събота, 28 юни 2014 г.

ГОСПОДНАТА ТРАПЕЗА

СИМВОЛ НА БОЖИЯ МИР

Йоан 14:27 - „Мир ви оставям; Моят мир ви давам; Аз не ви давам, както светът дава. Да се не смущава сърцето ви, нито да се бои.
Ако търсим символа на Христовото тяло и пролятата Му кръв, то този символ е Божият Мир, подарен на човечеството.
I. НУЖДАТА ОТ БОЖИЯ МИР НА ТАЗИ ЗЕМЯ
1. Това е нуждата на малки и големи
2. Това е нуждата на бедни и богати
3. Това е нуждата на слаби и силни
4. Това е нуждата на всеки и на всичко
Нуждаещата се природа от Божия мир
( Исая 11 глава )
II. БЛАГОВЕСТЕНИЯТ МИР НА ЧОВЕЧЕСТВОТО
1. Пророчеството за Христовия Мир
Исая 9:6 -„Защото ни се роди дете, син ни се даде. И управлението ще бъде на рамото му. И името му ще бъде Чудесен, Съветник, Бог Могъщ, Отец на Вечността, Княз на Мира.“
2. Благовестеният Мир чрез Ангелите на Рождество Христово
Лука 2:13-14 -„И внезапно, заедно с ангела се намери множество
небесно воинство, които хвалеха Бога, казвайки: Слава на Бога във висините; И на земята мир между човеците,в които е Неговото благоволение.“
3. Предлаганият Мир от Христа след Неговото Възкресение
Йоан 20:21а, 26 -„И Исус пак им рече: Мир вам!... И подир осем дни учениците му пак бяха вътре, и Тома с тях. Исус дохожда, като беше заключена вратата, застана насред, и рече: Мир вам!“
4. Благовестеният Мир на плачещия Йоан чрез жертвоприношението на Агнеца Господен
Откровение 5:5-6 -„Но един от старците ми каза: "Недей плака; ето, Лъвът, който е от Давидовият корен превъзмогна, за да разгъне книгата и да разпечата нейните седем печата. И видях между престола и четирите живи същества, между тях и старците, че стоеше Агне, като заклано, което имаше седем рога и седем очи, които са седемте Божии Духове, разпратени по цялата земя.“
Днес, към плачещия човек (като апостол Йоан) Божият Ангел се обръща с думите: «Недей плака! Мир вам
III. ПРЕБЪДВАЩИЯТ МИР С НАС
1. Христос обеща, преди да бъде разпнат, че ще бъде с нас
Матей 18:20 -„Защото, дето двама или трима са събрани в мое име, там съм и аз посред тях.“
2. Христос, след като възкръсна, обеща да бъде с нас
Матей 28:20б -„И, ето, аз съм с вас през всичките дни до свършването на века.“ 
Йоан 14:16 –„И Аз ще поискам от Отца, и Той ще ви даде друг Утешител, за да пребъдва с вас до века. Духът на истината, когото светът не може да приеме, защото го не вижда нито го познава. Вие го познавате, защото той пребъдва във вас, и във вас ще бъде.“ 
- Гълъбът – символ на Святия Дух 
- Гълъбът – символ на мира 
3. Христос, нашият Мир, е с нас чрез Господната вечеря (чрез хляба и виното)
Лука 22:18-20 –„защото ви казвам, че няма вече да пия от плода на лозата, докато не дойде Божието царство. И взе хляб, и, като благодари, разчупи го, даде им, и рече: Това е Моето тяло, което за вас се дава; това правете за Мое възпоминание. Така взе и чашата подир вечерята, и рече: Тази чаша е новият завет в Моята кръв, която за вас се пролива.“
Откровение 19:9 –„И каза ми: Напиши: Блажени тия, които са призвани на сватбената вечеря на Агнето. И казва ми: Тия думи са истинни Божии думи.“
Йоан 14: 27 –„Мир ви оставям; Моя мир ви давам; Аз не ви давам както светът дава. Да се не смущава сърцето ви, нито да се бои.“

Няма коментари: