събота, 20 септември 2014 г.

ДЕН НА НЕЗАВИСИМОСТТА - КАКВО Е ТОВА?



[ Зависими от Христа, за да бъдем независими от дявола ]
Римляни 8:31-39 –“И тъй, какво да кажем за това? Ако Бог е откъм нас, кой ще бъде против нас? Оня, Който не пожали Своя Син, но Го предаде за всички ни, как не ще ни подари заедно с Него и всичко? Кой ще обвини Божиите избрани? Бог ли, който ги оправдава? Кой е оня, който ще ги осъжда? Христос Исус ли, Който умря, а при това и биде възкресен от мъртвите, Който е от дясната страна на Бога, и Който ходатайствува нас? Кой ще ни отлъчи от Христовата любов? Скръб ли или утеснение; гонение или глад; голота, беда или нож? (защото, както е писано:"Убивани сме, заради Тебе цял ден; Считани сме, като овци за клане.») Не; във всичко това ставаме повече от победители чрез Този, Който ни е възлюбил. Понеже съм  уверен, че нито смърт, нито живот, нито ангели, нито власти, нито сегашното, нито бъдещето, нито сили, нито височина, нито дълбочина, нито кое да било друго създание ще може да ни отлъчи от Божията любов, която е в Христа Исуса, нашия Господ.
І. ХАРАКТЕРЪТ НА НАШАТА НЕЗАВИСИМОСТ
1. Независимост - какво е това?
Това не е – икономическа независимост!
2. Независимост - какво е това?
Това не е – финансова независимост!
3. Независимост - какво е това?
Това не е – духовна независимост!
4. Зависими от Бога, за да бъдем независими от Сатана и от тъмните сили

ІІ. Зависими от Христа, за да бъдем независими от дявола
1Коринтяни 15:55-57 –„О смърт, де ти е победата? О, смърт, де ти е жилото? Жилото на смъртта е грехът и силата на греха е законът. Но благодарение Богу, Който ни дава  победата чрез нашия Господ Исус Христос.
1. Независими чрез Христа -от изкушенията на дявола
2. Независими чрез Христа от съблазните на дявола чрез Христа
3. Независими чрез Христа от атаките на дявола
ІІІ. ЗАВИСИМИ ОТ ХРИСТА, ЗА ДА БЪДЕМ НЕЗАВИСИМИ ОТ ГРЕХА
Матей 1:21 –“Тя ще роди син, когото ще наречеш Исус (Спасител); защото Той е, Който ще спаси людете Си от греховете им.
1. Ние сме зависими от Христовата кръв
1Петрово 1:18-19 –“Като знаете, че не с тленни неща сте изкупени от вашия предаден от бащите ви суетен живот - не със сребро или злато; но със скъпоценната кръв на Христа, като на агнец без недостатък и пречист.
2. Ние сме зависими от Христовия кръст, за да бъдем независими от греха
1Коринтяни 1:18 –“Защото словото на кръста е безумие за тия, които погинват; а за нас, които се спасяваме,то е Божия сила.
3. Ние сме зависими от Христовото слово, за да бъдем независими от греха
Псалми119:105 –“Твоето слово е светилник на нозете ми, и виделина на пътеката ми.
4. Ние сме зависими от Христовия Дух, за да бъдем независими от дявола
Йоан 16:7 –“Обаче Аз ви казвам истината: За вас е по-добре да отида Аз; защото, ако не отида, Утешителят няма да дойде на вас; но ако отида, ще ви го изпратя.
5. Ние сме зависими от Христовата сила, за да не бъдем независими от тъмните сили
Д.А.1:8 –“Но ще приемете сила, когато дойде върху вас Святият Дух, и ще бъдете свидетели за Мене, както в Ерусалим, тъй и в цяла Юдея и Самария, и до края на земята.
Яков 4:7 –“Покорявайте се прочее на Бога; но противете се на дявола, и той ще бяга от вас.
ІV. ЗАВИСИМ ОТ ХРИСТА, ЗА ДА БЪДЕ НЕЗАВИСИМ ОТ ПЛЪТТА
Римляни 7:22-25 –“Защото, колкото за вътрешното ми естество, аз се наслаждавам в Божия закон; но в телесните си части виждам различен закон, който воюва против закона на ума ми, и ме заробва под греховния закон, който е в частите ми. Окаян аз човек! Кой ще ме избави от тялото на тая смърт? Благодарение Богу! Има избавление чрез Исуса Христа, нашият Господ. И тъй, сам аз с ума слугувам на Божия закон, а с плътта - на греховния закон.
1. Чрез Христа - независими от страстта на плътта
2. Чрез Христа - независими от апетита на плътта
3. Чрез Христа - независими от характера или волята на плътта
4. Зависими от Христа, за да бъдем независими в живота си от Сатана
Йоан 15:5 Аз съм лозата, вие сте пръчките; който пребъдва в Мене, и Аз в него,той дава много  плод; защото отделени от Мене, не можете да сторите нищо.
А. Зависими от Словото на Христа
Б. Зависими от Силата на Христа
В. Зависими от Духа на Христа
Г. Зависими от Пътя на Христа
Д. Зависими от Хляба на Христа
Е. Зависими от Водата на Христа
Ж. Зависими от Църквата на Христа
З. Зависими от Светлината на Христа

Няма коментари: