неделя, 6 октомври 2019 г.

НОВАТА УЧЕБНА ГОДИНА


Псалми 1:1-3 -„Блажен оня човек, който не ходи по съвета на нечестивите, и в пътя на грешните не стои, и в събранието на присмивателите не седи. Но се наслаждава в закона на Господа, и в Неговия закон се поучава ден и нощ. Ще бъде, като дърво, посадено при потоци води, което дава плода си на времето си, ието листо не повяхнува. Във всичко, що върши ще благоуспява.“
I. ПРИГОТОВЛЕНИЕТО ЗА НОВАТА УЧЕБНА ГОДИНА
1. Дрехите на ученика
2. Обувките на ученика
3. Книгите на ученика
4. Чантата на ученика
5. Класната стая на ученика
6. Учителят на ученика
II. ВЪЛНЕНИЕТО ПРЕДИ, ПРЕЗ И В КРАЯ НА НОВАТА УЧЕБНА ГОДИНА
1.     Вълнува се ученикът - причината за всички вълнения, свързани с Новата учебна година:
Ø Лични вълнения
Ø Семейни вълнения
Ø Национални вълнения
2.     Вълнуват се родителите
Няма семейство в България и по света, което, ако не - пряко, то – косвено, да не е засегнато от треската, наречена "Новата учебна година."
3.     Вълнуват се учителите
4.     Вълнуват се държавниците
III. БЛАГОСЛОВЕНИЕТО НА НОВАТА УЧЕБНА ГОДИНА
1.     Благословението на учениците от Бога
Матей 19:14 -„Но Исус рече: Оставете дечицата, и не ги възпирайте, та да дойдат при Мене, защото на такива е небесното царство.“
2.     Благословението на учителите
3.     Благословението на родителите
4.     Нуждата от Божието благословение на училищната дейност
А. Училището не е само наука
Б. Училището оформя характера на детето
В. В училището се изграждат нравите, обичаите, поведението на детето
Г. Училището учи детето, как правилно да избира помежду светлината и тъмнината, помежду доброто и злото
Д. Борбата помежду учителя и лошите приятели - Кой ще надделее?
Църквата не трябва да пренебрегна нуждата от специална молитва, преди началото на Новата учебната година! Молитва за благословение на децата, учителите, родителите, управниците.
IV. ДИЕТАТА НА УЧЕНИКА
За правилния си растеж човек се нуждае от три неща:
1. Физическа храна
2. Умствена храна
3. Духовна храна
Ако детето е лишено от, която и да е от тези храни, то не може да се развива правилно.
V. ВАЖНОСТТА ОТ УЧИЛИЩЕТО
1. Примерът с грънчарството
Учебният процес може да бъде сравнен с производството на глинените изделия.
- Учителят е, като грънчар
- Ученикът е, като глина
2. Примерът с плетивото - преобраз на ученика
Ако искаме да се радваме на хубава фанела, трябва не само да разполагаме с хубава прежда, но още по-важно е да намерим добра плетачка, която да успее да извае от тази прежда, не само просто обикновена фанела, но такава, която да служи за модел.
3. Ученикът е, като хубавият костюм
Когато човек желае да си ушие хубав костюм, той не само търси хубав плат, но търси и добър моделиер, добър шивач, за да не изхаби (окепази) скъпия плат.
Така е и с ученика. Той е една материя ( глина, прежда или плат). Ако попадне в ръцете на добър моделист, изделието ще бъде хубаво - произведение на изкуството, гордост за майстора.
4. Ученикът е, като постройка
На постройката работят много хора, така както в живота на ученика от първи клас до края на образованието му, работят много учители
А. Едни копаят и заливат основите на постройката
Б. Други поставят кофража на постройката
В. Трети нареждат арматурата
Г. Четвърти изливат бетона
Д. Пети зидат стените
Е. Шести поставят дограмата
Ж. Седми измазват постройката
З. Осми я обзавеждат и пр.
Ø Когато всяка от отделните дейности е извършена качествено, постройката е готова да издържи на всеки земетръс.
Ø Така трябва да бъде и с нашите деца! Те трябва да бъдат готови да издържат всеки земетръс в техния живот.

Няма коментари: