събота, 4 февруари 2012 г.

ЗАСТЪПНИЧЕСКАТА МОЛИТВА НА ХРИСТА

ЗА БОГОЧОВЕШКОТО ЕДИНСТВО

Йоан 17:21-23 – “Да бъдат всички едно, както Ти, Отче, си в Мене и Аз в Тебе, тъй и те да бъдат в нас, за да повярва светът, че Ти си Ме пратил. И славата, която Ти Ми даде, аз я дадох на тях, за да бъдат едно, както и Ние сме едно; Аз в тях, и Ти в мене, за да бъдат съвършени в единство; за да познае светът, че Ти си Ме пратил, и си възлюбил тях, както си възлюбил и Мене.”
I. РАЗДЕЛЕНИЕТО – БЕЛЕГЪТ НА ПОСЛЕДНОТО ВРЕМЕ
1. Пророчеството на Христа за разделението в последното време – причината за Неговата застъпническа молитва
Лука 12:52-53 – “Защото от сега нататък петима в една къща ще бъдат разделени, трима против двама и двама против трима. Ще се разделят баща против син, и син против баща; майка против дъщеря, и дъщеря против май-ка; свекърва против снаха, и снаха против свекърва.”
2. Предупреждението на Христа за опасността, поради разделението
Марк 3:24-25 – “Ако едно царство се раздели против себе си, това царство не може да устои. И ако един дом се раздели против себе си, тоя дом не ще може да устои.”
A. Опасността, поради разделението на царството
Б. Опасността, поради разделения дом
B. Опасността, поради разделената Църква
1Коринтяни 1:10-13 –“Моля ви се, братя, за името на нашия Господ Исус Христос, всички да говорите в съгласие, и да няма раздори между вас, но да бъдете съвършено съединени в един ум и в една мисъл. Защото някои от Хлоините домашни ми явиха за вас, братя мои, че между вас имало разпри. С това искам да кажа, че всеки от вас дума: Аз съм Павлов; а аз Аполосов; А аз Кифов; А пък аз Христов. Нима се е разделил Христос? Павел ли се разпна за вас? Или в Павловото име се кръстихте?”
[Целта на дявола е: “Разделяй и владей!”]
II. ПРИМЕРЪТ ИЛИ МОДЕЛЪТ НА ЕДИНСТВОТО В ЦЪРКВАТА, ТЪРСЕНО В ЗАСТЪПНИЧЕСКАТА МОЛИТВА НА ХРИСТА
Йоан 17:21-23 – “Да бъдат всички едно, както Ти, Отче, си в Мене и Аз в Тебе, тъй и те да бъдат в нас, за да повярва светът, че Ти си Ме пратил. И славата, която Ти Ми даде, аз я дадох на тях, за да бъдат едно, както и Ние сме едно; Аз в тях, и Ти в мене, за да бъдат съвършени в единство; за да познае светът, че Ти си Ме пратил, и си възлюбил тях, както си възлюбил и Мене.”
[Христос не само се моли за това единство, но Той спомена модела, по който да бъде изработено това единство.]
1. Молитвата за настоящото и бъдещото единство
Йоан 17:20 – “И не само за тях се моля, но и за ония, които биха повярвали в Мене чрез тяхното учение.”
А. “Не само за тях се моля”
Б. “Но и за ония, които биха повярвали”
2. Единството на Църквата по примера на Божието Триединство
3. Единството на Църквата по примера на човешкото тяло
1Коринтяни 12:12-27 – “Защото, както тялото е едно, а има много части, и всичките части на тялото, ако и да са много, пак са едно тяло, така е и Христос. Защото ние всички, било юдеи или гърци, било роби или свободни, се кръстихме в един Дух да съставляваме едно тяло, и всички от един Дух се напоихме. Защото тялото не се състои от една част, а от много. Ако речеше ногата: Понеже не съм ръка, не съм от тялото, това не я прави да не е от тялото. И ако рече ухото: Понеже не съм око, не съм от тялото, това не го прави да не е от тялото. Ако цялото тяло беше око, где щеше да е слухът? Ако цялото беше слух, где щеше да е обонянието? Но сега Бог е поставил частите, всяка една от тях, в тялото, както му е било угодно. Пак, ако те бяха всички една част, где щеше да е тялото? Но сега те са много части, а едно тяло. И окото не може да рече на ръката: Не ми трябваш; или пък главата на нозете: Не сте ми потребни. Напротив, тия части на тялото, които се виждат да са по-слаби, са необходими; и тия части на тялото, които ни се виждат по-малко честни, тях обличаме с повече почит; и неблагоприличните ни части получават най-голямо благоприличие. А благоприличните ни части нямат нужда от това. Но Бог е сглобил тялото така, че е дал по-голяма почит на оная част, която не я притежава; за да няма раздор в тялото, но частите му да се грижат еднакво една за друга. И ако страда една част, всичките части страдат с нея; или ако се слави една част, всичките части се радват заедно с нея. А вие сте Христово тяло, и по отделно части от Него.”
А. Когато една част служи, тя служи на цялото тяло
Б. Когато една част боледува, всички части страдат
В. Когато една част се прославя, всички части се радват
Така ли е и с нас?!
III. НУЖДАТА ОТ ЕДИНСТВО НА ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА
Йоан 17:21 – “Да бъдат всички едно, както Ти, Отче, Си в Мене и Аз в Тебе, тъй и те да бъдат в Нас, за да повярва светът, че Ти Си Ме пратил.”
1. Единството на Църквата – белегът за разпознаване на Великото Божество
2. Единството на Църквата – белегът за разпознаване на нейната любов
А. Ако човек изпусне нещо върху крака си и го удари, сърди ли се кракът и напуска ли тялото? Не!
Б. Ако човек от невнимание се пореже, наранената ръка сърди ли се на другата, и напуска ли тялото? Не!
3. Единството на Църквата – белегът за разпознаване на нейния простителен дух
Без простителния дух на Христа, не можем да имаме единство!
4. Единството на Църквата – белегът на нейната пожертвователност
Без пожертвователния дух, не може да има единство!
IV. УСЛОВИЕТО ЗА ПОСТИГАНЕ НА ЕДИНСТВО – ТЪРСЕНО ЧРЕЗ ЗАСТЪПНИЧЕСКАТА МОЛИТВА
1. Постигане на единството
A. Не чрез военна мощ
Б. Не чрез насилие
B. Не чрез поробване
2. Постигане на единството чрез истинската Лоза
Йоан 15:1-5 – “Аз съм истинската лоза, и Отец ми е земледелецът. Всяка пръчка в Мене, която не дава плод, Той я отрязва; и всяка що дава плод, очиства я, за да дава повече плод. Вие сте вече чисти чрез учението, което ви говорих. Пребъдвайте в Мене, и Аз във вас. Както пръчката не може да даде плод от самосебе си, ако не остане на лозата, така и вие не можете, ако не пребъдете в Мене. Аз съм лозата, вие сте пръчките; който пребъдва в Мене, и Аз в него, той дава много плод; защото отделени от Мене, не можете да сторите нищо.”
Вън от истинската Лоза, преобраз на Христа, няма единство!
3. Единството чрез Добрия Пастир.
Йоан 10:14 – “Аз съм добрият пастир, и познавам Моите, и Моите Мене познават.”
[Вън от кошарата на Добрия Пастир, преобраз на Христа, няма единство!]
4. Единството по примера на квачката и нейните крила
Лука 13:34 – “Ерусалиме! Ерусалиме! Ти, който избиваш пророците, и с камъни убиваш пратените до тебе, колко пъти съм искал да събера твоите чада, както кокошка прибира пилците си под крилете си, но не искахте!”
[Вън от крилото на квачката, преобраз на Христа, няма единство за Църквата!]
A. Един Бог
Б. Едно кръщение
B. Една вяра
Г. Една любов
Д. Единомислие – един ум
Е. Едно видение
Ж. Един път

Няма коментари: