събота, 23 май 2009 г.

КАТО ГИ ВИДЯХА, ПОЗНАХА, ЧЕ СА БИЛИ С ИСУСА

Д.А.4:13 –“А те, като гледаха дързостта на Петра и Иоана и бяха вече забелязали, че са неграмотни и неучени човеци, чудеха се; и познаха, че са били с Исуса.”
Марк 14:66-71 –“И когато Петър беше долу на двора, дохожда една от слугините на първосвещеника; и като видя Петра, че се грее, вря се в него и каза: И ти беше с Назарянина, с Исуса. А той се отрече, казвайки: Нито зная, нито разбирам що говориш. И излезе вън на предверието и петелът пропя. Но слугинята го видя и пак почна да казва на стоящите там: Тоя е от тях. А той пак се отрече. След малко стоящите там пак казаха на Петра: Наистина от тях си, защото си Галилеянин, [и говорът ти съответствува]. А той започна да проклина и да се кълне: Не познавам този човек, за когото говорите.”
(Каква промяна!)
І. ЗНАМЕНИЕТО, ПРЕДИ СРЕЩАТА СЪС СИНЕДРИОНА
1. Нуждата от знамения
Йоан 20:30-31 –“А Исус извърши пред учениците още много други знамения, които не са вписани в тая книга. А тия са написани, за да повярвате, че Исус е Христос, Божият Син, и, като вярвате, да имате живот в Неговото име.”
Марк 16:17-18 –“И тия знамения ще придружават повярвалите; в Мое име бесове ще изгонват; нови езици ще говорят; змии ще хващат; а ако изпият нещо смъртоносно, то никак няма да ги повреди; на болни ще възлагат ръце, и те ще оздравяват.”
2. Обещаните от Христа знамения
Йоан 14:12 –“Истина, истина ви казвам: Който вярва в Мене, делата, които върша Аз, и той ще ги върши; и по-големи от тях ще върши; защото Аз отивам при Отца.”
3. Първото знамение след Петдесятница
Д.А.3:1-7 –“Един ден,когато Петър и Иоан отиваха в храма в деветия час, часът на молитвата, някои носеха един човек куц от рождението си. Него слагаха всеки ден при тъй наречените Красни врата на храма, да проси милостиня от ония, които влизаха в храма. Той, като видя Петра и Иоана, когато щяха да влязат в храма, попроси да му се даде милостиня. А Петър, с Иоана, се взря в него и рече: Погледни ме. И той внимаваше на тях, като очакваше да получи нещо от тях. Но Петър рече: Сребро и злато аз нямам; но каквото имам, това ти давам; в името на Исуса Христа Назарянинът, стани и ходи. И като го хвана за дясната ръка, дигна го; и на часа нозете и глезените му добиха сила.”
ІІ. СТРАХЪТ НА СИНЕДРИОНА, ПРИЧИНАТА ЗА СРЕЩАТА СЪС АПОСТОЛИТЕ
1. Страхът от знамението, причината за преследването на Църквата
Д.А.4:1-7 –“И когато те още говореха на людете, свещениците и началникът на храмовата стража, и садукеите надойдоха върху тях, възмутени, загдето те поучаваха людете и проповядваха, в името на Исуса, възкресението на мъртвите. И тъй, туриха ръце на тях и поставиха ги под стража за следния ден, защото беше вече привечер. А мнозина от тия, които чуха словото повярваха; и числото на повярвалите мъже стигна до пет хиляди. И на другия ден се събраха в Ерусалим началниците им, старейшините и книжниците; и първосвещеникът Анна, и Каиафа, Иоан, Александър и всички, които бяха от първосвещеническия род. И като поставиха Петра и Иоана насред, питаха ги: С каква сила, или с кое име, извършихте това?”
2. Свидетелството, причината за страха на Израилевите управници
Д.А.4:8-12 –“Тогава Петър, изпълнен със Святия Дух, им рече: Началници народни и старейшини, ако ни изпитвате днес за едно благодеяние сторено на немощен човек, чрез какво биде той изцелен, да знаете всички вие и всички Израилеви люде, че чрез името на Исуса Христа Назарянинът, Когото вие разпнахте, Когото Бог възкреси от мъртвите, чрез това име тоя човек стои пред вас здрав. Той е камъкът, който вие зидарите презряхте, който стана глава на ъгъла. И чрез никой друг няма спасение; защото няма под небето друго име дадено между (*открито) човеците, чрез което трябва да се спасим.”
3. Знамението, причината за дръзновението и страха
А. Дръзновението на Апостолите
Д.А.4:19-20 –“А Петър и Иоан в отговор им рекоха: Право ли е пред Бога да слушаме вас, а не Бога, разсъдете; защото ние не можем да не говорим това, що сме видяли и чули.”
Б. Страхът на Антихриста от Божията сила
Д.А.4:16-17 –“Какво да сторим на тия човеци, защото на всичките ерусалимски жители е известно, че бележито знамение стана чрез тях; и не можем да го опровергаем. Но за да се не разнася повече между людете, нека ги заплашим, та да не говорят никому в това име. ”
ІІІ. ХРИСТОС, БЕЛЕГЪТ ЗА РАЗПОЗНАВАНЕ НА ХРИСТИЯНИТЕ
Д.А.4:13 –“А те, като гледаха дързостта на Петра и Иоана и бяха вече забелязали, че са неграмотни и неучени човеци, чудеха се; и познаха, че са били с Исуса.”
Като ги видяха, познаха, че са били с Исуса:
1. Като видяха интелекта им
2. Като видяха любовта им
3. Като видяха тяхното дръзновение
4. Като видяха тяхната вяра
5. Като видяха тяхната молитва
6. Като видяха тяхното хваление
7. Като видяха тяхното служение
8. Като видяха тяхната взаимна грижа
ІV. РАЗЛИЧНИТЕ ВИДЕНИЯ ТОГАВА И ДНЕС
1. Видението на стотника
Матей 27:54 –“А стотникът и ония, които заедно с него пазеха Исуса, като видяха земетресението и всичко, що стана, уплашиха се твърде много, и думаха: Наистина Тоя беше Син на Бога.”
2. Видението на Тома
Йоан 20:25, 29 –“Затова другите ученици му казаха: Видяхме Господа. А той им рече: Ако не видя на ръцете Му раните от гвоздеите, и не туря ръката си в ребрата Му, няма да повярвам… Исус Му казва: Понеже Ме видя [Томо], ти повярва. Блаженни са ония, които без да видят са повярвали.”
3. Видението на Павел
Д.А.26:13, 15-16, 19 –“По пладне, царю, видях на пътя светлина от небето, която надминаваше слънчевия блясък, и осия с мене и тия, които пътуваха с мене…И аз рекох: Кой си Ти, Господи? А Господ рече: Аз съм Исус, Когото ти гониш. Но стани и се изправи на нозете си; понеже за туй ти се явих, да те назнача служител и свидетел на това, че си ме видял и на онова, което ще ти открия… За това, царю Агрипо, не бях непокорен на небесното видение"
4. Моето и твоето видение:
- Какво виждаме в живота си?
- Покорни ли сме на небесното видение?
- Какво очакваме да видим на прага на смъртта?
Моето лично желание е когато умирам да видя Исуса
Д.А.7:54-56 –“А Стефан, бидейки пълен със Святия Дух, погледна на небето, и видя Божията слава и Исуса, стоящ отдясно на Бога; и рече: Ето, виждам небесата отворени и Човешкият Син, стоящ отдясно на Бога. ”
5. Видението на Всевиждащия Бог
А. Бог, Който вижда миналото, настоящето и бъдещето ни
Псалми 139:7-16 –“Къде да отида от Твоя Дух? Или от присъствието Ти къде да побегна Ако възляза на небесата, Ти си там; Ако си постеля в преизподнята, и там си Ти. Ако взема крилата на зората и се заселя в най-далечните краища на морето, И там ще ме води ръката Ти, и Твоята десница ще ме държи. Ако река: Поне тъмнината ще ме покрие, и светлината около мене ще стане нощ; То и самата тъмнина не укрива от тебе. А нощта свети, като деня. За Тебе тъмнината и светлината са безразлични. Защото Ти си образувал чреслата ми; Обвил Си ме в утробата на майка ми. Ще те славя, защото страшно и чудно съм направен. Чудесни са твоите дела. И душата ми добре знае това. Костникът ми не се укри от Тебе, когато в тайна се работех; И в дълбочините на земята ми се даваше разнообразната ми форма. Твоите очи видяха необразуваното ми вещество; И в Твоята книга бяха записани всичките ми определени дни, докато не съществуваше ни един от тях.”
Б. Бог, Който вижда покорството ни на небесното видение и възнаграждава усилията ни
В. Бог, Който дава виделина на хората, за да познаят, чрез нас Исуса
Галатяни 2:20а –“Съразпнах се с Христа, и сега вече, не аз живея, но Христос живее в мене…”
- Да познаят чрез обходата ни -
- Да познаят чрез молитвите ни -
- Да познаят чрез хвалението ни -
- Да познаят чрез словото ни -
И най-вече:
- Да познаят чрез любовта ни -ЧЕ СМЕ С ИСУСА
Йоан 17:23 –“Аз в тях, и ти в Мене, за да бъдат съвършени в единство; за да познае светът, че ти си Ме пратил…”
Г. Бог, който увенчава живота ни с думите:“Ела добри и верни рабе! На малкото си бил верен, над много ще те поставя! Влез в радостта на Господаря си.”

Няма коментари: