вторник, 19 май 2015 г.

ЧОВЕКЪТ - СКИТНИК



Битиe 4:10-12 И рече Бог: какво си сторил? Гласът на братовата ти кръв вика към Мене от земята. И сега проклет да си от земята, която отвори устата си да приеме кръвта на братята ти от твоята ръка. Когато работиш земята тя няма вече да ти дава силата си; бежанец и скитник щи бъдеш на земята.“
Търсеният от Бога скитник
I. ЧОВЕКЪТ-СКИТНИК, ПОРАДИ БРАТОУБИЙСТВОТО
Битие 4:8 –„А Каин каза това на брата си Авела. И когато бяха на полето, Каин стана против брата си Авела и го уби.“
1. Характерът на братоубийството
Битие 4:8
А. Физическото братоубийство
Каин - физически братоубиец
Б.
Икономическото братоубийство
3Царе 21
В. Моралното братоубийство
Г. Духовното братоубийство
2. Оръжието в братоубийствената война
А. Оръжието, наречено лъжа
Б. Оръжието, наречено клевета
В. Оръжието, наречено завист
Г. Оръжието, наречено омраза
Д. Оръжието, наречено егоизъм
II. ПРИСЪДАТА НА СКИТНИКА БРАТОУБИЕЦ
Битие 4:10-12 И рече Бог: какво си сторил? Гласът на братовата ти кръв вика към Мене от земята. И сега проклет да си от земята, която отвори устата си да приеме кръвта на братята ти от твоята ръка. Когато работиш земята тя няма вече да ти дава силата си; бежанец и скитник ще бъдеш на земята.“
1. Скритото братоубийство
Битие 4:8 А Каин каза това на брата си Авела. И когато бяха на полето, Каин стана против брата си Авела и го уби.“
2. Потърсената отговорност на братоубиеца
Битие 4:10 И рече Бог: какво си сторил? Гласът на братовата ти кръв вика към Мене от земята.“
3. Произнесената присъда против братоубийството
Битие 4:13-15 А Каин рече на Господа: Наказанието ми е толкова тежко, щото не мога да го понеса. Ето, гониш ме днес от лицето на тая земя; ще съм скрит от Твоето лице, и ще бъда бежанец и скитник на земята; и тъй всеки който ме намери, ще ме убие. А Господ му каза: Затова, който убие Каина, нему ще се отмъсти седмократно. И Господ определи белег за Каина, за да не го убива никой, който го намери.“
А. Гоненият от Бога братоубиец
Б. Скритият от Лицето на Бога братоубиец
В. Присъдата чрез природата:
·        Не ралото или плугът са виновни за реколтата, а грехът
·        Не в теглителната сила (магаре, кон , вол или трактор) е причината за лошата реколта , а в греха
·        Не почвата е виновна за количеството (добива), а грехът на
Каин, братоубиеца
Г. Присъдата, наречена «бежанец»
Битие 4:14 Ето, гониш ме днес от лицето на тая земя; ще съм скрит от Твоето лице, и ще бъда бежанец и скитник на земята; и тъй всеки който ме намери, ще ме убие.“
·        Каин стана първият бежанец на тази земя, когато нямаше държава, когато нямаше други хора по лицето на земята.
·        Той сам се нарече бежанец и скитник.
Д. Присъдата, наречена скитник
·        Скитникът в природата
·        Скитник е човекът, който е без Бога
·        Скитник е човекът, който е без Църква
·        Скитник е човекът, който е без мир
·        Скитник е човекът, кйто е без радост
·        Скитник е човекът, който живее в постоянен страх
·        Скитник можеш да бъдеш в собствения си град
·        Скитник можеш да бъдеш в собственото си село
·        Скитник можеш да бъдеш в собственото си Отечество
·        Скитник по лицето на цялата земя

III. БОЖИЯТ ПЕЧАТ ВЪРХУ СКИТНИКА - БРАТОУБИЕЦ
Битие 4:15-16 А Господ му каза: Затова, който убие Каина, нему ще се отмъсти седмократно. И Господ определи белег за Каина, за да не го убива никой, който го намери. Тогава излезе Каин от Господното присъствие и се засели в земята Нод, на изток от Едем.“
1. Божията любов, печатът върху човека-скитник, братоубиец
Йоан 3:16 -Защото Бог толкоз възлюби светът, щото даде Своя
Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот.“
2. Дяволът, причината за човека скитник, тогава и днес
Битие 4:7 -Ако правиш добро, не ще ли бъде прието, но ако не правиш добро, греха лежи на вратата и към теб се стреми; но ти трябва да го владееш.“
3. Преобразителната сила на Бога - от скитник на нормален човек
Матей 11:28 -"Дойдете при Мене, всички, които се трудите и сте обременени, и Аз ще ви успокоя."
Лука 15:11-24 -Каза още: Някой си човек имаше двама сина. И по-младият от тях рече на баща си: Тате, дай ми делът, който ми се пада от имането. И той им раздели имота. И не след много дни по-младият син си събра всичко и отиде в далечна страна, и там разпиля имота си с разпуснатия си живот. И като иждиви всичко, настана голям глад в оная страна; и той изпадна в лишение. И отиде та се представи на един от граж-даните на оная страна, който го прати на полетата си да пасе свине. И желаеше да се насити с рошковите, от които ядяха свинете; но никой му не даваше. А като дойде на себе си, рече: Колцина наемници на баща ми имат излишък от хляб, а пък аз умирам тук от глад! Ще стана да ида при баща си и ще му река: Тате, съгреших против небето и пред тебе; не съм вече достоен да се наричам твой син; направи ме като един от наемниците си. И стана, та дойде при баща си. А когато бе още далеч, видя го баща му, смили се и като се завтече, хвърли се на врата му и го целуваше.Рече му синът:Тате, съгреших против небето и пред тебе; не съм достоен да се наричам твой син.- Но бащата рече на слугите си:Скоро изнесете най-хубавата премяна и облечете го, и турете пръстен на ръката му и обуща на нозете му; и докарайте угоеното теле та го заколете, и нека ядем и се веселим; защото този мой син бе мъртъв и оживя, изгубен бе и се намери. И почнаха да се веселят.“

Няма коментари: