раздялата с Юда Искариотски
Йоан 13:21 -"Като рече това, Исус се развълнува в духа Си, и заяви, казвайки: Истина, истина ви казвам, че един от вас ще Ме предаде."
ІІI. ГОСПОДНАТА ТРАПЕЗА (ВЕЧЕРЯ) - ТРАПЕЗАТА НА ИЗКУПЛЕНИЕТО
Матей 26:26-28 -"И когато ядяха, Исус взе хляб, благослови, и го разчупи и като го даваше на учениците, рече: Вземете яжте; това е Моето тяло. Взе и чашата, и, като благодари, даде им, и рече: Пийте от нея всички! Защото това е Моята кръв на [Новия] завет, която се пролива за прощаване на греховете."
В тези три стиха е скрита същността на цялата Библия (Божието Слово)
ІV. ГОСПОДНАТА ТРАПЕЗА – ТРАПЕЗАТА НА ДУХОВНОТО ПРОГЛЕЖДАНЕ, СПОРЕД ХРИСТОВОТО ОБЕЩАНИЕ
1 Коринтяни 11:26 –"Защото всеки път, когато ядете тоя хляб и пиете [тая] чаша, възвестявате смъртта на Господа, докле дойде Той."
Йоан 14:18 -"Няма да ви оставя сираци; ще дойда при вас. Още малко, и светът няма вече да Ме вижда, а вие Ме виждате; понеже Аз живея и вие ще живеете."
Д.А.1:9-11 -"Но ще приемете сила, когато дойде върху вас Светият Дух, и ще бъдете свидетели за Мене както в Ерусалим, тъй и в цяла Юдея и Самария, и до края на земята. И като изрече това, и те Го гледаха, Той се възнесе, и облак Го прие от погледа им. И като се взираха към небето, когато възлизаше, ето, двама човека в бели дрехи застанаха при тях. Които и рекоха: Галилеяни, защо стоите, та гледате към небето? Тоя Исус, Който се възнесе от вас на небето, така ще дойде, както Го видяхте да отива на небето."
V. ГОСПОДНАТА ТРАПЕЗА Е ТРАПЕЗАТА НА НОВОЗАВЕТНАТА ДИЛЕМА – БЛАГОСЛОВЕНИЕ ИЛИ ПРОКЛЯТИЕ
Дилема – «Положение, при което трябва да се направи труден избор между две противоположни възможности, изключващи възможността за съществуване на трето положение.» т.е. ИЛИ-ИЛИ
Второзаконие 11:26 –"Ето, днес поставям пред вас благословение и проклетия: "
1 Коринтяни 11:23 –"Господ Исус през нощта, когато беше предаден, взе хляб, и, като благодари, разчупи и рече: Това е Моето тяло, което е [разчупено] за вас; туй правете за Мое възпоминание. Така взе и чашата след вечерята и рече: Тая чаша е новият завет в Моята кръв; това правете всеки път, когато пиете, за Мое възпоминание. Защото всеки път, когато ядете тоя хляб и пиете [тая] чаша, възвестявате смъртта на Господа, докле дойде Той. Затова, който яде хляба или пие Господната чаша недостойно, ще бъде виновен за грях против тялото и кръвта на Господа. Но да изпитва човек себе си, и така да яде от хляба и да пие от чашата; защото, който яде и пие без да разпознае Господното тяло, той яде и пие осъждане на себе си. "
VІ. ГОСПОДНАТА ТРАПЕЗА Е ТРАПЕЗАТА НА НОВОЗАВЕТНАТА ДИЛЕМА - ЛЮБОВТА ИЛИ ОМРАЗАТА
1. Любовта на Христа
Йоан 13:1-9; 12-15 -"А преди празника на пасхата, Исус, знаейки, че е настанал часът Му да премине от този свят към Отца, като беше възлюбил Своите, които бяха на света, докрай ги възлюби. И когато беше готова вечерята, (като вече дяволът беше внушил в сърцето на Юда Симонова Искариотски да Го предаде), като знаеше Исус, че Отец е предал всичко в ръцете Му и че е от Бога излязъл и при Бога отива, стана от вечерята, сложи мантията Си, взе пристилка и Се препаса, после наля вода в омивалника и почна да мие нозете на учениците и да ги изтрива с престилката, с която бе препасан. И тъй дохождаха при Симона Петра.Той Му казва: Господи, Ти ли ще ми омиеш нозете? Исус в отговор му рече: Това, което Аз правя ти не знаеш, но отпосле ще разбереш. Петър Му каза: Ти няма да омиеш моите нозе до века. Исус му отговори: Ако не те омия, нямаш дял с Мене. Симон Петър му казва:"Господи, не само нозете ми, но и ръцете и главата... А като оми нозете им и си взе мантията, седна пак и рече им: Знаете ли какво ви сторих? Вие Ме наричате Учител и Господ; и добре казвате, защото съм такъв. И тъй, ако Аз, Господ и Учител, ви омих нозете, то и вие сте длъжни един на друг да миете нозете. Защото ви дадох пример да правите и вие, както Аз направих на вас."
2. Омразата на дявола, изразена чрез Юда Искариотски
Матей 26:14-16 -"Тогава един от дванадесетте, наречен Юда Искариотски отиде при първосвещениците и рече: какво обичате да ми дадете и аз ще ви Го предам?И те му претеглиха тридесет сребърника. И от тогава той търсеше удобен случай да им Го предаде."
VІІ. ГОСПОДНАТА ТРАПЕЗА Е ТРАПЕЗАТА НА НОВОЗАВЕТНАТА ДИЛЕМА - ЖИВОТЪТ ИЛИ СМЪРТТА
Йоан 6:53-56 -"Затова Исус им рече: Истина, истина ви казвам, ако не ядете плътта на Човешкия син, и не пиете кръвта Му, нямате живот в себе си. Който се храни с плътта Ми и пие кръвта Ми, има вечен живот в себе си. Защото Моята плът е истинска храна, и Моята плът е истинско питие. Който се храни с Моята плът и пие Моята кръв, той пребъдва в Мене, и Аз в него."
VІІІ. ГОСПОДНАТА ТРАПЕЗА Е ТРАПЕЗАТА НА НОВОЗАВЕТНАТА ДИЛЕМА - ЛИЦЕМЕРИЕТО ИЛИ ИСКРЕНОСТТА
Матей 26:21, 25 -"И като ядяха рече: Истина ви казвам, че един от вас ще ме предаде... И Юда, който Го предаде, в отговор рече: Да не съм аз, Учителю? Исус му каза: Ти! - рече."
Марк 14:31 -"А той твърде разпалено казваше: Ако стане нужда и да умра с Тебе, пак няма да се отрека от Тебе. Същото казваха и другите."
Йоан 13:18 –"Не говоря за всички вас; Аз зная кои съм избрал; но това стана, за да се сбъдне писаното: "Който яде хляба Ми, той дигна своята пета против Мене"."
VIIІ. ГОСПОДНАТА ТРАПЕЗА - моментът за решаване НА ДИЛЕМАТА: КОЙ ЩЕ УПРАВЛЯВА ЖИВОТА ТИ - ДЯВОЛЪТ ИЛИ ХРИСТОС
Йоан 13:2 -"И когато беше готова вечерята, (като вече дяволът беше внушил в сърцето на Юда Симонова Искариотски да Го предаде)."
1Коринтяни 11:27-29 -"За това, който яде хляба или пие Господната чаша недостойно, ще бъде виновен за грях против тялото и кръвта на Господа. Но да изпитва човек себе си, и така да яде от хляба и да пие от чашата;"
Галатяни 2: 20 –"Съразпнах се с Христа, и сега вече, не аз живея, но Христос живее в мене; а животът, който сега живея в тялото, живея го с вярата, която е в Божия Син, Който ме възлюби и предаде Себе Си за мене."

Няма коментари: