неделя, 17 юни 2018 г.

ТРЪН В ПЛЪТТА


2 Коринтяни 12:2-10 -„Познавам един човек в Христа, който, преди четиридесет години, (в тялото ли, не зная, вън от тялото ли, не зная, Бог знае), бе занесен до третото небе. И такъв човек, познавам, (в тялото ли, без тялото ли, не зная; Бог знае), който бе занесен в рая, и чу неизразими думи, които на човека не е позволено да изговори. С такъв човек ще се похваля; а със себе си няма да се похваля; освен с немощите си. (Защото, даже ако поискам да се похваля за други неща, не ще бъда безумен, понеже ще говоря истината; но въздържам се, да не би някой да помисли за мене повече от каквото вижда, че съм или каквото чува от мене). А за да се не превъзнасям поради премногото откровения, даде ми се трън в плътта, пратеник от Сатана да ме мъчи, та да се не превъзнасям. Затова три пъти се молих на Господа да се отмахне от мене; и Той ми рече: Доволно ти е Моята благодат; защото силата Ми в немощ се показва съвършена. И тъй, с преголяма радост по-добре ще се похваля с немощите си, за да почива на мене Христовата сила. Затова намирам удоволствие в немощи, в укори, в лишения, в гонения, в притеснения за Христа; защото, когато съм немощен, тогава съм силен.“
I. характерът на тръна в плътта
1.     Естественият трън в света
А. Появата на естествения трън в света
Битие 3:17-18 -„А на човека рече: Понеже си послушал гласа на жена си и си ял от дървото, за което ти заповядах, като казах: Да не ядеш от него, то проклета да бъде земята поради тебе; със скръб ще се прехранваш от нея през всичките дни на живота си. Тръни и бодли ще ти ражда; и ти ще ядеш полската трева. “
Ø Трънът - емблема на проклятието
Б. Разнообразието в света на тръните:
Ø малки
Ø големи
Ø тръни на дървета
Ø бодили
Ø ниски, пълзящи по земята
Ø високи
2.     Душевният трън
А. Душевният трън може да е - болест
Б. Душевният трън може да е - порок
В. Душевният трън може да е- лош характер и пр.
II. причината за тръна в плътта
1.     Личните причини за тръна в нашата плът
А. Отстъплението от Бога - причината за тръна в плътта
Ø Вплитане на душата в тръните на света.
Б. Грехът - причината за тръна в плътта
Псалми 51:5-„Ето родих се в нечестие, И в грях ме зачна майка ми.“
Ø Трън в сърцето
Ø Трън в душата
Ø Трън в мозъка
2.     Страничните ( външните ) сили - причина за тръна в нашата плът:
Сатана, приятели, съпруг, съпруга, деца и пр.
3.     Бог и трънът в плътта
Много често Бог допуска трън в плътта ни с определена цел.
Ø Да ни накара да се смирим
Ø Да ни накара да коленичим
Ø Да ни накара да потърсим Бога
Яков 4:6 –„Но Той дава една по-голяма благодат; затова казва: "Бог на горделивите се противи, а на смирените дава благодат. "
III. реакцията на човека, поради тръна в плътта
1.     Болките, поради тръна в плътта
2.     Роптанието, поради тръна
А. В нашата лична плът
Б. В нашата семейна плът
("Господи, защо ми даде такъв съпруг, такава съпруга, такова дете, такава снаха, такава свекърва...?" )
3.     Заболяването, поради тръна в плътта
IV освобождението от тръна в плътта
1.     Личният опит за освобождаване от тръна в плътта
2.     Търсената от човека помощ за отстраняването на тръна от плътта
3.     Призоваването на Бога за отстраняването на тръна от плътта ни
2 Коринтяни 12:7-10 -„А за да се не превъзнасям поради премногото откровения, даде ми се трън в плътта, пратеник от Сатана да ме мъчи, та да се не превъзнасям. Затова три пъти се молих на Господа да се отмахне от мене; и Той ми рече: Доволно ти е Моята благодат; защото силата Ми в немощ се показва съвършена. И тъй, с преголяма радост по-добре ще се похваля с немощите си, за да почива на мене Христовата сила. Затова намирам удоволствие в немощи, в укори, в лишения, в гонения, в притеснения за Христа; защото, когато съм немощен, тогава съм силен.
Ø Всеки от нас има някакъв трън в плътта си.
Някои от тези тръни се отстраняват, а други не.
Дилемата е:
·   С трън в плътта - без Бога
·   С трън в плътта - с Бога
Божията благодат действува, като лекарство, което не ни позволява да чувствуваме болките от тръна в плътта.
Филипяни 4:13 –„За всичко имам сила чрез Онзи, Който ме подкрепява.
Римляни 8:26-28 –„Така също и Духът ни помага в нашата немощ: понеже не знаем да се молим както трябва; но самият Дух ходатайствува в нашите неизговорими стенания; а тоя, който изпитва сърцата, знае какъв е умът на Духа, защото той ходатайствува за светиите по Божията воля. Но знаем, че всичко съдействува за добро на тия, които любят Бога, които са призовани според Неговото намерение.“

Няма коментари: