събота, 17 април 2010 г.

ХРИСТОС ЗА НАС

Галатяни 2:20 –“Съразпнах се с Христа, и сега вече, не аз живея, но Христос живее в мене; а животът, който сега живея в тялото, живея го с вярата, която е в Божия Син, Който ме възлюби и предаде Себе Си за мене.”
Откровение 1:8 –“Аз съм Алфа и Омега, казва Господ Бог, Който е, и Който е бил, и Който иде, Всемогъщият.”
Христос за нас стана:
1. Спасение
1 Йоан 4:14 –“И ние видяхме и свидетелствуваме, че Отец прати Сина Си да бъде Спасител на Света.”
2. Светлина - Йоан 8:12
3. Хлябът на Живота - Йоан 6:35
4. Живата Вода - Йоан 7:37
5. Истинската Лоза - Йоан 15:1
6. Добрият Пастир - Йоан 10:11
7. Строителят на новата диспенсация
Йоан 14 глава
8. Възкресението и Животът
Йоан 11:25 –“Исус й рече: Аз съм възкресението и живота; който вярва в Мене, ако и да умре, ще живее;”
9. Христос, Ходатаят за Святия Дух
Йоан 16:7 -“Обаче Аз ви казвам истината, за вас е по-добре да отида Аз, защото, ако не отида, Утешителят няма да дойде на вас; но ако отида, ще ви го изпратя.”
10. Христос, Весдесъщият Бог
Матей 28:18 –“Тогава Исус се приближи към тях и им говори, казвайки: Даде Ми се всяка власт на небето и на земята.”
І. ХРИСТОС БЕ ИЗПРАТЕН ЗА НАС
Исая 6:8 –“После чух гласа на Господа, Който казваше: Кого да пратя? И кой ще отиде за Нас? Тогава рекох: Ето ме, изпрати мене.”
Йоан 3:16 –“Защото Бог толкоз възлюби светът, щото даде своя Единороден Син, за да не погине ни един, който вярва в Него, но да има вечен живот.”
ІІ. ХРИСТОС ЖИВЯ ЗА НАС В ЧОВЕШКА ПЛЪТ
Йоан 1:14 –“И словото стана плът и пребиваваше между нас; и видяхме славата Му, слава като на Единородния от Отца, пълно с благодат и истина.”
Матей 4:23 –“Тогава Исус ходеше по цяла Галилея, та поучаваше в синагогите им, и проповядваше благовестието на царството, като изцеляваше всякаква болест и всякаква немощ между людете.”
Йоан 4:34 –“Казва им Исус: Моята храна е да върша волята на Онзи, Който ме е пратил, и да върша Неговата работа.”
Йоан 9:11 –“Аз съм добрият пастир; добрият пастир живота си дава за овцете.”
ІІІ. ХРИСТОС БЕ РАЗПНАТ ЗА НАС
Римляни 5:8 –“Но Бог препоръчва Своята към нас любов в това, че когато още бяхме грешници, Христос умря за нас”
Римляни 14:9 –“Защото Христос, затова умря и оживя - да господства и над мъртвоти, и над живите.”
ІV. ХРИСТОС ВЪЗКРЪСНА ЗА НАС
Матей 28:6 –“Няма го тука; защото възкръсна, както и рече: Дойдете, вижте мястото, дето е лежал Господ.”
Римляни 6:4 –“Затова, чрез кръщението ние се погребахме с Него да участвуваме в смърт, тъй щото, както Христос биде възкресен от мъртвите чрез славата на Отца, така и ние да ходим в нов живот.”
Римляни 8:11 –“И ако живее във вас Духът на Тогова, Който е възкресил Исуса от мъртвите, то същият, Който възкреси Христа Исуса от мъртвите, ще съживи и Вашите смъртни тела чрез Духа си, който обитава във вас.”
V. ХРИСТОС СЕ ВЪЗНЕСЕ ЗА НАС
Деяния на апостолите 1:9 –“И като изрече това, и те Го гледаха, Той се възнесе, и облак Го прие от погледа им”
Д.А.7:55-56 –“А Стефан, бидейки пълен със Святия Дух, погледна на небето, и видя Божията слава и Исуса, стоящ отдясно на Бога; и рече: Ето, виждам небесата отворени и Човешкият Син, стоящ отдясно на Бога. ”
VІ. ХРИСТОС ЩЕ ДОЙДЕ ЗА НАС
Йоан 14:3 –“И като отида и ви приготвя място, пак ще дойда и ще ви взема при себе си, тъй щото дето съм аз да бъдете и вие.”
1Солунци 4:13-17 –“А не желаем, братя, да останете в неизвестност за ония, които умират, за да не скърбите, както другите, които нямат надежда. Защото, ако вярваме, че Исус умря и възкръсна, така и починалите в Исуса Бог ще приведе заедно с Него. Защото това ви казвам чрез Господното слово, че ние, които останем живи до Господното пришествие, няма да предварим починалите. Понеже сам Господ ще слезе от небето с повелителен вик, при глас на архангел и при Божия тръба; и мъртвите в Христа ще възкръснат по-напред; после ние, които сме останали живи, ще бъдем грабнати заедно с тях в облаците да посрещнем Господа във въздуха; и така ще бъдем всякога с Господа.”
Откровение 21:4 –“Той ще обърше всяка сълза от очите им, и смърт не ще има вече; нито ще има вече жалеене, ни плач, ни болка; първото премина.”
VІІ.ХРИСТОС ЩЕ ВОЮВА СЪС САТАНА, ЗАРАДИ НАС И ЩЕ ГО ПОБЕДИ
Откровение 17:14 –“те ще воюват против Агнето, но Агнето ще ги победи, защото е Господ на господарите и Цар на царете; тоже и ония, които са с Него, ще победят, които са звани, избрани и верни.”
Откровение 19:11 –“След това видях небето отворено, и ето бял кон, и Оня, Който яздеше на него, се наричаше Верен и Истинен, и съди и воюва праведно.”
VІІI. ХРИСТОС ЩЕ СЪДИ СВЕТА, ЗАРАДИ НАС
Откровение 20:11-12 –“След това видях един голям бял престол и онзи, Който седеше на него, от Чието лице побягнаха земята и небето, че не се намери място за тях. Видях и мъртвите големи и малки, стоящи пред престола; и едни книги се разгънаха; разгъна се и друга книга, която е книгата на живота; и мъртвите бидоха съдени според делата си по написаното в книгите.”

Няма коментари: