събота, 6 септември 2014 г.

СЪЕДИНЕНИЕТО ПРАВИ СИЛАТА



молитвата за единството
Йоан 17:22-23 -"И славата, която ти ми даде, аз я дадох на тях; за да бъдат едно, както и ние сме едно; аз в тях, и ти в мене, за да бъдат съвършени в единство; за да познае светът, че ти си ме пратил, и си възлюбил тях както си възлюбил и мене."
Не, многочислеността или модерното й оръжие прави армията да бъде силна, а нейното ЕДИНСТВО.
Не, богатството на семейството го прави да бъде силно, а неговото единство.
I. Един бог
Съединението на Божието Триединство прави силата на Христовата Църква
Йоан 10:30 -"Аз и Отец едно сме."
II. едно слово - една библия
И.Н.1:7-8 -"Само бъди силен и твърде дързостен, та да постъпваш внимателно според целия закон, за който слугата ми Мойсей ти даде заповед; не се отклонявай от него ни надясно, ни наляво, за да имаш добър успех където и да идеш. Тая книга на закона да се не отдалечава от устата ти; но да размишляваш върху нея деня и нощя, за да постъпваш внимателно според всичко каквото е писано в нея, защото тогава ще напредваш в пътя си, и тогава ще имаш добър успех."
Йоан 1:1 -"В начало бе Словото; и Словото беше у Бога; и Словото бе Бог."
Галатяни 1:8 -"Но ако и сами ние или ангел от небето ви проповядва друго благовестие освен онова, което ви проповядвахме, нека бъде проклет"
III. една църква
Матей 16:18 -"Пък и аз ти казвам, че ти си Петър и на тая канара ще съградя моята църква; и портите на ада няма да й надделеят."
Йоан 15:1 -"Аз съм истинската лоза, и Отец ми е земеделецът."
IV. един път
1. Многоразличните пътища в света
Исая 53:6а -"Всички ние се заблудихме, както овци, Отбихме се всеки в своя си път."
Притчи 14:12 -"Има път, който се вижда прав на човека; Но краят му е пътища към смърт."
Псалми 1:1 -"Блажен оня човек, Който не ходи по съвета на нечестивите, И в пътя на грешните не стои, И в събранието на присмивателите не седи."
2. Христос - Пътят на живота
Йоан 14:6 -"Исус му казва: Аз съм пътят, и истината , и живота; никой не дохожда при Отца, освен чрез мене?"
V. една трапеза
Матей 26:17-19 -"А в първия ден на празника на безквасните хлябове учениците дойдоха при Исуса и рекоха: Де искаш да ти приготвим за да ядеш пасхата? Той каза: Идете в града при еди кого си и речете му, Учителят казва, Времето ми е близо, у тебе ще празнувам пасхата с учениците си. И учениците сториха както им заръча Исус, и приготвиха пасхата."
1. Един хляб за всички
( Една манна за всички )
Различните хлябове в света - преобраз на дискриминацията
2. Една чаша - едно вино за всичко
В света има многоразлични вина:
- за богатите
- за средната класа
- за бедните
Виното на Божията трапеза е едно вино за всички:
- Символ на еднаквата цена, която е платена за всички грешници
- Символ на недискриминиращата Божия благодат, която е за всички.
VІ. Христовата молитва за съединението,
което прави силата
Йоан 17:20-22 –„И не само за тях се моля, но и за ония, които биха повярвали в Мене чрез тяхното учение, да бъдат всички едно; както Ти, Отче, си в Мене и Аз в Тебе, тъй и те да бъдат в Нас, за да повярва светът, че Ти си Ме пратил. И славата, която Ти Ми даде, Аз я дадох на тях; за да бъдат едно, както и Ние сме едно;“
Отче…за тях се моля...да бъдат всички едно:
1. Да имат един Бог
2. Да имат едно Слово
3. Да имат една Църква
4. Да вървят по един Път
5. Да се хранят на една трапеза – трапезата Агапе
 1993 г.

Няма коментари: