неделя, 30 май 2010 г.

ПРОРОЧЕСТВОТО ЗА БОЖИЕТО ЛОЗЕ

ПРЕОБРАЗ НА ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА
Исая 5:1-7 –“Сега ще пея на възлюбения си, песен на обичния си за лозето Му: Възлюбеният ми имаше лозе на много плодородно бърдо. Окопа го и го очисти от камъните, и насади го с отбрана лоза, съгради кула сред него, изкопа още илин в него; и очакваше сладко грозде, но то роди диво. И сега, ерусалимски жители и Юдови мъже, съдете между Мене и лозето Ми. Какво повече бе възможно да се направи за лозето Ми, от това, което направих за него? Защо, тогава, докато очаквах да роди сладко грозде, то роди диво? И сега, ето, ще ви кажа какво ще направя на лозето Си: Ще махна плета му и то ще бъде опостушено; ще разбия оградата му и то ще бъде изпотъпкано; и ще го оставя да запустее - без да се подрязва или прекопава, и ще обрасне то с тръни и бодили, и ще заповядам на облаците да изливат дъжд върху него. Защото лозето на Господа на силите е Израилевия дом, а Юдовите мъже са градината, която Го радва. И Той очакваше от тях правосъдие, но видя кръвопролитие; праведност, но чу вопъл.”
Книгата на пророк Исая, за мен е, първото Евангелие от Новия Завет
Ние не можем да четем и размишляваме или да проповядваме Новия завет отделно от Книгата на пророк Исая
І. ХАРАКТЕРЪТ НА ПОСАДЕНОТО ОТ БОГА ЛОЗЕ -
СПОРЕД ДУМИТЕ НА ПРОРОК ИСАЯ
1. Избраното от Бога място
2. Избраната от Бога лозова пръчка
Йоан 13:18 –“ Не говоря за всички вас; Аз зная кои съм избрал; но това стана, за да се сбъдне писанието:»Който яде хляба Ми, той вдигна своята пета против Мене.»”
Йоан 15:16 –“Вие не избрахте Мене, но Аз избрах вас, и ви определих да навлезете в света и да принасяте плод и плодът ви да бъде траен; та каквото и да поискате от Отца в Мое име, да ви даде.”
Йоан 15:5 –“Аз съм лозата, вие сте пръчките; който пребъдва в Мене, и Аз в него, той дава много плод; защото отделени от Мене, не можете да сторите нищо.”
3. Построената от Бога ограда на посаденото то Бога лозе
Оградата е Словото Божие
4. Поставената от Бога врата на посаденото от Бога лозе
Йоан 10:9 –“Аз съм вратата; през Мене ако влезе някой, ще бъде спасен, и ще влиза, и ще излиза, и паша ще намира.”
Вратата на посаденото лозе е Христос
5. Кулата или наблюдателницата на посаденото от Бога лозе
6. Изкопаният кладенец в посаденото от Бога лозе
Йоан 4:10 -“Исус в отговор й каза: Ако би знаела Божият дар, и Кой е Оня, Който ти казва, Дай Ми да пия, ти би поискала от Него, и Той би ти дал жива (*текуща) вода.”
Йоан 7:37 –“А в последния ден, великия ден на праздника, Исус застана та извика казвайки: Ако е някой жаден, нека дойде при мене и да пие.”
ІІ. БОЖИЯТ ПРИЗИВ ЗА ОБЩАТА НИ РАДОСТ, ПОРАДИ ПОСАДЕНОТО ОТ НЕГО ЛОЗЕ
1. Призивът за песента към земните жители
Исая 5:1 –“Сега ще пея на възлюбения си, песен на обичния си за лозето Му: Възлюбеният ми имаше лозе на много плодородно бърдо.”
2. Пеещото небе, поради посаденото от Бога лозе, преобраз на Църквата Христова
Йоан 15:1 –“Аз съм истинската лоза, и Отец ми е земеделецът.”
Йоан 15:7 –“Ако пребъдете в Мене и думите ми пребъдат във вас, искайте, каквото и да желаете, и ще ви бъде.”
Христос бе небесната пръчка, от която се роди истинската лоза
ІІІ. БОЖИЯТА НАДЕЖДА ЧРЕЗ ПОСАДЕНОТО ОТ НЕГО ЛОЗЕ
Исая 5:4 –“ Какво повече бе възможно да се направи за лозето Ми, от това, което направих за него? Защо, тогава, докато очаквах да роди сладко грозде, то роди диво?”
Исая 61:1-3 –“Духът на Господа Иеова е на мене. Защото Господ ме е помазал да благовествувам на кротките. Пратил ме е да превържа сърцесъкрушените. Да проглася освобождение на пленниците и отваряне затвора на вързаните. Да проглася годината на благоволението Господне и денят на въздаянието на нашия Бог. Да утеша всичките наскърбени. Да наредя за наскърбените в Сион. Да им дам венец вместо пепел ; миро на радост вместо плач облекло на хваление вместо унил дух. За да се наричат дървета на правда, насадени от Господа, за да се прослави Той.”
Матей 5:13-16 –“Вие сте солта на земята. Но ако солта обезсолее, с какво ще се осоли? Тя вече за нищо не струва, освен да се изхвърли вън и да се тъпче от хората. Вие сте виделината на света. Град поставен на хълм не може да се укрие. И когато запалят светило не го турят под шиника, но на светилника, и то свети на всички вкъщи. Също така нека свети вашата виделина пред човеците, за да виждат добрите ви дела,и да прославят вашия Отец, който е на небесата.”
ІV. ПОВЕДЕНИЕТО НА ДНЕСКАШНИТЕ ЛОЗАРИ, СЛУЖЕЩИ В ПОСАДЕНОТО ОТ БОГА ЛОЗЕ
Тук желая да започна с мисълта: “Божието дело в човешки ръце”
1. Захвърлената мотика при обработването на Божието лозе
Днес много служители търсят писалката, а не мотиката
Помнете: Лозето не иска само молитва, а и мотика!
2. Съборената ограда
Днес Библията много малко се използва, като ограда на Божието лозе
3. Изгорените врати на Божието лозе
4. Съборената вишка или наблюдателница в Божието лозе
Йоан 17:15 –“Не се моля да ги вземеш от света, но да ги пазиш от лукавия.”
Йоан 15:17 -“Това ви заповядвам, да се любите един друг.”
5. Лозе без пазач
Лука 22:31 –“[И рече Господ]: Симоне, Симоне, ето, Сатана ви изиска всички, за да ви пресее, като жито”
6. Лозе, преобразено от дявола на дивачка
7. Запълнените с пръст кладенци, от които е текла Живата вода
Йоан 7:37 –“А в последния ден, великия ден на праздника, Исус застана та извика казвайки: Ако е някой жаден, нека дойде при мене и да пие.”
V. СКРИТИЯТ АПЕТИТ КЪМ ПЛОДА НА БОЖИЕТО ЛОЗЕ
1. Апетитът на лисиците
Песен на Песните 2:15 –“Хванете ни лисиците, малките лисици, които опостушават лозята; защото лозята ни са цъфнали.”
2. Апетитът на земните царе
3Царе 21:1-4 –“След тия събития, понеже езраелецът Нвавутей имаше лозе в Израел , близо до палата на самарийския цар Ахаава, Ахаав говори на Навутея, казвайки: Дай ми лозето си да го имам за бостан* (градина за зеленчук), понеже е близо до къщата ми; и вместо него ще ти дам лозе по-добро от него, или, ако ти се види добро, ще ти дам стойността му в пари. 3а Навутей рече на Ахаава: Да ми не даде Господ да ти дам бащиното си наследство. И Ахаав дойде у дома си тъжен и огорчен, поради думата, която израелецът Навутей му каза, като рече: Не ща да ти дам бащиното си наследство. И като легна на леглото си, отвърна лицето си и не яде хляба.”
3Царе 21:7 –“А жена му Езавел му рече: Царуваш ли ти наистина над Израиля? Стани, яж хляб, и нека е весело сърцето ти; аз ще ти дам лозето на Езраелеца Навутей.”
VІ. ПРЕДУПРЕЖДЕНИЕТО НА БОГ ЗА СЪДБАТА НА НЕГОВОТО ЛОЗЕ, ЦЪРКВАТА ХРИСТОВА
Исая 5:5-7 –“И сега, ето, ще ви кажа какво ще направя на лозето Си: Ще махна плета му и то ще бъде опостушено; ще разбия оградата му и то ще бъде изпотъпкано; и ще го оставя да запустее- без да се подрязва или прекопава, и ще обрасне то с тръни и бодили, и ще заповядам на облаците да изливат дъжд върху него. Защото лозето на Господа на силите е Израилевия дом, а Юдовите мъже са градината, която Го радва. И Той очакваше от тях правосъдие, но видя кръвопролитие; праведност, но чу вопъл.”
Йоан 15:6 –“Ако някой не пребъде в Мене, той бива изхвърлен навън, като пръчка; и изсъхва; и събират ги, та ги хвърлят в огън, и те изгарят.”

Няма коментари: