неделя, 1 февруари 2015 г.

КАКТО СНЕГЪТ И ДЪЖДЪТ



Исая 55:10-11 –“Защото, както слиза дъждът и снегът от небето, и не се връща там, но пои земята, И я прави да произраства и да напъпва, Та дава семе на сеяча и хляб на гладния (*ядящия) Така ще бъде словото Ми, което излиза из устата Ми; Не ще се върне при Мене празно, Но ще извърши волята Ми, И ще благоуспее за онова, за което го изпращам.”
Ерeмия 5:24 -“Не казват в сърцето си: Нека се боим сега от Господа нашия Бог, Който дава ранния и късния дъжд на времето му, Който пази за нас определените седмици от жетвата.”
“Трилогията” на дъжда:
- Ранният (пролетният) дъжд
- Късният (есенният) дъжд
- Снежният (зимният) дъжд
І. ДЪЖДЪТ, ВЕЛИКАТА ТАЙНА НА БОГА, ПРЕОБРАЗ НА БОЖИЕТО СЛОВО
1. Образуването на дъжда
2. Движението на дъжда
3. Служението на природния дъжд, преобраз на многообразната Божия благодат
Матей 5:43-45 –“Аз ви казвам: Обичайте неприятелите си и молете се за тия, които ви гонят; за да бъдете чада на вашия Отец, Който е на небесата; Защото Той прави слънцето Си да изгрява на злите и на добрите, и дава дъжда на праведните и на неправедните.
Исая 55:10-11 –“Защото, както слиза дъждът и снегът от небето, и не се връща там, но пои земята, И я прави да произраства и да напъпва, Та дава семе на сеяча и хляб на гладния (*ядящия) Така ще бъде словото Ми, което излиза из устата Ми; Не ще се върне при Мене празно, Но ще извърши волята Ми, И ще благоуспее за онова, за което го изпращам.”
ІІ. СНЕГЪТ, ВЕЛИКАТА ТАЙНА НА БОГА, ПРЕОБРАЗ НА БОЖИЕТО СЛОВО
Исая 55:10-11 –“Защото, както слиза дъждът и снегът от небето, и не се връща там, но пои земята, И я прави да произраства и да напъпва, Та дава семе на сеяча и хляб на гладния (*ядящия) Така ще бъде словото Ми, което излиза из устата Ми; Не ще се върне при Мене празно, Но ще извърши волята Ми, И ще благоуспее за онова, за което го изпращам.”
1. Снежинките, преобраз на многообразната Божия благодат
(Учените казват, че милиони снежинки падат от небето на земята
 и гледани под микроскоп, една с една външно не си приличат
  - с изключение на еднаквия им цвят).
2. Нуждата от снега, третият природен дъжд, изпращан от Бога на земята
- Не ранният дъжд
- Не късният дъжд
- Но зимният дъжд - снегът
А. Снегът, е Божията завивка
Той топли земята през зимата.
Б. Снегът е Божият язовир без бетонни стени
Той напоява земята.
(Снегът по планините е Божият резервоар без стени. )
В. Преображението на снега
Когато се разтопи, снегът се превръща на:
-         Извори
-         Реки
-         Езера
(Превръщането на снега в питейна вода )
ІІІ. ПРИРОДНИЯТ ДЪЖД И СНЯГ, ПРЕОБРАЗ НА БОЖИЕТО СЛОВО
Исая 55:10-11 –“Защото, както слиза дъждът и снегът от небето, и не се връща там, но пои земята, И я прави да произраства и да напъпва, Та дава семе на сеяча и хляб на гладния (*ядящия) Така ще бъде словото Ми, което излиза из устата Ми; Не ще се върне при Мене празно, Но ще извърши волята Ми, И ще благоуспее за онова, за което го изпращам.”
Тъй както е нужен дъждът и снегът за природата, така е нужно Божието слово за човешката душа
1. Без дъжд и сняг всичко се напуква и преобръща на пустиня
2. Без Словото Божие:
- Човешката душа се напуква
- Човешкото сърце се напуква
- Човешкият живот се преобръща на пустиня

Проповедта е публикувана в книгата „КАКТО“-2004

Няма коментари: