неделя, 21 юни 2015 г.

ИЗБАВЛЕНИЕ В ДЕН НА НАПАСТ



Псалми 50:15 -"И призови Ме в ден на напаст; и Аз ще те избавя; и ти ще Ме прославиш."
I. БОЖИЯТА ЗАПОВЕД ДО СТРАДАЩИЯ ЧОВЕК
Псалми 50:15а -"Призови ме..."
1. Божието откровение до страдащия човек
А. За желанието на Бога
Б. За любовта на Бога
В. За готовността на Бога
2. Условието човек да призове Бога
А. Човек ще трябва да види напастта
Б. Човек ще трябва да почувства напастта
В. Човек ще трябва да прецени последиците от напастта
Г. Човек ще трябва да признае, че сам (с човешки сили) той не може да се справи с много неща
Д. Човек ще трябва да знае, че има Бог, Който е готов да му помогне, но очаква да бъде призован
Е. Човек ще трябва да вярва, че този Бог е Всесилен, Всеможещ и Весдесъщ
II. ПРИЧИНАТА ЗА ПРИЗИВА КЪМ БОГА
1. Напастта - причината за опасността на човека
Какво наричаме напаст?
Напаст наричаме: Да те нападне нещо лошо, като например болест, грях, природни язви - нещо против, което човек сам не може да се бори.
2. Характерът на напастите:
А. Духовна напаст
Б. Икономическа напаст
В. Природна напаст
III. БОЖИЕТО ОБЕЩАНИЕ ДО ПРИЗОВАВАЩИЯ ГО ЧОВЕК
Псалми 50:15 -"И призови Ме в ден на напаст; и Аз ще те избавя; и ти ще Ме прославиш."
1. Откровението чрез Божието обещание
А. Откровението, че Бог ни обича
Б. Откровението, че Бог ни съжалява
В. Откровението, че Бог ни обещава помощ от небето
2. Откровението за характера на Бога
А. Ние вярваме в Бог, Който ни обича
Б. Ние вярваме в Бог, Който ни съчувства
В. Ние вярваме в Бог, Който ни съжалява
Г. Ние вярваме в Бог, Който обещава да ни помогне
IV. УСЛОВИЕТО, ПРИ КОЕТО ЧОВЕК МОЖЕ ДА ПРИЗОВЕ БОГА
1. Човек ще трябва да почувства, да види напастта
2. Човек трябва да се страхува от напастта
3. Човек трябва да повярва в Божието слово, което му обещава помощ против напастта
4. Човек ще трябва да вярва в Бога, че Бог може:
А. Да го чуе
Б. Да го види
В. Да го разбере
Г. Човек ще трябва да вярва, че Бог го обича
Д. Човек ще трябва да вярва, че Бог е готов да му помогне
5. Поведението на човека в деня на напастта
·        В ден на напаст кого призоваваш и как го призоваваш?
·        Ако денят на напастта е дошъл за тебе, Бог ти заповядва да не се оплакваш, а да Го призовеш.
Псалми 50:15 -"И призови Ме в ден на напаст; и Аз ще те избавя; и ти ще Ме прославиш."

Няма коментари: