неделя, 20 март 2011 г.

ХЪЛМЪТ НА ОЖИВОТВОРЕНАТА ЕНЕРГИЯ


Псалми 121:1 –“Песен на възкачванията. Издигам очите си към хълмовете, От гдето иде помощта ми.”
 I. ТЪРСЕНАТА ЕНЕРГИЯ ОТ ПРИРОДАТА – ИЗМАМЛИВАТА НАДЕЖДА НА ЧОВЕКА
Търсената енергия чрез боговете на суеверието
1. Търсената енергия от планините, погрешната надежда на човека
Йоан 4:21-22а –“Казва й Исус: Жено вярвай Ме, че иде час, когато нито само в тоя хълм, нито в Ерусалим ще се покланяте на Отца. Вие се покланяте на онова, което не знаете; ние се покланяме на онова, което знаем...”
2. Търсената надежда във водните извори, погрешната надежда на човека
Йоан 4:12-14а –“Нима си по-голям от баща ни Якова, който ни е дал кладенеца, и сам той е пил от него, и чадата му, и добитъкът му Исус в отговор й каза: Всеки, който пие от тая вода, пак ще ожаднее; а който пие от водата, която Аз ще му дам, няма да ожаднее до века;?”
3. Търсената енергия в в неодушевените камъни, погрешната надежда на човек
Исая 37:19 –“и хвърлиха в огън боговете им, защото не бяха богове, но дело на човешки ръце, дървета и камъни; затова ги погубиха.”
II. ХАРАКТЕРЪТ НА ЕНЕРГИЙНИЯ ХЪЛМ, ХЪЛМЪТ НА ПОМОЩТА 
Псалми 121:1 –“Песен на възкачванията. Издигам очите си към хълмовете, От гдето иде помощта ми.”
1. Търсената духовна помощ от хълма на надеждата
Матей 7:24-25 –“И тъй, всеки, който чуе тия Мои думи и ги изпълнява, ще се оприличи на разумен човек, който е построил къщата си на канара; и заваля дъждът, придойдоха реките, духнаха ветровете, и устремиха се върху тая къща; но тя не падна, защото бе основана на канара.”
 2. Търсената физическа помощ от хълма на надеждата
Йоан 11: 21-22 –“Тогава Марта рече на Исуса: Господи, да беше Ти тука, не щеше да умре брат ми. Но и сега зная, че каквото и да поискаш от Бога, Бог ще Ти даде."
Ефесяни 3:20 -"А на Този, Който, според действуващата в нас сила, може да направи несравнено повече, отколкото искаме или мислим, на Него да бъде слава в църквата и в Христа Исуса във всичките родове от века до века. Амин."
 3. Търсената икономическа помощ от хълма на надеждата
Псалми 121:1 –“Песен на възкачванията. Издигам очите си към хълмовете, От гдето иде помощта ми.”
Псалми 37:25 –“Млад бях, ето, остарях, Но не съм видял праведният оставен, Нито потомството му да проси хляб.”
 Филипяни 4:19 –“А моят Бог ще снабди всяка ваша нужда според Своето богатство в слава в Христа Исуса.”
 Матей 6:25, 33 –“Затова ви казвам: Не се безпокойте за живота си, какво ще ядете или какво ще пиете, нито за тялото си, какво ще облечете. Не е ли животът повече от храната, и тялото от облеклото?... Но първо търсете Неговото царство и Неговата правда; и всичко това ще ви се прибави.”
 III. СИЛАТА НА ЕНЕРГИЙНИЯ ХЪЛМ, ХЪЛМЪТ НА ПОМОЩТА
1. Хълмът, наречен Синайска планина
2. Хълмът, наречен Планината на преображението
3. Хълмът, наречен Голгота
1 Коринтяни 1:18 –“Защото словото на кръста е безумие за тия, които погиват; а за нас, които се спасяваме, то е Божия сила.”
 4. Където е Живият Бог, там е живата енергия
Изход 3 1-5 –“А Моисей пасеше овците на тъста си Иотора, мадиамския жрец; и като докара овците в задната страна на пустинята, дойде на Божията планина Хорив. И ангел Господен му се яви в огнен пламък изсред една къпина; и Моисей погледна, и ето къпината гореше в огън, а къпината не изгаряше. И Моисей си рече: Да свърна и да прегледам това велико явление, защо къпината не изгаря. А като видя Господ, че свърна да прегледа, Бог го извика изсред къпината и рече: Моисее, Моисее! И той каза: Ето ме. И рече: Да се не приближиш тука; изуй обущата от нозете си, защото мястото, на което стоиш, е света земя.”
5.Христос, енергийният източник на Християнина
Йоан 8:12 –“Тогава Исус пак им говори, казвайки: Аз съм светлината на света; който Ме следва няма да ходи в тъмнината, но ще има светлината на живота.”

Няма коментари: