четвъртък, 10 ноември 2016 г.

ПОБЕДОНОСЕН ЖИВОТ



2Тимотей 1:12 –„Зная в Кого съм повярвал, и съм уверен, че Той е силен да опази до оня ден онова, което съм Му поверил.“
2 Тимотей 3:1-5 –„А това да знаеш, че в последните дни ще настанат усилни времена. Защото човеците ще бъдат себелюбиви, сребролюбиви, надменни, горделиви, хулители, непокорни на родителите, неблагодарни, нечестиви, без семейна обич, непримирими, клеветници, невъздържни, свирепи, неприятели на доброто, предатели, буйни, надути, повече сластолюбиви, а не боголюбиви, имащи вид на благочестие, но отречени от силата му; тоже от такива страни.“
Победоносен живот, е животът:
·      Не - чрез въоръжаване
·      Не - чрез лош език - клевети или лицемерно говорене
·      Не - чрез насилие - кражби, грабежи и изнасилване на слабите и беззащитните (сирачета, вдовици и пр.)
·   Не - чрез безбожно забогатяване - ограбване по многоразлични начини (вдигане на цени, данъци или сива икономика)
Победоносен (успешен) живот, е - животът чрез Христа!
Това означава: Живот чрез безусловна вяра в Бога (в Неговото Слово) и увереност в Силата на Неговото всеоръжие. (Ефесяни 6:18)
I. Знанието - условието за победоносEн живот
Аз зная:
1. Знанието - символ на светлината
Псалми 119:105 -„Твоето слово е светилник на нозете ми и виделина на пътеката ми.“
2. Необходимостта от знание
А. Необходимостта от знание в Църква
Б. Необходимостта от знание в света
3. Знанието за Бога
А. Пречудно знание
Б. Превъзходно знание
В. Знание, което плаща най-скъпите дивиденти
II. вярата - условието за победоносEн живот

Аз зная в Кого съм ПОВЯРВАЛ...
1. Специфичната вяра - условието за победоносния живот
Аз зная в КОГО (в Бога) съм повярвал...
Само вярата в Бога може да ни доведе до победоносен живот!
2. Знанието за Бога - утробата на Вярата, необходима за победоносния живот
Римляни 10:17 -„И тъй, вярването е от слушане, а слушането - от
Христовото слово.“
3. Да вярваш в Бога ще рече:
А. Да Го обичаш – безусловно
Б. Да Го следваш – безусловно
В. Да разчиташ на Него – безусловно
(Безусловно означава – независещо от обстоятелствата.)
III. увереността в бога - условието за победоносEн Живот
Аззная в Кого съм повярвал, и съм УВЕРЕН...“
1. Утробата на увереността
Знание + Вяра = Увереност
Увереността, за която говори апостолът е сборът помежду знанието и вярата на Християнина.
2. Увереността идва от доказателството или материализирането на Вярата
Увереността - най-висшият потенциал на Християнина!
3. Увереността в Божията сила
„...и съм уверен, че Той е силен да опази до оня ден онова, което съм Му поверил.“
Филипяни 4:13 –„За всичко имам сила чрез Онзи, Който ме подкрепява.“
А. Бог е Всесилен
Б. Бог е Всеможещ
В. Бог е Всезнаещ
IV. естеството на повереното съкровищЕ
Зная в Кого съм повярвал, и съм уверен, че Той е силен да опази до оня ден онова, което съм Му ПОВЕРИЛ.“
1. Нашата Душа
2. Нашето Сърце
3. Нашия Ум
4. Нашето семейство
Матей 6 21 –„защото гдето е съкровището ти, там ще бъде и сърцето ти.“
V. времЕтраенЕто на победоносния живот
Той е силен да опази до ОНЯ ДЕН онова, което съм Му поверил.“
1. ОНЯ ДЕН е - обещаният от Христа Ден, преди разпятието и Възкресението Му
Йоан 14:2-3-„Отивам да ви приготвя място. И като отида и ви приготвя място, пак ще дойда и ще ви зема при себе си, тъй щото дето съм аз да бъдете и вие.“
2. ОНЯ ДЕН е - обещаният Ден, при Възнесение Христово
Д.А.1:11 -„Тоя Исус, Който се възнесе от вас на небето, така ще дойде, както го видяхте да отива на небето.“
3. ОНЯ ДЕН е - очакваният Ден на Христовото Пришествие
1Солунци 4:16 -„Понеже сам Господ ще слезе от небето с повелителен вик, при глас на архангел и при Божия тръба и мъртвите в Христа ще възкръснат по-напред.“
Откровение 19:11 –„ След това видях небето отворено, и ето бял кон, и Оня, Който яздеше на него, се наричаше Верен и Истинен, и съди и воюва праведно.“
Думите на Евангелска песен, по Библейски текст (2Тимотей 1:12):
«Аз знам в Кого съм повярвал
и съм уверен, че Той силен –
да пази, що съм Му връчил,
до последний славен денАМИН!

Няма коментари: