четвъртък, 6 септември 2012 г.

СЪЕДИНЕНИЕ - КАКВО Е ТОВА?

Йоан 17:11, 21-22 –“Не съм вече на света, а тия са на света, и Аз ида при Тебе. Отче святи, пази в името Си тия, които си ми дал, за да бъдат едно, както сме и ние… да бъдат всички едно; както Ти, Отче, си в Мене и Аз в Тебе, тъй и те да бъдат в Нас, за да повярва света, че Ти Си Ме пратил. И славата, която Ти ми даде, Аз я дадох на тях; за да бъдат едно, както и ние сме едно. “
Ефесяни 4:3-6 –“И се стараете в свръзката на мира да упазите единството, което имате в Духа. Има едно тяло и един Дух, както и бяхте призвани към една надежда на званието ви; един Господ, една вяра, едно кръщение, един Бог и Отец на всички, който е над всички, чрез всички, и във всички.“
2 Коринтяни 5:17-21 –“За туй, ако е някой в Христа, той е ново създание; старото премина; ето, [всичко] стана ново. А всичко е от Бога, който ни примири със Себе Си чрез [Исуса] Христа, и даде на нас да служим за примирение, сиреч, че Бог в Христа примиряваше света със Себе Си, като не вменяваше на човеците прегрешенията им, и че повери на нас посланието на примирението. И тъй, от Христова страна сме посланици, като че Бог чрез нас умолява; молим ви от Христова страна, примирете се с Бога. Който за нас направи грешен Онзи, Който не е знаел грях, за да станем ние чрез Него
праведни пред Бога.“
І. МНОГОРАЗЛИЧНИТЕ ВИДОВЕ СЪЕДИНЕНИЯ
Съединението, което не е обект на нашите размишления:
1. Не е обект на нашите размишления - политическото съединение
2. Не е обект на нашите размишления - икономическото съединение (СИВ, Международен валутен фонд и пр...)
3. Не е обект на нашите размишления - военното съединение (Варшавски договор, НАТО и пр.)
4. Не е обект на нашите размишления и съединението, наречено “Европейска общност”
5. Не е обект на нашите размишления и съединението, наречено “църковно” съединение (алианси, фондации, асоциации и пр.)
6. Опасността от този вид съединения
1Солунци 5:3 –“Когато казват: Мир и безопасност! Тогава ще ги постигне внезапно погубление, като болките на непразна жена, и никак няма да избегнат.“- Какви са предпоставките за осъществяване на истинското съединение?
- Истинското съединение е това съединение, от което зависят всички останали съединения!
- Истинското съединение е съединението на човека с Бога и чрез Бога !

Ние днес няма да размишляваме за съединението чрез примера на Кубрат за снопа пръчки.
Няма да размишляваме и за съединението чрез лозунга над Народното ни събрание “Съединението прави силата”.
Днес желая да говорим за истинското съединение – Съединението чрез Божието Триединство ( Бог Отец, Бог Син и Бог Дух Святи )!
ІІ. БОГ ОТЕЦ - БОГЪТ НА СЪЕДИНЕНИЕТО
Ефесяни 2:14-15 –“Защото Той (Бог) е нашият мир, Който направи (съедини) двата отдела едно, и развали средната стена, която ги разделяше. Като в плътта си унищожи враждата, сиреч, закона със заповедите Му, изразени в постановления, за да създаде в Себе Си двата в един нов човек, и тъй да направи мир.“
Йоан 3:16 –“Защото Бог толкоз възлюби светът, щото даде своя Единороден Син,за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот.”
ІІІ. ХРИСТОС - БОГЪТ НА СЪЕДИНЕНИЕТО

Галатяни 3:28 -“Няма вече юдеин, нито грък, няма роб, нито свободен, няма мъжки пол, ни женски; защото вие всички сте едно в Христа Исуса.”
Йоан 15:1-2, 5 –“Аз съм истинската лоза, и Отец ми е земеделецът. Всяка пръчка в Мене, която не дава плод, Той я отрязва; и всяка що дава плод, очистя я, за да дава повече плод...
Аз съм лозата, вие сте пръчките; който пребъдва в Мене, и Аз в него, той дава много плод; защото, отделени от Мене, не можете да сторите нищо.
Извън тази Лоза човек е:
1. Безплоден
2. Отрязан
3. Изсъхнал
4. Обречен на изгаряне
Лозата - истинският Герб на съединението !
ІV. БОГ ДУХ СВЯТИ - ДУХЪТ НА СЪЕДИНЕНИЕТО

Битие 1:1-2 –“В начало Бог създаде небето и земята. А земята беше пуста и неустроена; и тъмнина покриваше бездната; и Божият Дух се носеше над водата.“
Иоил 2:28 –“И след това ще излея Духа Си на всяка твар; И синовете ви и дъщерите ви ще пророкуват; Старците ви ще виждат сънища; Юношите ви ще виждат видения.”
Филипяни 1:27 –“Само се обхождайте достойно на Христовото благовестие, тъй щото, било че дойда и ви видя, или че не съм при вас, да чуя за вас, че стоите твърдо в един дух и се подвизавате единодушно за вярата на благовестието.”
V. СЛОВОТО НА СЪЕДИНЕНИЕТО
Йоан 1:1-5 –“В начало бе Словото; и Словото беше у Бога; и Словото бе Бог. То в начало беше у Бога. Всичко това чрез Него стана и без Него не е станало нищо от това, което е станало.В Него бе животът и животът бе светлина на човеците. И светлината свети в тъмнината, а тъмнината я не схвана.”
1Йоан 1:1-3 –“Това, което беше от начало, което чухме, което видяхме с очите си, което изгледахме, и ръцете ни попипаха за Словото на Живота,(защото животът се яви, и ние видяхме и свидетелствуваме, и ви възвестяваме вечния живот, който беше у Отца и се яви на нас. Това, което сме видяли и чули, него възвестяваме и на вас, та да имате и вие общение с нас; а пък нашето общение е с Отца и с Неговия Син Исус Христос.”
VІ. ВЯРАТА НА СЪЕДИНЕНИЕТО

Ефесяни 4:5 –“един Господ, една вяра, едно кръщение.”
Римляни 4:12 –“и отец на ония обрязани, които не само са обрязани, но и ходят по стъпките на оная вяра, която нашият отец Авраам е имал, когато бе необрязан. ”
VІІ. ПЪТЯТ НА СЪЕДИНЕНИЕТО

Марк 1:3 –“Глас на един, който вика в пустинята: Пригответе пътя за Господа. Прави направете пътеките за Него.”
Йоан 14:6 –“Исус му казва: Аз съм Пътят, Истината и Животът. Никой не дохожда при Отца, освен чрез Мене.”

VІІІ.ЛЮБОВТА НА СЪЕДИНЕНИЕТО
1Коринтяни 13:1-3 –“Ако говоря с човешки и ангелски езици, а любов нямам, аз съм станал мед що звънти, или кимвал що дрънка. И ако имам пророческа дарба, и зная всички тайни и всяко знание, и ако имам пълна вяра, тъй щото и планини да премествам, а любов нямам, нищо не съм. И ако раздам всичкия си имот за прехрана на сиромасите, и ако предам тялото си на изгаряне, а любов нямам, никак не ме ползва.”
ІХ. ДЕЛОТО НА СЪЕДИНЕНИЕТО

Деяния на апостолите 4:32 –“А множеството на повярвалите имаше едно сърце и душа; и ни един от тях не казваше, че нещо от имота му е негово, но всичко им беше общо.”
Х. ГРИЖОВНОСТТА НА СЪЕДИНЕНИЕТО

Римляни 12:10-13 –“В братолюбието си обичайте се един друг, като сродници; изпреваряйте да си отдавате един на друг почит. В усърдието бивайте нелениви, пламенни по дух, като служите на Господа. Радвайте се в надеждата; в скръб бивайте твърди; в молитва постоянни. Помагайте на светиите в нуждите им; предавайте се на гостолюбието.”

Няма коментари: