неделя, 18 ноември 2018 г.

РАЗОЧАРОВАНИЯТ ХРИСТОС


Матей 21:18-20 -„А на сутринта, когато се връщаше в града, огладня. И като видя една смоковница край пътя, дойде при нея, но не намери нищо на нея, само едни листа; и рече й: От сега нататък да няма плод от тебе до века. И смоковницата изсъхна на часа. И учениците, като видяха това, почудиха се и рекоха: Как на часа изсъхна смоковницата?“
I. разочарованият христос, поради безплодната смоковница, ПРЕОБРАЗ НА БЕЗПЛОДНИЯ ЖИВОТ
Матей 21:18-20 -„А на сутринта, когато се връщаше в града, огладня. И като видя една смоковница край пътя, дойде при нея, но не намери нищо на нея, само едни листа; и рече й: Отсега нататък да няма плод от тебе до века. И смоковницата изсъхна на часа. И учениците, които видяха това, почудиха се и рекоха: Как на часа изсъхна смоковницата?“
1.     Божията нужда
Матей 21:18 -„А на сутринта, когато се връщаше в града, огладня.“
Гладният Христос
Матей 25:35 -„Защото огладнях, и Ме нахранихте; ожаднях и Ме напоихте; странник бях, и Ме прибрахте;“
2.     Надяващият Христос
Матей 21:19а -„И като видя една смоковница край пътя, дойде при нея...“
3.     Разочарованият Христос
Матей 21:19б-„...но не намери нищо на нея, само едни листа...“
4.     Последиците от безплодния живот
Матей 21:19в-„...и рече й: От сега нататък да няма плод от тебе до века. И смоковницата изсъхна на часа.“
II. разочарованият христос, поради неоправданата позиция на безплодната смоковница
Лука 13:6-7 -„Каза и тая притча: Някой си имаше в
лозето си посадена смоковница; и дойде да търси плод на нея, но не намери. И рече на лозаря: Ето три години от как дохождам да търся плод на тая смоковница но не намервам; отсечи я; защо да запраздня земята?“
1.     Лозето на разочарования стопанин - преобраз на Църквата
2.     Изборът на стопанина на лозето
·        Някой си имаше в лозето си посадена смоковница
·        Изборът на смоковницата - преобраз на духовния избор
Йоан 15:16 -„Вие не избрахте Мене, но Аз избрах вас, и ви определих да излезете в света и да давате плод и плодът ви да бъде траен; та каквото и да поискате от Отца в Мое име, да ви даде.“
3.     Смъртоносните последици поради неоправдания избор
Лука 13:7 -„И рече на лозаря: Ето три години от как дохождам да търся плод на тая смоковница но не намервам; отсечи я; защо да запраздня И рече на лозаря: Ето три години от как дохождам да търся плод на тая смоковница, но не намервам;отсечи я; защо да запраздня земята?“
III. разочарованият христос, поради неоправданото доверие на талантливия служител
Матей 25:14-18 -„Защото е както когато човек, при тръгването си за чужбина, свика своите си слуги, и им предаде имането си. На един даде пет таланта, на друг два, на друг един, всекиму според способността му; и тръгна. Веднага тоя, който получи петте таланта, отиде и търгува с тях, и спечели още пет таланта. Също и тоя, който получи двата, спечели още два. А тоя, който получи единият, отиде та разкопа в земята, и скри парите на господаря си.“
1.     Дарбата на служителя
2.     Поведението на талантливия служител
·        Отиде и зарови таланта
3.     Отчетът на ленивия служител
Матей 25:24-25-„Тогава се приближи тоя, който бе получил единият талант, и рече: Господарю, аз те знаех, че си строг човек; жънеш дето не си сеял, и събираш дето не си пръскал; и като се убоях, отидох та скрих таланта ти в земята; ето, имаш своето.“
4.     Съдбата на ленивия служител
Матей 25:26-30 -„А господарят му в отговор му каза: Зли и лениви слуго! Знаял си, че жъна дето не съм сеял, и събирам дето не съм пръскал; ти, прочее, трябваше да внесеш парите ми на банкерите, и когато си дойдех щях да взема своето с лихва. За това, земете от него таланта, и дайте го на тогова, който има десетте таланта. Защото на всекиго, който има, ще се даде, и той ще има изобилие; а от тогова, който няма, от него ще се отнеме и това, което има. А тоя безполезен слуга хвърлете в външната тъмнина; там ще бъде плач, и скърцане с зъби.“
IV. разочарованият христос, поради неоправданото доверие и позиция, на безплодната лозова пръчка
Йоан 15:1-6 -„Аз съм истинската лоза и Отец ми е земледелецът. Всяка пръчка в Мене, която не дава плод, Той я отрязва; и всяка що дава плод, очистя я за да дава повече плод. Вие сте вече чисти чрез учението, което ви говорих. Пребъдвайте в Мене, и Аз във вас. Както пръчката не може да даде плод от самосебе си, ако не остане на лозата, така и вие не можете, ако не пребъдвате в Мене.
Аз съм лозата, вие сте пръчките; който пребъдва в Мене, и Аз в него, той дава много плод; защото, отделени от Мене, не можете да сторите нищо. Ако не пребъдва някой в Мене, той бива изхвърлен навън както пръчка, и изсъхва; и събират та ги хвърлят в огъня, и те изгарят.“
1.     Лозата - преобраз на Христа
2.     Пръчките - преобраз на Християните
3.     Разделението на Християните:
А. Плодоносни лозови пръчки
Б. Безплодни лозови пръчки
4.     Съдбата на безплодната лозова пръчка
5.     Грижата за плодоносната лозова пръчка

        


Няма коментари: