вторник, 25 юни 2024 г.

ДА НЕ КАЖЕШ В СЪРЦЕТО СИ

2 Петрово 3:3-4, 8-10 –„Преди всичко знайте това, че в последните дни ще дойдат подиграватели, които с подигравките си ще ходят по своите страсти и ще казват: Где е обещаното Му пришествие? защото, откак са се поминали бащите ни всичко си стои така както от началото на създанието... Още и това нещо да не забравяте, възлюбени, че за Господа един ден е като хиляда години, и хиляда години като един ден. Господ не забавя това, което е обещал, според както някои смятат бавенето, но заради вас търпи за дълго време; понеже не иска да погинат някои, но всички да дойдат на покаяние. А Господният ден ще дойде като крадец, когато небето ще премине с бучение, а стихиите нажежени ще се стопят, и земята и каквото се е вършило по нея ще изчезнат.“

Ø Човек да не каже в сърцето си дума против Господа

І. ЧОВЕК ДА НЕ КАЖЕ, ЧЕ НЯМА БОГ

Псалми 53:1 –„Безумният рече в сърцето си: Няма Бог. Поквариха се и сториха гнусно беззаконие; Няма кой да прави добро.“

Псалми 19:1-3 –„За първия певец. Давидов псалом. Небесата разказват славата Божия, И просторът известява делото на ръцете Му. Ден на ден казва слово; И нощ на нощ изявява знание. Без говорене, без думи, Без да се чуе гласът им,“

Матей 2:2 –„И казаха: Где е Юдейският цар, който се е родил? защото видяхме звездата му на изток, и дойдохме да му се поклоним.“

ІІ. ЧОВЕК ДА НЕ КАЖЕ: ГОСПОД НЕ ВИЖДА

Йоан 1:47-48 –„Исус видя Натанаила да дохожда към Него, и казва за него: Ето истински израилтянин, у когото няма лукавщина. Натанаил му каза: Отгде ме познаваш? Исус в отговор му рече: Преди да те повика Филип, видях те като беше под смоковницата.“

Псалми 139:16 –„Твоите очи видяха необразуваното ми вещество; И в твоята книга бяха записани Всичките ми определени дни, Докато още не съществуваше ни един от тях.“

Битие 16:13-14а –„Тогава Агар даде на Господа, Който й говореше, това име: Ти си Бог, Който вижда; защото рече: Не видях ли аз тук Онзи, Който ме вижда? Затова, тоя кладенец се наименува Вир-лахай-рои*;…“
*Вир-лахай-рои - Кладенец на Живия, Който ме вижда“

ІІІ. ЧОВЕК ДА НЕ КАЖЕ: ГОСПОД НЕ ЧУВА

Псалми 94:8-9 –„Разсъдете, вие безумни между людете! Вие глупави, кога ще поумнеете? - Оня, Който е поставил ухото, не чува ли? Който е създал окото, не вижда ли?“

Второзаконие 1:34 –„А Господ чу гласа на думите ви, и като се разгневи закле се, казвайки:“

ІV. ЧОВЕК ДА НЕ КАЖЕ: ПОГИВАМЕ, ПОРАДИ БОЖИЕТО БЕЗГРИЖИЕ

1.    Господ може да преобрази грешника

2.    Господ може да изцели болния

3.    Господ може да избавя несправедливо угнетявани

4.    Господ може да нахрани гладния

5.    Господ може да напои жадния

6.    Господ може да облече голия

7.    Господ може да обуе босия

8.    Господ може да спре бягащия и пр.

Второзаконие 32:39 –„Вижте сега, че Аз съм Аз, И освен Мене няма Бог; Аз убивам и Аз съживявам, Аз наранявам и Аз изцелявам; И няма кой да избавя от ръката Ми.“

V. ЧОВЕК ДА НЕ КАЖЕ: БОГ НЕ ЗНАЕ

В този дух ние пеем една евангелска песен:

ü По име знае Господ възлюбените вси

ü От всеки род и племе

ü Той свои чада знай

1.    Бог е Всезнаещ

Псалми 139:4 –„Защото докато думата не е още на езика ми, Ето, Господи, Ти я знаеш цяла.“

ü Бог знае думите на езика ни


2.    Бог знае числото на космите на главата ни

Матей 10:30 –„А вам и космите на главата са всички преброени.“


3.    Бог знае богатството ни и парите ни в джоба

Марк 11:2 –„Идете в селото, което е на среща ви, и щом влезете в него, ще намерите вързано осле, което никой човек не е още възсядал; отвържете го и го докарайте.“

Лука 22:10-13 –„ А той им рече: Ето, като влезете в града, ще ви срещне човек, който носи стомна с вода; идете подир него в къщата, в която влезе, и речете на стопанина на къщата: Учителят ти казва: Где е приемната стая, в която ще ям пасхата с учениците Си? И той ще ви посочи голяма горна стая, постлана; там пригответе. И като отидоха, намериха както им беше казал; и приготвиха пасхата.“

Матей 17:27 –„Но, за да не ги съблазним, иди на езерото, хвърли въдица, и измъкни рибата, която първо се закачи, и като разтвориш устата й ще намериш един статир; вземи го и дай им го за Мене и за тебе.“

VІ. ЧОВЕК ДА НЕ КАЖЕ: БОГ НЯМА ДА ДОЙДЕ

2 Петрово 3:3-4; 8-10 –„Преди всичко знайте това, че в последните дни ще дойдат подиграватели, които с подигравките си ще ходят по своите страсти и ще казват: Где е обещаното Му пришествие? защото, откак са се поминали бащите ни всичко си стои така както от началото на създанието… Още и това нещо да не забравяте, възлюбени, че за Господа един ден е като хиляда години, и хиляда години като един ден. Господ не забавя това, което е обещал, според както някои смятат бавенето, но заради вас търпи за дълго време; понеже не иска да погинат някои, но всички да дойдат на покаяние. А Господният ден ще дойде като крадец, когато небето ще премине с бучение, а стихиите нажежени ще се стопят, и земята и каквото се е вършило по нея ще изчезнат.“


Няма коментари: