събота, 13 март 2010 г.

РЕЦЕПТАТА ЗА ВЕЧНОСТТА

Йоан 3:1-3 –“Между фарисеите имаше един човек на име Никодим, юдейски началник. Той дойде при Исуса нощем и Му рече: Учителю, знам, че от Бога си дошъл учител; защото никой не може да върши тия знамения, които Ти вършиш, ако Бог не е с него. Исус в отговор му рече: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой отгоре, не може да види Божието царство.”
Темата на нашите размишления “Рецептата за вечността” ме върна в детството ми.
Като дете много обичах да си играя с баба, а тя имаше много работа и винаги беше заета. Спомням си, че веднъж ми каза да изчакам само да сготви яденето, и ще ми отдели време да си поиграем.
Обещанието й ме направи много щастлив и аз с нетърпение очаквах момента, в който яденето ще бъде сложено на огъня. Изчаках известно време, но с всяка изминала минута започнах да губя търпение. В един момент вече си помислих, че баба ми ме е излъгала само, за да не й досаждам. Отидох да й потърся обяснение. Когато изразих недоволството си, че ме е излъгала, баба отговори:”Аз държа на обещанието си, но не помниш ли, че казах: когато сложа яденето на огъня, тогава ще играем.” Аз възразих с думите: “Но тенджерата вече е на огъня и в нея се готви нещо!”Тогава тя ми обясни рецептата – как първо запържва месото, след него лука, след това прибавя червения пипер, солта, картофите и водата. Накрая прибавя подправките и едва тогава оставя ястието да поври на слаб огън. А аз си мислех, че тя ще постви всички изброени продукти в тенджерата, ще сложи капака и ще го остави да се готви само, а ние ще си играем.
Но това не било така. Оказа се, че за всяко нещо има различна рецепта. Така е и със спасението на безсмъртната човешка душа.
Христос запозна Никодим със спасителната рецепта, която рецепта ни предстои да разгледаме.
I. ТЪРСЕНИЯТ СПАСИТЕЛ В НОЩТА
Йоан 3:1-3 –“Между фарисеите имаше един човек на име Никодим, юдейски началник. Той дойде при Исуса нощем и Му рече: Учителю, знам, че от Бога си дошъл учител; защото никой не може да върши тия знамения, които Ти вършиш, ако Бог не е с него. Исус в отговор му рече: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой отгоре, не може да види Божието царство.”
1. Беглецът в нощта
2. Изповедта на беглеца в нощта, под светлината на прожектора
3. Рецептата за вечността съдържа в себе си не само знание
Йоан 3 глава
4. Днес светът е пълен със знание, но само със знание не може да се изпълни рецептата за вечността
II. ОТКРОВЕНИЕТО ЗА РЕЦЕПТАТА НА СПАСЕНИЕТО
1. Нужната изповед на беглеца, бягащ от тъмнината към Христос, Небесната светлина
2. Откровението за Новорождението на грешника
Йоан 3:3 –“Исус в отговор му рече: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой отгоре, не може да види Божието царство.”
3. Откровението за истинската рецепта на Новорождението
Йоан 3:5-8 –“Исус отговори: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой от вода и Дух, не може да влезе в Божието царство. Роденото от плътта е плът, а роденото от Духа е дух. Не се чуди, че ти рекох: Трябва да се родите отгоре. Вятърът духа гдето ще, и чуваш шума му; но не знаеш отгде иде и къде отива; така е с всеки, който се е родил от Духа.”
Темата на проповедта:”Рецепта за вечността” ми припомни случай от моя живот:
Веднъж един Пастир ме покани да проповядвам в неговата Църква. След проповедта той стана да завърши и каза: ”Като гледах как публиката взривяваше днес салона с “Амин!” и “Алилуя!” започнах да се чудя - Защо, същата тази публика беше напълно индеферентна миналата седмица, когато й проповядваше един от най-добрите Богослови на Франция, изключително ерудирана личност. Като че ли думите му минаваха над главите на хората и нямаше “Амин!” и “Алилуя!”
Отговорът е в Исусовите думи:
Йоан 3:8 –“Вятърът духа гдето ще, и чуваш шума му; но не знаеш отгде иде и къде отива; така е с всеки, който се е родил от Духа.”
III.ОТКРОВЕНИЕТО ЗА ПЪЛНОТАТА НА БОЖИЯТА РЕЦЕПТА ЗА ВЕЧНОСТТА
1. Откровението за Новорождението на грешника
2. Откровението за кръщението на грешника
А. Кръщението във вода
Б. Кръщението в Духа
3. Откровението за Христовото разпятие
Йоан 3:14 –“И както Моисей издигна змията в пустинята, така трябва да бъде издигнат Човешкият Син,”
4. Откровението за Божията любов
Йоан 3:16 –“Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот:”
5. Откровението за Божия съд
Йоан 3:18-19 –“Който вярва в Него не е осъден; който не вярва е вече осъден, защото не е повярвал в името на Единородния Божий Син. И ето що е осъждението: светлината дойде на света, и човеците обикнаха тъмнината повече от светлината, защото делата им бяха зли.”

Няма коментари: