четвъртък, 24 април 2008 г.

ВЕЛИКИЯТ ЧЕТВЪРТЪК

ДЕНЯТ НА ВЪЗПОМЕНАНИЕТО
Лука 22:19-20 - "И взе хляб и като благодари, разчупи го, даде им, и рече: Това е Моето тяло, което за вас се дава; това правете за Мое възпоменание. Така взе и чашата подир вечерята, и рече: Тази чаша е новият завет в Моята кръв, която за вас се пролива"
I. ЗАКОНЪТ ЗА ДЕНЯ НА ВЪЗПОМЕНАНИЕТО В СТАРИЯ ЗАВЕТ
Изход 12:25-27 -"Когато влезете в земята, която Господ ще ви даде според обещанието си, ще пазите тая служба. И когато чадата ви попитат: Какво искате да кажете с тая служба? Ще отговорите: Това е жертва в спомен на минаването на Господа, който отмина къщите на израилтяните в Египет, когато поразяваше египтяните, а избави нашите къщи. Тогава людете се наведоха и се поклониха."
Изход 10:2 -"и за да разказваш в ушите на сина си и на внука си това що направих на египтяните, и знаменията, които показах между тях, та да познаете, че Аз съм Господ."
II. ЗАПОВЕДТА ЗА ДЕНЯ НА ВЪЗПОМЕНАНИЕТО В НОВИЯ ЗАВЕТ
Лука 22:19 - "И взе хляб и като благодари, разчупи го, даде им, и рече: Това е Моето тяло, което за вас се дава; това правете за Мое възпоменание."
С какво се помни човек, за да го възпоменават идните поколения?
1). С това, което е казал
2). Още повече човек се помни и възпоменава чрез това, което е направил
3). И най-вече се помни и остава безсмъртен чрез това, което е оставил или завещал
III. ЗА ВЪЗПОМЕНАНИЕ НА ХРИСТА ЧРЕЗ ТОВА, КОЕТО Е КАЗАЛ

1. Това, което желаеш хората да правят на тебе, прави го и ти на тях!
Матея 7:12 -"И тъй, всяко нещо, което желаете да правят човеците на вас, така и вие правете на тях; защото това е същината на закона и пророците."
2. Който от вас е безгрешен, нека пръв да хвърли камък на нея!
Йоана 8:7 -"Но като постоянствуваха да Го питат, Той се изправи и рече им: Който от вас е безгрешен, нека пръв хвърли камък на нея."
3. Дайте им да ядат!
Лука 9:13 -"Но Той им каза: Дайте им вие да ядат. А те рекоха: Нямаме повече от пет хляба и две риби, освен - да отидем ли и да купим храна за всички тия люде."
4. Дойдете при Мене!
Матея 11:28 -"Дойдете при Мене, всички, които се трудите и сте обременени, и Аз ще ви успокоя."

5.Аз съм с вас!
Матея 28:20 -"Като ги учите да пазят всичко, що съм ви заповядал; и ето, Аз съм с вас през всичките дни до свършека на века.[Амин]"

Човек се помни и възпоменава чрез това, което е казал, а още повече чрез това, което е направил
IV. ЗА ВЪЗПОМЕНАНИЕ НА ХРИСТА ЧРЕЗ ТОВА,
КОЕТО Е НАПРАВИЛ ЗА ЧОВЕКА 1. Изцеряване на болните
Матея 4:23-25 -"Тогава Исус ходеше по цяла Галилея, та поучаваше в синагогите им, и проповядваше благовестието на царството, като изцеляваше всякаква болест и всякаква немощ между людете. И разнесе се слух за Него по цяла Сирия; и довеждаха при Него всички болни, страдащи от разни болести и мъки, хванати от бяс, епилептици и парализирани; и ги изцели. И подире Му вървяха големи множества от Галилея и Декапол, от Ерусалим и Юдея, и из отвъд Йордан."
2. Възкресение на мъртвите
Йоана 11:25 -"Исус й рече: Аз съм възкресението и животът; който вярва в Мене, ако и да умре, ще живее."
3. Освобождаване на пленниците
Йоана 8:3-5, 7, 9 -"И книжниците и фарисеите доведоха [при Него] една жена, уловена в прелюбодейство и, като я поставиха насред, казаха Му: Учителю, тази жена биде уловена в самото дело на прелюбодейство. А Мойсей ни е заповядал в закона да убиваме такива с камъни; Ти, прочее, що казваш за нея?... Но като постоянствуваха да Го питат, Той се изправи и рече им: Който от вас е безгрешен, нека пръв хвърли камък на нея... А те, като чуха това, разотидоха се един по един, като почнаха от по-старите и следваха до последните; и Исус остана сам , и жената, гдето си беше, насред."
Човек се помни чрез това, което е казал, още чрез това, което е направил, но още повече се помни и увековечава чрез това, което е оставил и завещал.
V. ЗА ВЪЗПОМЕНАНИЕ НА ХРИСТА ЧРЕЗ ТОВА, КОЕТО НИ Е ОСТАВИЛ ИЛИ ЗАВЕЩАЛ НА ЧОВЕЧЕСТВОТО
1. Словото Божие
Йоана 1:1, 14 -"В начало бе Словото; и Словото беше у Бога, и Словото бе Бог... И словото стана плът и пребиваваше между нас; и видяхме славата Му, слава, само но Единородния от Отца, пълно с благодат и истина."
2. Святия Дух
Йоана 16:7, 13 -"Обаче Аз ви казвам истината: За вас е по-добре да отида Аз; защото, ако не отида, Утешителят няма да дойде на вас; но, ако отида, ще ви го изпратя... А когато дойде онзи, Духът на истината, ще ви упътва на всяка истина; защото няма да говори от себе си, но каквото чуе, това ще говори, и ще ви извести за идните неща."
3. Себе Си
Моатея 28:20 -"Като ги учите да пазят всичко, що съм ви заповядал; и ето, Аз съм с вас през всичките дни до свършека на века.[Амин]"
4. Кръста
Исая 53:5 -"Но той биде наранен поради нашите престъпления, Бит биде поради нашите беззакония; На Него дойде наказанието докарващо нашият мир. И с Неговите рани ние се изцелихме."
Кой Христос възпоменаваме ние днес?
Ние имаме много погрешни представи за това какъв е Христос и къде да Го търсим и възпоменавам.
- Ние Го търсим в богатия, а не в бедния
- Ние Го търсим в добре облечените, а не в голите
- Ние Го търсим в здравите, а не в болните
А Той казва:
"Тогава царят ще рече на тия, които са от дясната Му страна: Дойдете вие благословени от Отца Ми, наследете царството, приготвено за вас от създанието на света. Защото огладнях и Ме нахранихте; ожаднях и Ме напоихте; странник бях, и ме прибрахте; гол бях и Ме облякохте; болен бях и Ме посетихте; в тъмница бях и Ме споходихте. Тогава праведните в отговор ще Му кажат: Господи, кога Те видяхме гладен и Те нахранихме; или жаден и Те напоихме? И кога Те видяхме болен или в тъмница и Те споходихме? А царят в отговор ще им рече: Истина ви казвам: Понеже сте направили това на един от тия най-скромните Мои братя, на Мене сте го направили." (Матея 25:34-40)

Няма коментари: