петък, 12 април 2024 г.

ДОКАТО ПРИЕМЕТЕ СИЛА

 

Деяния на апостолите 1:8 –„Но ще приемете сила, когато дойде върху вас Светият Дух, и ще бъдете свидетели за Мене както в Ерусалим, тъй и в цяла Юдея и Самария, и до края на земята.“

Лука 24:49 –„И, ето, Аз изпращам върху вас обещанието на Отца Ми; а вие стойте в града [Ерусалим] докато се облечете със сила от горе.“

(Стойте! Всяка друга сила е недостатъчна!)

ХАРАКТЕРЪТ НА МНОГОРАЗЛИЧНИТЕ СИЛИ,
ДЕЙСТВАЩИ В СВЕТА
1. Природна сила
2. Физическа или човешка сила
3. Животинска сила
4. Икономическа сила
5. Духовни сили:

А. Сатанинска (дяволска) сила
Б. Божествена сила

І. „ПРИРОДНАТА“ СИЛА

За нея няма да говорим.

ІІ. ФИЗИЧЕСКАТА СИЛА НА ЧОВЕКА

1.    Мечтата на детето –

Да порасне, за да бъде и то силно

2.    Мечтата на юношата

Юношите обичат да окачват по стените на стаите си плакати на силни мъже, с големи мускули; мечтаейки един ден да бъдат като тях.

3.    Молитвата за загубената човешка (биологична) сила
За нея няма да говорим.

ІІІ. ИКОНОМИЧЕСКАТА СИЛА НА ЧОВЕКА

1.    Пари

2.    Имот

3.    Земна слава

За този вид сила няма да говорим.

ІV. ДУХОВНАТА СИЛА НА ЧОВЕКА

1.    Дяволската сила

Марк 5:1-5 –„И тъй минаха отвъд езерото в гадаринската страна. И като излезе от ладията, на часа Го срещна от гробищата човек с нечист дух. Той живееше в гробищата, и никой вече не можеше да го върже нито с верига; защото много пъти бяха го връзвали с окови и с вериги; но той бе разкъсвал веригите и счупвал оковите; и никой нямаше сила да го укроти. И всякога, нощем и денем, в гробищата и по бърдата, той викаше и се изпосичаше с камъни“

     За този вид сила няма да говорим.

2.    Божествената сила на човека

За този вид сила ние ще говорим:
А. Човекът, до преди да приеме Бога

Римляни 7:23 –„но в телесните си части виждам различен закон, който воюва против закона на ума ми, и ме заробва под греховния закон, който е в частите ми.“

Б. Човекът, след като е повярвал Бога

Римляни 7:24-25 –„Окаян аз човек! кой ще ме избави от тялото на тая смърт? Благодарение Богу! има избавление чрез Исуса Христа, нашия Господ. И тъй, сам аз с ума слугувам на Божия закон, а с плътта - на греховния закон.“

Филипяни 4:13 –„За всичко имам сила чрез Онзи, Който ме подкрепява.“

3.    Божествената сила, предадена на човека:

А. Предадена чрез Христа
Б. Предадена чрез Словото Божие

     В. Предадена чрез Святия Дух
     Предадената на човека Божествена сила е:
ü Индивидуална сила

ü Семейна сила

ü Църковна сила

4.    Характерът на Божествената сила, проявяваща се чрез Християнина:

А. Силата на вярата

Б. Силата на молитвата

В. Силата на любовта
Г. Силата на хвалението

Д. Силата на помагане

     Е. Силата на служение

Няма коментари: