четвъртък, 5 януари 2023 г.

ПРИЯТЕЛИТЕ, ВРАГОВЕТЕ НА ПРОРОКА

Еремия 20:10-15 –„Защото чух клевета от мнозина; навсякъде е трепет; Обвинявайте! и ние ще го обвиним, - Думат всички, с които аз живеех в мир, Които гледат да се спъна, - Може би той ще се помами в някаква погрешка, Та ще надмогнем над него и ще си му отмъстим. Но Господ е с мене като мощен и страшен защитник; Затова гонителите ми ще се спънат И не ще надмогнат; Те ще се посрамят много, защото не постъпиха разумно; Срамът им ще бъде вечен, няма да се забрави. Но, Господи на Силите, Който изпитваш праведния, И гледаш вътрешностите на сърцето, Нека видя Твоето въздаяние върху тях, Защото на Тебе поверих делото си. Пейте Господу, хвалете Господа; Защото избави душата на немотния от ръката на злодейците. Проклет да бъде денят, в който се родих; Да не бъде благословен денят, в който ме роди майка ми, Проклет да бъде човекът, който извести на баща ми, Казвайки: Роди ти се мъжко дете, - И с това се зарадва много;“ 

Желая да потвърдя верността на прочетения текст от Божието Слово, върху което ще размишляваме, като към тези думи, още в уводните си мисли прибавя думите на пророческото слово, записано в
Псалми 55:13 -
„Но ти, човек равен на мене, Другар мой, и мой близък приятел...“
Към тези думи желая да прибавя следните мисли:

І. На тебе, ГОСПОДИ, поверих СЪРЦЕТО СИ

ІІ. НА ТЕБЕ ПОВЕРИХ ЖИВОТА СИ

ІІІ. НА ТЕБЕ ПОВЕРИХ ОБРАЗОВАНИЕТО СИ

ІV. НА ТЕБЕ ПОВЕРИХ ДОМА СИ

V. НА ТЕБЕ ПОВЕРИХ ИМОТА СИ

VІ. НА ТЕБЕ ПОВЕРИХ ТАЛАНТА СИ

През 1958 г. аз построих (създадох) първата лека кола в България. В София, Министерството не знаеше как да я зарегистрира и затова ми дадоха номера на Сатана 666(+9)*. Аз им казах, че, ако номерът на Сатана е 666 и ме носи на гърба си, в служба на Бога, аз нямам нищо против с този номер да карам колата си. И с този номер 666 я карах в служба на Бога.

VІІ. ПРОРОКЪТ КАЗВА, НО ЩЕ КАЖЕШ ЛИ И ТИ:
„защото на теб
Е ПОВЕРИХ ДЕЛОТО СИ“

(Еремия 20:12б )

VІІІ. ПОСЛЕДНАТА ИЗПОВЕД НА ПРОРОКА

Еремия 20:10 –„Защото чух клевета от мнозина; навсякъде е трепет; Обвинявайте! и ние ще го обвиним, - Думат всички, с които аз живеех в мир, Които гледат да се спъна, - Може би той ще се помами в някаква погрешка, Та ще надмогнем над него и ще си му отмъстим.“

ІХ. ВЯРАТА НА ПРОРОКА
Еремия 20:11 –„Но Господ е с мене като мощен и страшен защитник; Затова гонителите ми ще се спънат И не ще надмогнат; Те ще се посрамят много, защото не постъпиха разумно; Срамът им ще бъде вечен, няма да се забрави.“

(*В документалната си книга П-р Банков публикува снимка на колата.
На нея  която ясно се вижда номера й.)

Няма коментари: