петък, 6 юни 2008 г.

АЗ БЯХ ЗАБРАВИЛ

НЕОПРАВДАНОТО ИЗВИНЕНИЕ

Ис.1:3-4 –“Волът познава стопанина си, И оселът яслите на господаря си; Но Израил не знае. Людете Ми не разсъждават. Уви, грешни народе, люде натоварени с беззаконие, Роде на злодейци, чада, които постъпвате разтлено! Оставиха Господа, Презряха Светия Израилев, Отделиха се и се върнаха назад.”

Човекът по природа (без изключение кой е той), лесно забравя добрите неща, а в замяна на това дълго помни лошите неща.
I. ПРИЧИНАТА ЗА ЗАБРАВАТА НА ЧОВЕКА

Болестта, чийто симптом е проблем с паметта, се нарича атеросклероза. Болният от тази болест забравя лесно.
Духовната забрава се дължи на една друга болест, наречена «грях».

1. Грижите, причината за забравата на човека
Мт.13:22 –“А посеяното между тръните е оня, който чува словото; но светските грижи и примамката на богатството заглушават словото, той става безплоден.”

2. Липсата на любов, причината за забравата
Любовта е, която стимулира паметта на човека
Има оправдание, ако не сме съвършени
1Йн.1:10 -“Ако речем, че не сме съгрешили, правим Бога лъжец, и Неговото слово не е в нас.”
Но няма оправдание, ако не сме любвеобилни
Липсата на любов, причината съпругът да забрави:
- съпругата си
- децата си
- задълженията си в семейството
- родителите си

3. Необходимостта от проверка паметта на шофьорите
Човек лесно забравя какво означава даден знак или правило. А колата се движи много бързо и това може да стане причина за катастрофа.

4. Неоправданото извинение:"Ох! Аз бях забравил."

II. ЗАБРАВЕНИЯТ ДЪЛГ

1. Забравената благодат
А. Забравеният Създател
Б. Забравената любов
В. Забравеното трапеза
Г. Забравената кошара - Църквата
Д. Забравената неделя

2. Забравеният дълг към Бога
А. Забравеното хваление
Б. Забравеното благодарение
В. Забравеното жертвоприношение
Г. Забравената почивка
- Когато забравиш Господа, забравяш всичко добро
- Когато възпоменеш Господа, възпоменаваш себе си

3. Забравеният дълг към ближния
Лк.6:31 -“И както желаете да правят човеците на вас, така и вие правете на тях.”

5. Неоправданото извинение:"Ох!Аз бях забравил."

III. ЗАБРАВЕНАТА ВЕЧНОСТ
Ис.1:3-4 –“Волът познава стопанина си, И оселът яслите на господаря си; Но Израил не знае. Людете Ми не разсъждават. Уви, грешни народе, люде натоварени с беззаконие, Роде на злодейци, чада, които постъпвате разтлено! Оставиха Господа, Презряха Светия Израилев, Отделиха се и се върнаха назад.”

1. Забравената поканата за вечността
Пример със забравената покана за сватбата
2. Забравеното време за отлитането във вечността
Пример със забравеното разписание за самолета, причина за изпускане на полета.

IV. СЪВЕТЪТ ДО ЗАБРАВЛИВИТЕ
Пример: Връзването на конец на пръста или на ръката на човек, за да помни дадено нещо.

Пример: След пристигането ми в непознат далечен град, където трябваше да търся един познат, установих, че съм забравил адреса му. Помнех само името му. По името чрез телефонната книга успях да намеря адреса на човека. За нас тази "телефонна книга" е Библията.
Трябва да помним само Името на Този, който казва:"Нежна майка може да забрави чадото си. Аз обаче,тебе не!"

V. ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО ДО ЗАБРАВЛИВИТЕ

Вт.4:23-24 -“но да умра в тая земя; аз няма да премина Иордан; а вие ще преминете и ще завладеете оная добра земя. Внимавайте на себе си да не забравяте завета, който Господ вашият Бог направи с вас, да не би да си правите идол, подобие на нещо, което Господ твоят Бог ти е запретил;”

Няма коментари: