понеделник, 13 ноември 2023 г.

БОГ Е ЛЮБОВ

Йоан 3:16 -„Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот:“

Когато се приготвяме да размишляваме върху проповедта на заглавие „Бог е любов“, в нас оживяват думите на евангелска песен:
„Бог е любов, о, най-сладки думи!
Бог е любов - Той нас възлюби!
Нек`всеки радостно пее и слави -
Него да слави! Бог е любов“
І. БОГ Е ЛЮБОВ! – ТОВА ТОЙ Е ИЗЯВИЛ ЧРЕЗ ТВОРЕНИЕТО
Битие 1 глава
1. Бог е любов! – Това Той е изявил - чрез творението на светлината и тъмнината.
Можем ли да си представим, какъв щеше да бъде нашият живот, без светлина или тъмнина - без ден и нощ, без слънце, луна и звезди…
2. Бог е любов! - От любов към човека, Той е създал - растителното царство.
Запитвал ли си се някога, ако Бог беше създал човека, преди да бе създал растителното царство – какво щеше да яде човекът?
3. Бог е любов! - И, поради тази любов към нас, Бог е създал - изворите, реките, езерата. Създал е питейната вода за човека.
4. Бог е любов! - Поради тази любов към нас, Бог е създал - въздушното царство и заедно с него е създал всички крилати птици.
5. Бог е любов! - И, поради това е създал животинското царство.
Днес някои казват, че са вегетарианци и не ядат животински продукти. Това е добро, той не яде месо; но питам се – откъде е кожата за обувките, чантите, коланите, кожусите и пр…
6. Бог е любов! - И чрез тази любов, Бог е създал човека.
Битие 1:26 -„И Бог каза: Да създадем човека по Нашия образ, по Нашата прилика (Наше подобие); и нека владее над морските риби, над небесните птици, над добитъка, над цялата земя и над всяко влечуго (животно, което пълзи) по земята.“

А. Създал го е с очи – да гледа, като Него
Как да не благодарим на Бога за това?
Б. Създал го е с уши - да има слух, като Бога
В. Създал го е с език – като Бога да говори
Г. Създал го е с ръце - като Бога да твори
Д. Създал го е с крака - като Бога да ходи
Е. Създал го е със сърце – да обича и да мрази

ІІ. БОГ Е ЛЮБОВ! 
Това е изявено - чрез божията спасителна Мисия

Исая 6:8 -„После чух гласа на Господа, който казваше: Кого да пратя? И кой ще отиде за Нас? Тогава рекох: Ето ме, изпрати мене.“
Йоан 3:16 -„Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот:“

ІІІ. БОГ Е ЛЮБОВ!
И ТОВА Е ИЗЯВЕНО - ЧРЕЗ БОЖИЯТА ЦЕЛЕБНА МИСИЯ

Исая 53:5б -„...И с Неговите рани ние се изцелихме.“
А питал ли си се някога – откъде са тези рани?
- Тези рани, чрез които ние се изцеляваме, са от Христовото разпятие на Голготския кръст.
- Тези рани са - изява на Божията любов към нас!

ІV. БОГ Е ЛЮБОВ!
И ТОВА Е ИЗЯВЕНО ЧРЕЗ БОЖИЕТО СЛОВО – ОТ ДОБРИЯ ПАСТИР
Йоан 10:7а, 11, 9 -„Тогава Исус пак им каза:…Аз съм добрият пастир; добрият пастир живота си дава за овцете... Аз съм вратата; през Мене ако влезе някой, ще бъде спасен и ще влиза, и ще излиза, и паша ще намира.“

V. БОГ Е ЛЮБОВ!
БОЖИЯТА ЛЮБОВ КЪМ НАС Е ИЗЯВЕНА ЧРЕЗ НЕГОВОТО СЛОВО
1.   Бог е любов! И това е изявено - чрез Христовото обещание към нас:
Йоан 14:3 -„И като отида и ви приготвя място, пак ще дойда и ще ви взема при Себе Си, така че, където съм Аз, да бъдете и вие.“
2. Бог е любов! И това е изявено - чрез Първосвещеническата молитва на Христа за нас:
Йоан 17 глава –„…Отче, желая гдето съм Аз, да бъдат с Мене и тези, които си Ми дал, за да гледат Моята слава, която си Ми дал; защото си Ме възлюбил преди създанието на света… И явих им Твоето име, и ще явя, та любовта, с която си Ме възлюбил, да бъде в тях, и Аз в тях.“


Няма коментари: