петък, 28 юли 2023 г.

ПО-БЯЛ ОТ СНЯГ, ЖЕЛАЕШ ЛИ ТИ?

Исая 1:18 -„Елате сега, за да разискваме - казва Господ, - макар да са греховете ви като мораво, ще станат бели като сняг; макар да са червени, като пурпур, ще станат като бяла вълна.“*
Матей 11:28 -„Елате при Мене всички, отрудени и обременени, и Аз ще ви успокоя.

І. Божията духовна покана
към създадения от бога човек

1.    Откровението за създадения от Бога човек

Битие 1:26 -„И Бог каза: Да създадем човека по Нашия образ, по Нашата прилика (Наше подобие); и нека владее над морските риби, над небесните птици, над добитъка, над цялата земя и над всяко влечуго (животно, което пълзи) по земята.“

2.    Откровението за търсения от Бога Спасител

Исая 6:8 -„После чух гласа на Господа, който казваше: Кого да пратя? И кой ще отиде за Нас? Тогава рекох: Ето ме, изпрати мене.“

3.    Откровението за Божия зов до обременениете
Матей 11:28 -„Елате при Мене всички, отрудени и обременени, и Аз ще ви успокоя. 

ІІ. ИЗПОВЕДТА ЗА НУЖДАТА ОТ ДУХОВНАТА ЧИСТОТА
Исая 1:18 -„Елате сега, за да разискваме - казва Господ, - макар да са греховете ви като мораво, ще станат бели като сняг; макар да са червени, като пурпур, ще станат като бяла вълна.“
* 

ІІІ. ИЗПОВЕДТА ЗА КАЕЩИЯ СЕ ПРЕД БОГА ЧОВЕК
Псалми 51:7 -„Поръси ме с исоп, и ще бъда чист; Измий ме, и ще стана по-бял от сняг.“ 

ІV. ПРИЛИКАТА НА ДУХОВНАТА ЧИСТОТА С БЕЛИЯ СНЯГ
Спомен от моя живот: Веднъж бях в гората и трябваше да прекарам нощта в балкана. Изведнъж заваля силен сняг.
Преди това гората беше шарена. Имаше големи и малки дървета. Някои дървета бяха криви, други обгорени (може би от пожар или от мълния)...Но, щом като заваля снегът, и покри гората, дърветата станаха еднакви.
Точно това става с белотата на духовния сняг.
 

V. ОТКРОВЕНИЕТО ЧРЕЗ ПРОРОК ДАНИИЛ
ЗА ДУХОВНАТА ПАНОРАМА ВЪВ ВЕЧНОСТТА

Даниил 7:9-10 -„Гледах, докато се положиха престоли, и Древният по дни седна, Чието облекло беше бяло като сняг и космите на главата Му - като чиста вълна, престолът Му - огнени пламъци, и колелата Му - пламтящ огън. Огнена река излизаше и течеше пред Него; милион служители Му слугуваха, и милиарди по милиарди стояха пред Него; съдилището се откри и книгите се отвориха.“ 

VІ. ОТКРОВЕНИЕТО ЗА ДУХОВНОТО ВЪЗКРЕСЕНСКО ОБЛЕКЛО НА НОВОРОДЕНИТЕ

Откровение 7:13-17 -„Тогава един от старейшините (старците) проговори, като ми каза: Тези облечените в бели дрехи, кои са? И откъде са дошли? И казах му: Господине мой, ти знаеш. А той ми каза: Това са онези, които идат от голямата скръб; и са опрали дрехите си, и са ги избелили в кръвта на Агнето. Затова са пред престола на Бога и Му служат денем и нощем в Неговия храм; и Седящият на престола ще разпростре скинията Си върху тях.“
Винаги съм се питал, защо дъждът през лятото замръзва и се преобръща на ледена градушка, а през зимата - на бели снежинки.
А духовният сняг, и лете, и зиме е един и същ.
Псалми 51:7 -„Поръси ме с исоп, и ще бъда чист; Измий ме, и ще стана по-бял от сняг.“

 

 

 

 

 

Няма коментари: