вторник, 20 януари 2009 г.

ХРИСТИЯНИН - КАКВО Е ТОВА

Йоан 15:1-5 –“Аз съм истинската лоза, и Отец ми е земеделецът. Всяка пръчка в Мене, която не дава плод, Той я отрязва; и всяка що дава плод, очистя я, за да дава повече плод. Вие сте вече чисти чрез учението, което ви говорих. Пребъдвайте в Мене, и Аз във вас. Както пръчката не може да даде плод от самосебе си, ако не остане на лозата, така и вие не можете, ако не пребъдете в Мене. Аз съм лозата, вие сте пръчките; който пребъдва в Мене, и Аз в него, той дава много плод; защото отделени от Мене, не можете да сторите нищо.”
Въплощението на Бог в човешка плът
Бог с нас
Бог чрез нас

І. ХРИСТИЯНИН, КАКВО Е ТОВА - 
НОВОРОЖДЕНИЕТО, БЕЛЕГЪТ НА ХРИСТИЯНИНА

Йоан 3:3-5 –“ Исус в отговор му рече: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой отгоре (*изново), не може да види Божието царство. Исус в отговор му рече: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой отгоре (*изново), не може да види Божието царство. Никодим му казва: Как може стар човек да се роди? Може ли втори път да влезе в утробата на майка си и да се роди? Исус отговори: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой от вода и Дух , не може да влезе в Божието царство.”
1.Християнин не е този, който, като бебе е бил кръстен, а е приел кръщението, като осъзнал се вече човек
2. Номиналните Християни искат религия или Християнство, което изисква от тях да отидат само три пъти през живота си на Църква:
А. Като се родят – някой са ги кръсти
Б. Когато се оженят – някой да ги венчее
В. Когато умрат – някой да ги погребе
3. Християнин е, не този, който по насилствен начин приеме Христа, а чрез Новорождението
Йоан 3:3-5 –“ Исус в отговор му рече: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой отгоре (*изново), не може да види Божието царство. Исус в отговор му рече: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой отгоре (*изново), не може да види Божието царство. Никодим му казва: Как може стар човек да се роди? Може ли втори път да влезе в утробата на майка си и да се роди? Исус отговори: Истина, истина ти казвам, ако се не роди някой от вода и Дух , не може да влезе в Божието царство.”

ІІ. ХРИСТИЯНИН, КАКВО Е ТОВА -
КРЪЩЕНИЕТО НА ХРИСТИЯНИНА

Матей 3:11 –“Аз ви кръщавам с вода за покаяние; а Оня, Който иде след мене, е по-силен от мене, Комуто не съм дстен да поднеса обущата, Той ще ви кръсти със Святия Дух и с огън.”
1. Обещаното от Бога кръщение
Иоил 3:27-32а –“ И ще познаете, че аз съм всред Израиля, и че съм Господ вашият Бог, и че няма друг; И людете Ми няма никога да се посрамят. И след това ще излея Духа Си на всяка твар; И синовете ви и дъщерите ви ще пророкуват; Старците ви ще виждат сънища; Юношите ви ще виждат видения. Още и на слугите и на слугините ще изливам Духа Си в ония дни. И ще покажа чудеса на небето и на земята – кръв, огън и стълбове от дим. Слънцето ще се обърне в тъмнина, И луната в кръв, преди да дойде великият и страшен ден Господен. И всеки, който призове името Господно ще се избави.”
2. Изявеното чрез Христа кръщение
Матей 3:13-17 –“Тогава идва Исус от Галилея на Иордан при Иоана, за да се кръсти от него. А Иоан Го възпираше, казвайки: Аз имам нужда да се кръстя от Тебе, и Ти ли идеш при мене? А Исус в отговор Му рече: Остави Ме сега, защото така ни е прилично да изпълним всичко що е право. Тогава Иоан Го остави. И като се кръсти, Исус веднага излезе от водата; и, ето, отвориха Му се небесата, и видя Божият Дух, че слиза като гълъб и се спускаше на Него; и ето глас от небесата, който казваше: Този е възлюбеният Ми Син, в Когото е Моето благоволение”3. Пророчеството за новото кръщение
А. Водното кръщение
Матей 3:11 –“ Аз ви кръщавам с вода за покаяние; а Оня, Който иде след мене, е по-силен от мене, Комуто не съм дстен да поднеса обущата, Той ще ви кръсти със Святия Дух и с огън”
Б. Кръщението в Святия Дух
Йоан 14:15-18, 16:7 –“ Ако Ме любите, ще пазите Моите заповеди. И Аз ще поискам от Отца, и Той ще ви даде друг Утешител, за да пребъдва с вас до века. Духът на истината, когото светът не може да приеме, защото го не вижда, нито го познава. Вие го познавате, защото Той пребъдва във вас, и във вас ще бъде. Няма да ви оставя сираци; ще дойда при вас… Обаче Аз ви казвам истината, за вас е по-добре да отида Аз, защото, ако не отида, Утешителят няма да дойде на вас; но ако отида, щи ви го изпратя.”
Д.А.1:5 –“Защото Иоан е кръщавал с вода; а вие ще бъдете кръстени със Святия Дух не след много дни.”
В. Кръщението в Исусовото име
Д.А.2:38-39 –“ А Петър им рече: Покайте се, и всеки от вас нека се кръсти в името Исус Христово за прощение на греховете ви; и ще приемете тоя дар, Святия Дух.” 
Д.А.2:39 -"Защото на вас е обещанието и на чадата ви, и на всички далечни, колкото Господ, нашият Бог, ще призове при Себе Си.”
Кръщение в Исусовото име означава, да бъдеш, като Исуса

ІІІ. ХРИСТИЯНИН, КАКВО Е ТОВА -
ХРИСТИЯНИН ОЗНАЧАВА СЛУЖЕНИЕ
Йоан 15:16 –“ Вие не избрахте Мене, но Аз избрах вас, и ви определих да навлезете в света и да принасяте плод и плодът ви да бъде траен; та каквото и да поискате от Отца в Мое име, да ви даде.”

Служението, белегът на Християнина чрез:
1. Солта
2. Светлината
3. Вярата
4. Надеждата
5. Любовта
6. Пребъдването
7. Силата

ІV. ХРИСТИЯНСТВО, КАКВО Е ТОВА -
ХРИСТИЯНИН ОЗНАЧАВА СИЛА
Д.А.1:8 –“Но ще приемете сила, когато дойде върху вас Святият Дух, и ще бъдете свидетели за Мене, както в Ерусалим, тъй и в цяла Юдея и Самария, и до края на земята.”

1. Сила да се противопостави на греха
2. Сила да изцерява
3. Сила да проповядва
4. Сила да претърпява
5. Сила да прощава
6. Сила да се радва
7. Сила да жертва
8. Сила да се съпротивява на дявола

Няма коментари: