четвъртък, 18 септември 2008 г.

ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ЧОВЕКА

С ПОСТОЯННАТА БОЛКА И НЕИЗЦЕРИМАТА РАНА

Ер.15:18-20 -"Защо е постоянна болката ми; и раната ми, тъй тежка, щото не приема изцеление? Ще ми станеш ли, като измамлив поток, като непостоянни води? За това, така казва Господ: Ако се върнеш от тоя си ум, тогава пак ще те възстановя, за да стоиш пред Мене. И, ако отделиш скъпоценното от нищожното, тогава ще те направя да бъдеш, като моите уста. Те нека се обърнат към тебе, но ти не се обръщай към тях. И ще те направя срещу тия люде яка медна стена. Те ще воюват против тебе, но няма да ти надвият, защото аз съм с тебе, за да те избавям и да те отървавам, казва Господ."

I. ВИКЪТ НА БОЛЕДУВАЩИЯ ЧОВЕК

1. Човекът с постоянната болка
Ст.18а -"Защо е постоянна болката ми?"

2. Човекът с тежката рана
Ст.18б -"Защо е постоянна болката ми и раната ми, тъй тежка?...

3. Човекът с неизцеримата рана
Ст.18в -"Защо е постоянна болката ми; и раната ми, тъй тежка, щото не приема изцеление?"

II. ОТГОВОРЪТ НА БОГА ДО ПОСТОЯННО БОЛЕДУВАЩИЯ ЧОВЕК С НЕИЗЦЕРИМАТА РАНА

Ст.19а -"За това, така казва Господ: Ако се върнеш от тоя си ум..."

1. Умът на човека - причината за постоянната болка
2. Умът на човека - причината за тежката рана на човека
3. Умът на човека - причината за неизцеримата рана на човека

III. ПРЕДЛАГАНОТО ОТ БОГА ЦЕРЕНИЕ ДО ПОСТОЯННО БОЛЕДУВАЩИЯ ЧОВЕК С НЕИЗЦЕРИМАТА РАНА

1. Освобождаването на човека от стария ум - условието за неговото възстановяване Ст.19а-"За това, така казва Господ: Ако се върнеш от тоя си ум, тогава пак ще те възстановя."
А. Ще възстановя здравето ти
Б. Ще възстановя силите ти
В. Ще възстановя развалините ти

2. Отделяне на скъпоценното от нищожното - условието за церението на раната, която не приема церението
Ст.19б -"Ако отделиш скъпоценното от нищожното, тогава ще те направя да бъдеш, като моите уста." (като Мене здрав)

3. Ако ти не се обръщаш към злото, когато се обръща към тебе - условието за церението на неизцеримата рана
Ст.19в -"Те нека се обърнат към тебе, но ти не се обръщай към тях."

4. Обещанието на Бога до боледуващия човек с неизцеримата му болест
Ст.20 -"И ще те направя срещу тия люде яка медна стена. Те ще воюват против тебе, но няма да ти надвият, защото Аз съм с тебе, за да те избавям и да те отървавам, казва Господ."
А. Ще те направя срещу тия люде яка медна стена
Б. Те ще воюват против тебе, но няма да ти надвият
В. Защото Аз съм с тебе, за да ти помагам

Няма коментари: